Bethenc Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 hei.. vært i porsgrunn i dag og skal sette inn egg til fredagen i fryseforsøk. vi ønsket å sette inn 2, men Kahn ønsker kun at vi skal sette inn 1 "du er så ung enda - meg i ræ.... Hvem bestemmer egentlig - det er mine egg - hvis jeg vil ta opp to så skulle det vel ikke vært noe problem for det??? noen med erfaringer? hilsen sinnataggen :,(
Viktoriana Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Har ingen erfaringer, men mener det er endringer i regler/retningslinjer som gjør at de er strenge. Dvs. at det er først og fremst vi som er "gamle" som kan få satt inn 2 egg.
Grublegruble Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Fikk samme beskjed så fikk ett satt inn og måtte fryse resten. Det er fordi de mener tvillingfødsler er forbundet med større risiko for mor og barn, både i svangerskapet og mht helse etterpå. Mulig kostnader for samfunnet også spiller inn. Tror ikke du har mye innflytelse, er nok klinikken som bestemmer, men er jo lov å prøve å presse litt på. Uansett, lykke til Bethenc!!
twinanne Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Det er regelverket som bestemmer antall egg, er litt usikker men tror den hetter bioloven eller noe slikt. Den skal legene følge og så kan de bruke kjønn dersom de hvet at de unge har dårlig kvalitet på eggene. De vil ungå tvillingfødsler for det er større risiko for å føde et suntbarn, dersom det skulle skje noe med den ene så kan det være at det blr komplikasjoner for den friske også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå