Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er i 8.uke, skal ha nr. 3. Som forrige gang, er jeg sååå trøtt! Jobber 100 %, men føler at jeg ikke bidrar den siste timen på jobb... Er mye våken på natta, med dobesøk og tørste.....

Så har jeg samtidig de to storesøstrene som bidrar til at ettermiddagen blir hektisk....

Kan man sykemelde seg bare litt for slikt??? Er jo ikke syk..... eller kvalm eller noe slikt....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136748495-s%C3%A5-tr%C3%B8tt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om du kan bli sykemeldt for slikt, men jeg vil foreslå å snakke med legen uansett. Man kan kanskje bli sykemeldt for utmattethet?

PS! Hvis du er helt skutt så er det jo mulig å ta noe på egenmelding også. I forrige svangerskap så hadde jeg behov for å ta noen dager fri fordi jeg var helt skutt. Fikk litt mer overskudd til å fortsette etterpå.

Forklar situasjonen for legen, kan jo være legen skjønner situasjonen og gir deg noen dager. Eller ta egenmelding med god samvittighet. Selv om du ikke er langt på vei, er det viktig å lytte til hva kroppen sier.

Måtte selv ta egenmelding pga. at jeg var trøtt og sliten, hadde ikke dårlig samvittighet for det.

Masse lykke til videre i svangerskapet.

• 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Snakk med legen. jeg har vært veldig plaget med trøtthet... legen fortalte at det var et punkt i sykemeldingen som het tretthet under svangerskap, så det er fullt mulig... Usikker på hvor lenge du blir sykemeldt om gangen med dette, men det er bare å høre med legen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...