Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Vi har bestemt oss for tiltalsnavnet Marie, i tillegg skal jenta hete Ellinor som er oppkalling, men Marie Ellinor høres vel ikke så bra ut? Ellinor Marie er mye bedre, men det er Marie vi vil bruke til daglig. Tror dere det er et problem å ha tiltalsnavnet sist? Er det bedre å settte Marie først selv om det ikke passer like bra?
Troillpia Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Ellinor Marie klinger jo mye bedre enn Marie Ellinor, synes jeg, og jeg hadde ville bruke det om BEGGE navnene skulle være tiltalsnavn. Men i og med at dere ønsker å bruke bare Marie som tiltalsnavn, så ville jeg satsa på Marie Ellinor. Da slipper dere forvirring, og at noen kaller henne det ene og noen det andre... Tror det blir enklere også for jenta.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 jeg vet flere som kalles ved andre navn. og hvis bare skal bruke ett uansett kommer jenta som tilslutt blir ungdom å velge selv etterhvert så jeg syns det ikke spiller noen rolle om tiltalsnavnet står først eller sist
Vannmann35 Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Jeg ville tatt Marie Ellinor, synes det funker helt fint - dessuten - dersom begge navnene ikke skal brukes, så har det jo ingenting å si hvordan de klinger sammen! Når hun presentere seg så vil hun enten si bare Marie, eller f.eks. Marie Ellinor Martinsen, og da blir det en rytme likevel - og klinger helt flott :-)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Jeg ville gått for Ellinor Marie uansett. Synes ikke Marie Ellinor klinger særlig bra. Kjenner to som heter Ole Patrick og Pål Fredrick. De går begge kun under andrenavnet, altså Patrick og Fredrick. Så hvis dere uansett bare vil kalle henne Marie til daglig, synes jeg ikke det spiller noen rolle at det på papiret står som andrenavn.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 Jeg synes tror det er upraktisk å hete Ellinor Marie, men å bare kalle seg Marie. Alle som ser det skriftlig vil jo kalle jenta for Ellinor, og det vil bli mye forvirring på skoler etc. Hun vil jo hver eneste gang måtte presisere at "Ikke kall meg Ellinor, kall meg Marie". Slitsomt i lengden. Men jeg er enig i at Ellinor Marie høres bedre ut enn Marie Ellinor. Men som et navn som kun brukes skriftlig eller sammen med etternavnet kan det fint gå. Det kommer an på etternavnet deres. Jeg håper dere skal ha ett etternavn og ikke to etter dette navnet, for med to blir det veldig langt.
Fomle84 Skrevet 4. februar 2008 #7 Skrevet 4. februar 2008 Gå for Ellinor Marie du, ingen problem å kalle barnet ved d andre navnet. Jenta mi heter Emma Sofie og vi bruker begge, så vi må jo også rette på dem som sier det. Så det blir ingen forskjell på det og det navnet du har valgt : )
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #8 Skrevet 4. februar 2008 Vi bruker andrenavn på henne. Synes det går helt fint. Blir ropt opp som førstenavn, men det gjør ikke noe.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #9 Skrevet 5. februar 2008 I Sverige bruker de navn nr2 som tiltalsnavn. Fx venninnen min som heter Anna Therese blir bare kalt Therese. Tror ikke det blir noe problem. Kun når navnet blir lest opp fra en skriftlig liste vil det bli litt "moro", men der er jo mange navn en slett ikke kan uttale:-)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #10 Skrevet 5. februar 2008 Hvorfor gjøre det så vanskelig? Kan dere ikke bare gi jenta navnet " marie?" Når dere ikke liker Ellinor noe særlig, så blir det jo bare latterlig å oppkalle...
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #12 Skrevet 6. februar 2008 Alternativ til Ellinor kan være Eline..Eller Nora.. Marie Eline går vel fint?og Nora Marie..Er enig i at det ikke er nødvendig med Ellinor i navnet om dere ikke liker det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå