Gå til innhold

Henstilling til de som lar besteforeldre og andre hente i barnehagen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det tredje gangen på kort tid at besteforeldre som henter barnebarn i barnehagen til minsta tar med ting som tilhører henne hjem. En gang har det vært vinterdressen, en gang regntøy og nå på fredag både cherrox OG vintersko....

Måtte bære henne ut i bilen uten sko, og måtte legge om planene for helga. Kan jo ikke kjøpe nye vintersko for en dag (de kommer jo stort sett alltid til rette). Utrolig irriterende. Hadde heldigvis et par støvletter (men mer sånn til finbruk uten for osv., men det er jo ikke sko til å ake i, base i snøen osv.

Da jeg leverte i dag fikk jeg høre at bestemoren det gjaldt hadde tatt dem med "for sikkerhets skyld".. Utrolig irriterende tankegang, sikre seg selv på bekostning av andre liksom.

Ja ja, uansett, hvis dere har andre enn dere slev til å hente, er det kanskje lurt å si fra at de sjekker nøye hva de tar med hjem. Spesielt på fredag. Enda bra vi ikke skulle reise bort eller noe. Det er surt å være uten vinterfottøy hele helgen.

Et hjertesukk fra meg..

Skrevet

sa fra hva som skulle med hjem og ikke jeg :-) Var aldri noe problem.

Skrevet

Skjønner godt at det er irriterende, spesielt når klærne ble tatt "for sikkerhets skyld"! ;-)

Skrevet

Det er ikke så ille om det er en bukse, en genser eller noe, men når det er vinterdress eller vintersko og andre ting man ikke har to av og som man må ha, da er det irriterende:-p

Er jo ikke meningen å være surmaget eller noe, synes bare det er den som henter sitt ansvar å ta med riktig hjem.

Skrevet

Hva med å merke tingene godt? Har vært ute for det selv, at noen tok skoene til minstemann. Satte på merker utvendig på skoen, så det er lett og se, men borte når skoen er på foten (dressen kommer over)

Men sant som du sier, det er irriterende når andre tar tingene til ungene. En gang ble et hvitt par ullsokker borte i bhg. Fikk de tilbake etter 2 dager så grå som fy. Skikkelig møkkete. En helge-pappa som hadde "lånt" dem.

Så da vet jeg hvordan han sender barnet hjem til mor. Sekken full av skittent tøy ;o)

Skrevet

ikke noe problem hos meg,klær og sko er godt merket med barnets etternavn.

Skrevet

Står det ikke navn på da ? Det går jo ikke an å ta et annt barns sko, som er merket tydegig - for sikkerhets skyld ??

Da hdde jeg blitt irritert ja. Ihvertfall burde foreldrene ringt dere når de oppdaget det, og tilbydt seg å kjøre å levere det før helga. Siden de går i samme bhg, kan det ikke være så langt å kjøre....

Skrevet

Det viktigste er tydelig merking. Det er fort gjort å ta med seg feil hvis det ikke er tydelig navn som er enkelt å se i klær og støvler. Er egentlig overasket over hvor sjeldent det forsvinner tng fra barnehagen jeg.

Skrevet

Skjønner godt at du blir litt oppgitt/irritert. Hadde jeg også blitt, man er jo litt avhengig av sånt utstyr.

Sier alltid hva som skal med hjem, og ber dem spørre de ansatte om de blir usikre. Er jo også en smal sak å sjekke at det står rett navn der, de fleste merker sånne ting.

Skrevet

Husk foresten å ha telefonnummer i alle ting. Da kan den som har fått med seg noe feil hjem ringe og avtale tilbakelevering.

Skrevet

Vil bare si at alt snuppa har er tydelig merket. Skoene og cherroxene er merket tydelig med svart tusj på utsiden og innsiden, både navn og telefonnummer.

Det samme er alt annet hun har.

Mannen tok med feil regntøy hjem her en fredag, da ringte jeg umiddelbart og sa jeg kunne kjøre det hjem til dem med det samme. Det synes jeg er en selvfølge!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...