Gjest Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Eller kan d være fra noen andre? Eller trenger jeg ikke å ha arvet d fra noen? Jeg skal utredes nå snart,nevropsykologen sa jeg mest sannsynlig kom til å få time i løpet av februar. Hvis jeg har adhd eller Add,kan kaaaansje min mor ha det,jeg vet ikke,men d er nok ikke fra min far.Min lillebror på 17 har min mor med en annen mann og han (min bror) har alltid hatt problemer både med konsentrasjon og oppførsel.Når han forteller meg hvordan han har d med forskjellige ting,er d som om han sier mine symptom,for d er AKURAT sånn jeg er! Eneste forskjellen er at jeg har ikke vært sånn at jeg ødelegger ting eller lyver.Han har blitt utredet,men han hadde visst ikke adhd sa de..Merkelig,jeg har trodd leeenge at han måtte ha d,han har akurat samme symptomer som de med adhd har..Jeg spurte moren min om han kansje kunne ha add da (men han var jo veldig hyper da han var liten da..hmmm),de visste hun ikke sa hun,de sa ingenting om d! Han sluttet å puste flere ganger da han var bare noen uker gammel,og da han ble født pustet han ikke de første 5 minuttene.En gang min mor var veldig fortvilet over han,for bare noen få år siden,så spurte jeg henne rett ut om d har blitt tatt røntgenbilder av hodet hans,for kansje kunne han ha fått en hjerneskade.De har tatt flere bilder,men de var fine!
Troillpia Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Hei Det er ikke slik at man MÅ arve ADHD/ADD fra en av foreldrene. Det er vel heller ikke helt 100% bevist at denne diagnosen er arvelig. Men det jeg vet er at om andre familiemedlemmer har det, kan det hoppe over ledd/generasjoner... Det betyr altså at du og din bror kan ha en onkel/tante, bestemor/bestefar som har adhd/add... Tilslutt vil jeg bare minne om at all ukonsentrasjon, "dårlig" oppførsel osv. slett ikke betyr at noen har adhd/add. Har nevnt det i tidligere debatter, at vi er inne i en slags "motetrend" hvor "alle" har adhd om man ikke er innafor de rammene som forventes... Slik er det nemlig ikke, og det viser seg jo at flere har blitt feildiagnostisert,- altså fått diagnosen adhd/add, også var det likevel ikke det de hadde...
madame Mim Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 nå er det faktisk slik at adhd er 80 % arvelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå