Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Hvilke følger har det pengemessig sett å være i vikariat fram til fødselspermisjon framfor å ha fast jobb i hele permisjonstiden? Har det noe å si? Grunnen til at jeg spør er at man på NAVs foreldrepengeveileder må krysse av for om man er i fast jobb eller i kortere arbeidsforhold, men jeg klarer ikke å finne ut hva det har å si. Jeg har jobbet hos samme arbeidsgiver i flere år sammenhengende (100%), men i ulike vikariater på ulike avdelinger. Heller ikke denne gangen vil vikariatet mitt ende i en fast stilling (stillingen blir omdefinert, og vil ikke lenger passe til meg). Jeg ønsker ikke å vente lenger med prøvingen, og planlegger derfor å begynne prøvingen når jeg får kontrakt på et nytt vikariat. Vil det ha noe å si for foreldrepengeutbetalingen?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Hei, jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror at det ikke skal spille noen rolle. Bare at du må ha jobbet 10 mnd sammenhengende det siste året før du går ut i permisjon. Men er du freelancer er det annerledes, da må du ha en forsikring som må skaffes 10 mnd før du går ut permisjon... tror jeg. Spør på NAV, de vet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå