MaybeMe? Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 På lørdag skal jeg på SPA med noen venniner, og jeg har bestilt ansikts- og ryggbehandling. Er det noe spesielt jeg bør ta hensyn til i forhold til behandling og boblebad/badstu/dampbad? Regner med at de som utfører behandlingen vet hva som passer/ikke passer for gravide, men greit å være forberedt.
Mininni Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Boblebad/badstu/dampbad bør man i utgangspunktet være litt fosriktig med, i all hovedsak pga varmen. Fosteret bør ikke bli overopphetet, og kroppen din kan reagere litt annerledes på varmen (og boblene) nå som du er gravid. Hva angår massasjen ville jeg hørt med de som jobber der. Det kommer nok litt an på hvor du er i svangerskapet, men på et SPAsenter jeg var på i høst ville de ikke foreta ryggmassasje før etter 14. uke
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Jeg var på SPA i helgen og spurte personalet der. Det var ikke så mye jeg fikk ta, ansiktsbehandling skulle gå bra (ikke ultralyd i følge dem) Hør med dem om de oljene de bruker er ok for gravide. Jeg fikk nakke - og hodemassaje, noe dypere og mer omfattende kunne de ikke anbefale. SPA-personalet er veldig oppdatert på dette, og hvis du skal ta behandlingen i Norge tror jeg du kan stole på det de sier. Nyt behandlingen
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Jeg var på SPA i forrige svangerskap. De som driver med dette skal ha god kunnskap om hva man kan gjøre og ikke. Det som min massør sa var at det var en del punkter i ryggen og en del oljer de ikke kan bruke på gravide. Jeg fikk massasje på beina (noe som var veldig deilig altså), ansiktsbehandling og kroppspeeling. Det var godt nok for meg det. Boblebad skal man vel holde seg unna pga bakteriene. Badstu og dampbad er ikke farlig men det blir fort ubehagelig og varmt når man er gravid. Det er hvertfall min erfaring. Vanligvis kan jeg ligge en time i badstua uten problemer men når jeg var gravid holdt jeg på å kome etter 5 min. Og har du antydninger til åreknuter så er det ikke bra med så høy varme.
MaybeMe? Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. februar 2008 Takk for svar. Tenker jeg får ringe og spørre på forhånd, i tilfelle jeg må bytte behandling. Regner med at litt boblebad går greit såpass tidlig i svangerskapet, er bare i uke 16. Det er vel på slutten bakteriene er farlige? Får begrense tida der det er varmt, og heller svømme mere. Sikkert bra for kroppen det og. ) Men kan jo spørre personalet om det og, de har sikkert erfaring med gravide på spa.
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 MaybeMe: er det ledig plass i veska til meg eller? hehe kose deg på SPA blir sikkert deilig og er velfortjent sees vi¨på tors ?
MaybeMe? Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 4. februar 2008 Nope, tenker magen din har blitt for stor for veska mi. ) Ja, gleder meg veldig til spa, blir deilig å få slappet av litt, men håper ikke det blir noe problem med behandlingen. Sees vi ikke på treff i kveld da? Pigen 19.15!! Nå skal jeg straks på babybesøk. ) Må bare spise lunsjen min først. Hva skjer torsdag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå