Gå til innhold

sykehusbagen igjen=)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

smågodt og sigaretter.. hehe.. NEida. Jeg tror det er en del gode fasiter på det i de bøkene du fikk av legen eller jordmor i begynnelsen av svangerskapet.. Men jeg har hvertfall tenkt å pakke med meg de mest behagelige plaggene jeg har.. Gode truser, joggedress eller to, amme bh, amme innlegg, bind, toalettsaker og litt sminke. Har ikke helt satt meg inn i det selv ennå, så vet ikke om det er til så mye hjelp.. :) MEn det er jo greit å tenkt gjennom det etterhvert. Jeg vil også ha den klar i god tid. HAr ikke lyst at det skalbli sånn i siste liten ting.. Lykke til med pakkingen :)

Sist gang pakket jeg med meg ALTFOR mye.... så denne gangen blir baggen litt lettere for far :o) Jeg er ferdig pakket ca en mnd før termin regner jeg med:o)

Det jeg synes er viktig å ta med er:

bodyer og bukser/strømpebukser til baby

KLOREVOTTER!!!!!!

kamera

lader til kamera

mobil

lader til mobilen

en liten bok eller lignende til å skrive ned fødselshistorien din

penn

lesestoff så du ikke kjeder deg ihejl når babyen sover :o)

store myke bind....

STORE bomullstruser.. mange mange.. man blør fort igjennom

store gode bukser

slipperser eller tøfler..

myke gode sokker

store gode t-shorter og ev en genser eller to( det er VARMT på barsel)

ammebh

ammeinnlegg

lanolinkrem til såre brystvorter

hentetøy til baby

shampo

balsam

hårbørste

tannbørste tannkrem

bodylotion

en deilig myk og nøytral såpe til underlivet....

Jeg har sikkert glemt en hel del, men dette var det jeg trengte aller mest sist. da lå jeg på sykehotellet :o)

Detta var ei fin liste ja!!

Klore-votter er sånne tynne votter til å ha på så de små ikke skal klore seg. Det går også ann å bruke baby-sokker el.l....

Her er en link med pysj m/ på sydde votter...

http://www.cottonchild.no/1202.htm

Annonse

jeg gidder nok ikke ta med så mye denne gangen. kommer til å ta litt klær til babyen. kanskje to sett, + pysjamas.. og et teppe osv. så kommer jeg til å pakke noen store gode truser til meg selv, og en mamma bukse ekstra..

og selvfølgelig digital kamera, tlf lader osv

Jeg gleder meg sånn til å pakke den bagen! ;O)

Tenker ikek pakke den enda så klart...men har dog skrevet liste og lagra på pc´n slik at dersom det skulle skje noe i all hast vil det vre mulig for sambo å pakke med det nødvendige og ikke fullt så nødvendige uten at jeg trenger å tenke og huske så mye.. hehe ;O)

Har skrevet en detaljert liste til min kjære (eller meg sev dersom jeg rekker å pakke den), og tror faktisk alt er ting jeg/vi får bruk for...

Skriver ikke opp alt det jeg har skrevet på lista men bare et minilite utdrag:

På lista er det 3 overskrifter:

Til oss:

Det som skal være med felles (kamera+lader, telys (dersom jeg får bruke badekar som smertelindring er det veldig koselig med telys), poser med is-tepulver som jeg allerede har kjøpt inn, osv osv)

Til Cathrine (meg):

ulike klær og toalettsaker, lyspyl osv (da et vennepar av oss måtte dra i hui og hast klarte den kommende far å ta med kun deodorant og tannbørste som toalettsaker til henne..hehehe.. ikke sjampo, balsam, hårbørste, ansiktskrem osv.. de ler jo av det nå da...men tror hun var litt frustrert en stund.. da er det kjekt med venninner som kjøper litt nytt å kommer med.. hoho..)

Til minimaisen:

body, bleier etc etc

Varme sokker til fødselen kan være greit og ha med seg.

-Blir litt kald på beina.

Sjokolade kan være fint.

-Litt ekstra energi under fødselen skader jo ikke. Den tar jo på.

Halspastiller og drikke flaske.

-Blir veldig tørr i halsen av å amme.TIPS: Ha altid drikke tigjengelig når du ammer.

Gode store klær.

-Tro meg, du får ikke igjen fasongen med det samme. Og magen blir ikke borte når du har født. Det tar tid.Man kan lure på hva som fortsatt er der inne. jeg reiste hjem i mamma bukser og brukte det en stund etter på.

Toalettsaker.

Bind har de på sykehuset.

Hjem reise klær til nurket.

Kan være greit å bruke av det tøye de har på sykehuset til babyen så slipper man å begynne å vaske klær med engang man kommer hjem.

Også trøyene de har på sykehuset til deg selv. For plutselig kommer melken og det er ikke morsomt når den renner gjennom genseren. Og kanskje man må skifte flere ganger i løpet av dagen.

Jeg pakka en 14 dager før ca.

Snakker av egenerfaring.

Lykke til! :-)

Hmm.. hva jeg hadde med for mye? nå må jeg tenke meg om.. JO:O)

Trodde magen skulle forsvinne litt da.... så jeg hadde med meg 3 bukser, men brukte bare 1 :o), hadde med meg joggesko som jeg ikke fikk brukt, morgenkåpen orket jeg ikke, den skled bare av og var teit. dessuten var det enten besøk ellers så lå jeg i sengen eller sofaen med dyne i truse og t-sjorte. Hadde med meg laptop, masse cd'er og to filmer.... men når ungen er kommet ut, så er det kun den som får all oppmerksomhet. Og for min del så gikk hele oppholdet ut på å kose med baby, få besøk og spise alle de 4 måltidene som ble servert :o) he he.

Jeg glemte å skrive på listen at det kan være lurt å ta med litt oppskåret frukt til deg selv og kanskje skiver til mann/sambo... jeg ble iallefall dyyyyyyyyyyyyrisk sulten under fødselen:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...