Gå til innhold

God bok for å forberede storesøsken?

2x babyline 21.05.08

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke sett noen bøker om at det kommer to babyer, men vi kjøpte I magen bor en baby av Thomas Svensson da jeg skulle ha tvillinger. Den er fin med klaffer som viser babyen inne i magen. Det finnes også en som heter Vi skal få en baby av Gunilla Hansson, den er også veldig fin. Det er veldig vanskelig å forberede småtasser på at det er to og ikke en, jenta vår var 2,5 år da hun ble storesøster. Jeg syntes det var vanskelig at vi skulle få to og ikke en, siden det da ble ennå en å dele tiden på, men etter en stund så gikk det opp for meg at hun vet jo ikke forskjellen! For henne var det nok ikke vanskeligere å få to i forhold til å få en. Selvfølgelig, det er tøft når begge to skriker og hun i tillegg til ha oppmerksomhet, men hun vet heldigvis ikke hvordan det hadde vært med bare en baby.

Det er jo et godt poeng, at hun ikke vet hvordan det ville ha vært med bare en ny baby, nei. Jenta vår fyller to like etter at tvillingene kommer, og hun snakker endel om at det er baby i magen. Men ifølge henne er det like mye baby i magen hennes som i min, hehe :)

Men takk for boktips! Den av Thomas Svensson har jeg såvidt bladd i, den hadde morsomme tegninger. Får ta en tur i bokhandelen og se på de andre alternativene også.

Hei :)

Jeg lånte noen barnebøker på biblioteket som var veldig morsomme og fine,den ene heter, mamma er en luftballong og den andre,Pelle får en lillesøster,ikke så lett å finne noen om flerlinger,men jeg vet att det nylig er kommet en om tvillinger,det står om den på tvillingforeldre foreningen sin side.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...