bollamor*med 3 barn* Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Gravid med nr 3. Hatt maserier siden uke 25, kynere siden uke12. Riene kan være regelmessige i flere timer om gangen, så jeg har vært til sjekk på føden noen ganger allerede. Fått beskjed om at det er veldig vanlig spesielt blandt 3.gangs fødende. DESSVERRE!
Tredjemann på vei :D Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Helt sikkert noe i det der ja... Jeg er annengangsfødende, 23 uker på vei. Har ikke hatt masrier, tror jeg, men av og til får jeg ganske sterke kynnere som ikke gir seg selv om jeg går. Og får ofte flere kynnere etter hverandre de gangene jeg har styra på en del. Er nok veldig viktig å sette/legge seg ned og hvile om man får sterke, kraftige kynnere, særlig når man har født tidligere.
krepsen75 Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Fikk beskjed fra jordmor idag om at det er like vanlig med maserier for flergangs som for førstegangs. Hadde sykt mange maserier første gang. Nå er jeg tredjegangs og har kraftige kynnere eller kanskje rier. Håper inderlig det ikke er maserier. De tappet meg fullstendig for krefter første gang.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 jeg var hos jordmor kl 9 idag og hun sa det motsatte. Ikke vanlig. Jeg har hatt det siden uke 36 og er nå i 40. Altså maserier rundt 3-4 timer hver ettermiddag/kveld. Typisk helsenorge og disse forskjellige beskjedene-
magj Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Hva er maserier, iforhold til vanlige rier eller kynnere? Veit ikke om at jeg har hatt det...
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 Kynnere skal ikke gjøre vondt, bare trekke sammen mage. Rier kjenner du i mage, rompe, lår (ikke hos all), gjør vondt og når de de kommer de ofte uten at de blir regelmessige, bare masete kaller noen dem for maserier.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #8 Skrevet 8. februar 2008 Mitt andre svangerskap hadde jeg MASSE kynnere, de var så fæle at jeg fikk følelsen av å ikke få puste. Måtte stivne helt og klart ikke å røre på meg. Helt forferdelig, kanskje maserier jeg har hatt da. Har ikke hørt om det før. Blir spennende hvordan dette svangerskapet blir. 5 år siden jeg var gravid sist.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #9 Skrevet 12. februar 2008 har hat kynnere som har vært ubehagelige siden uke 14. Er nå 34 uker gravid. Jeg begynnte min forige fødsel med maserier... rier uten effekt, og jeg skal love deg at det ikke er det samme som kynnere. Kynnere er ikke vonde. Mase-rier er smertefulle, men har liten eller ingen effekt på modningen av livmorhalsen. På føden fortalte de meg at det var mere normalt at førstegangs-fødende fikk oftere rier med dårlig eller medium effekt, over lengere perioder. Men fleregangsfødende sine kropper kjenner igjen riene fra tidligere fødseler, derfor blir riene fortere effektive. Jeg hadde en rask første-gangsfødsel, jeg blir derfor nøye fulgt opp denne gangen, fordi i de fleste tilfeller går fødselene fortere hos dem som har født før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå