Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvilke følger har det pengemessig sett å være i vikariat fram til fødselspermisjon framfor å ha fast jobb i hele permisjonstiden? Har det noe å si? Grunnen til at jeg spør er at man på NAVs foreldrepengeveileder må krysse av for om man er i fast jobb eller i kortere arbeidsforhold, men jeg klarer ikke å finne ut hva det har å si.

Jeg har jobbet hos samme arbeidsgiver i flere år sammenhengende (100%), men i ulike vikariater på ulike avdelinger. Heller ikke denne gangen vil vikariatet mitt ende i en fast stilling (stillingen blir omdefinert, og vil ikke lenger passe til meg). Jeg ønsker ikke å vente lenger med prøvingen, og planlegger derfor å begynne prøvingen når jeg får kontrakt på et nytt vikariat. Vil det ha noe å si for foreldrepengeutbetalingen?

(også postet på gravid og jobben)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136746558-vikariat-vs-fast-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste som er forskjellen er om NAV betaler ut foreldrepengene får du feriepenger fra kun de første 12/15 ukene mens de som får pengene fra arbeidsgiveren(arbeidsgivere får igjen pengene fra NAV) får feriepenger for alt de får utbetalt i foreldrepenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...