Gå til innhold

detta gjør vondt asså...

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som kan hjelpe meg før jeg blir gal.. har ett bryst som er beinhardt på øvere-innere del virker som tette melkeganger... men det gjør jo så satens vondt når poden suger, vondt i brystvorten... og det ømme feltet blir jo liksom ikke tømt, bare resten. har prøvd forskjellige stillinger også. vondt ja!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

meg igjen:P hvis det er tett melkegang da så prøv å massere forsiktig når poden suger for da renner melken...eller i dusjen slik jeg gjorde... hjelper ikke det noe særlig ambefaler jeg å gå til lege å høre om du kan få resept.. da er det over på no time...:)

Skrevet

Gå inn på ammhjelpen.no og følg anvisningene der under brystbetennelse/tette melkeganger. viktig å pumpe/amme tomt hver 2. time om dagen og hver 3. time om natten, til smerter og klumper er borte. som oftest går det bra uten medisin. får du feber og frostrier kan du ta en tur til lege. men husk at selv om du får antibiotike. så er tømmingen av brystet en like viktig del av beh.

Skrevet

tilps mot vonde brysvorter: albueskjell eller melkeoppsamlere!

da slipper du ha noe på brystvorta mellom amming (smør evt på brystvortekrem også)

var en snill dame på barsel som tipset meg om dette, hjalp masse etter få dager! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...