Gå til innhold

April: På tur i helga..

Anbefalte innlegg

God mandag! Morgenen har startet bedre enn gårsdagen var. Og det skal jammen ikke mye til heller... Dagen gikk greit helt fram til vi skulle gå til toget. Det tar vanligvis 2 min å gå til togstasjonen. Vi brukte nærmere 30!! 1m nysnø, oppå 1m gammel snø... Vind og snøvær, ingen truger.. Jeg gikk til magen i snø, med knerten på magen og diger 80 litersekk på ryggen. Grått i været, så jeg såg ingen ting. Ante ikke hvilken retning jeg skulle gå for å finne undergangen vi skulle gjennom.. Helt sykt!! Toget var forsinka, så vi ble stående i guffen snøvind i 15 min... -Om jeg hadde en fæl tur til toget så kan dere jo tenke dere hvordan ungene hadde det... -hyling og skriking... *sukk* Ingen kjekk avslutning på en kjempefin helg!! -Men det slutta ikke her... På toget oppdager jeg at veska mi ligger igjen på toget..med mobilladerene våre og diverse annet. Heldigvis er jeg så lat at lommebok og mobilen lå i jakken min, og nøkler hadde jeg ikke med meg.. Så litt hell i uhell... Ja, så kom vi oss omsider av toget i bergen. Snuppa var litt trøtt på toget, og ville sove/hvile.. Ja, 5 min etter at vi begynte å kjøre skjønte vi hvorfor hun ville sove... Hun spydde, og spydde og spydde... Det slutta jo aldri å renne ut av henne!!??? Vi fant et sted å stoppe for å vaske henne og skifte klær.. Der fikk jeg gått på do og.. Klarte knapt å stå oppreist... Dette tok sikkert 20 min. Hele bilsetet var dynka i spy, nedi setet under trekket.. ÆSJ!!!! 5 min seinere -ny spy.. Hun spydde minst 6 ganger fra bergen til haugesund.. Vi dekka henne med dynetrekkene vi hadde med oss, for å unngå flere klesskift, men det klarte jammen å renne under likevel.. Både jeg og gubben satt småkvalme hele turen. -Men har heldigvis ikke blitt noe mer enda.. Hun har ikke spydd etter at vi kom hjem, men er ikke helt i form. Litt slapp... Ja, men tilbake til gårsdagen, for på toppen av det hele, så kom vi for seint til fergen. 5 min... Og neste ferge var såklart innstilt, så vi måtte vente en hel time til neste!!! Veldig festlig med sykt barn i baksetet og en makk av en baby...

Resten av turen var kjempefin. Snuppa fikk prøve å stå på ski, og akte på rompeakebrett aleine, og storkoste seg! Vi voksne hadde seine kvelder med spill. Alias og fantasi. Kjempegøy!!

Knerten holder på å få enda en tann, så han sov rimelig dårlig på turen. Mye våken om nettene og grining...

Håper på en bedre dag i dag... Og ønsker alle andre en god dag også!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136746197-april-p%C3%A5-tur-i-helga/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...