Gå til innhold

Store søsken - søskensjalusi

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter barn nr 3 på sensommeren, og har en gutt 6 år og en jente 8 år. Hva kan vi "forvente" av søskensjalusi når ungene er så store? Har hørt om noen hvor storesøskene ble sjalu på hverandre, ikke på babyen. Hvordan kan vi forberede oss best mulig??

Vi har også prestert å ha termin dagen før 1. skoledag til 6-åringen (sukk). Håper jeg føder 1 uke for tidlig denne gangen... Det skal jo liksom være hans dag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Vi har en gutt på 7 år og ei jente på 10 år. Det vi tenker er at vi fokuserer veldig på hva de skal få - i motsetning til at jeg skal få baby, så tenker vi at de skal få en lillebror eller lillesøster.

Håper jo for deg at du får babyen din 1 uke før eller 1 uke etter skolestart. Jeg forstår jo veldig godt at du vil ha med deg første skoledag.

Skrevet

Storesøs var 9 og storebror var 12 da lille Lotta ble født i fjor. De gledet seg kjempemye, og de var veldig bevisste på at de skulle få en liten babysøster. Det gikk så fint! Var litt stresset for storesøs, hun har jo vært minst i mange år, men hun elsket sin lille søster fra første stund. Vi fleiper med at hun har "grodd hofter" det siste året for å bære Lotta der... Husker Lotta fikk et nydelig gullhjerte av venner, da tenkte jeg at storesøs kanskje ble litt sjalu (hun er liksom smykkejenta i familien), men da besteforeldrene kom på besøk dagen etter sa storesøs: "Kom og se på det kjempefine hjertet vi har fått til vår Lotta! "

Faktisk er det så pop med en babysøster at det kan bli vel mye kosing og klemming for lille Lotta, derfor har jeg nå en hemmelighet i magen som kan gi Lotta litt koseavlastning fra september av... : )

Lykke til - gled dere !(Og for en kjempepresang for storebror - en lillebrøster ved skolestarten hans!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...