Gå til innhold

Endelig kom en liten gutt..

Anbefalte innlegg

På onsdag fikk vi endelig vår lille gutt, etter laaaang ventetid, synes vi! Var helt i hundre når ting begynte å skje, men når det hele virkelig satte i gang så var det grusomt, rett og slett! Nå er jeg sliten som bare det, men sitter likevel her med verdens skjønneste gutt, og vet at alt er så utrolig verdt det! Han er vår, og vi elsker ham og skal gjøre alt vi kan for at han får en god start på livet! Han er en godgutt :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136745503-endelig-kom-en-liten-gutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Gratulerer jenta mi

Endelig overstått he he nå er det bare å kose seg med vesle gutten,

Hvor stor er gutten din da?

Jeg fødte også på onsdag 30/1 fikk også en gutt he he

Tenk han er 14 dager gammel i dag han er også verdens nydligste,

Han var bare 48 cm lang og veide 3780 gram.

Storesøster er kjempe stålt, ikke sjalu, hun syns det bare er gøy.

Men nå skal jeg ikke ha flere barn nå er det nok,

fødslen var nok litt tøffere enn den jeg hadde sist men gikk jo greit da.

Men må si jeg var ganske frustrert over jordmora jeg fikk etter vakt skifte.

Da var det bare trykk trykk ungen skal ut nå, så jeg fikk noen rifter å måtte sy litt, noe jeg mener skjedde bare pga at alt gikk altfor fort når hun kom.

Men det er glemt nå nå er det bare kos med lille gutt

Når fødte du på dagen da? jeg fødte kl 1528.

Dere får kose dere alle 3 ;-)

Gratulerer!!! Var jo utrolig vittig at du også fødte på onsdagen! Så gøy!!! Fødte 14.43. Gutten var 50 cm lang, og veide 3450g. han var 35,5 i hodeomkrets, men kom ut med hånden ved siden av hodet så revnet mye innvendig. Det hele var så tøft at jeg ikke følte jeg noen sinne ville klare det igjen, men nå begynner det allerede å komme på avstand. Synes jo en unge r litt lite..

Så bra storesøster bare er stolt! Så utrolig koselig!!!

Utrolig kjipt å revne unødvendig! Den jormora jeg hade var rett og slett fantastisk. Klarte å få ungen ut rett før vaktskifte heldigvis, for vet jo ikke hva jeg hadde fått hvis ikke.

Hvordan er livet med en ny baby i familien?

skikkelig overgang fra å være to til å bli tre! Han har vært kjemperolig på dagene, men et mareritt om natten! Skal ha mat konstant, og vræler hvis han ikke får det. han kan jo ikke være sulten i 5 timer i strekk!!! Men de siste to nettene så har han sovet en del, så nå har jeg fått litt overskudd og koser meg masse! Han er så skjønn, er helt betatt :o)

Kos deg masse med familien din!!!

Klem

Det var jo perfekt størrelse ;-)

Kjempe gøy at det ble samme dag og nesten samtidig,

Litt kjipt å ha en sånn førstefødsel da, kvier seg liksom litt til nestemann om noen år ;-) (kanskje). Men som sakt er jo ingen fødsel lik så neste gang så blir det sikkert mye bedre.

Men sant man glemmer liksom litt over tid.

Åssen går det med deg da er du i bedre form?

Jeg er i kjempe form om dagen kvitt alle plagene til å med gått ned 18kg :-) så her er alt på topp.

Storesøster er jo bare så kul nå.

Syns den første jordmoren var kjempe ok, hadde 7 cm åpning rett før hun gikk av vakt. Men hun neste virket nesten som hun hadde dårlig tid fra hun kom inn til oss første gang til jeg fødte gikk det bare 18 min. Hun sa gå på do så kom å press, hadde jo ikke press rier engang.

Men men nå er det jo over. Vet ikke helt hvor mange sting det ble men tror det ble mer enn med jentungen da hadde jeg 3 sting.

Tror noen tar litt mer hensyn en andre.

Livet er jo helt topp nå med 2 barn liksom en hel familie følte liksom ikke det når vi var 3.

Kan tenke meg at det har blitt forandring hos dere, litt uvant kanskje kan liksom ikke gjøre det samme som tidligere nå må man tenke på lille gullungen også.

Ammer du? kan hende du ikke har nok,da kan han virke sulten hele tiden.

Jeg må dessvere gi flaske har ikke nok melk. Men han er ganske snill sover for det meste men vil ha mat hver 3-4 time. Om natten sover han ganske bra.

Kan tenke meg at han er helt skjønn verdens fineste akkurat som min prins;-)

Annonse

Var bare så utrolig morro at vi fikk på samme dag! Vi var jo temmelig klare, he he..

Var kjipt med en sånn fødsel, for var veldig i tvil om jeg kunne klare det igjen, ja. Men det kommer nok til å gå over, og lysten på en nummer to blir nok så stort at det overskygger frykten :o) Dessuten så skal det litt til at jeg får enda en unge som vil ut med hånden langs hodet ;o)

Så bra at du er så i form! 18 kg -det merker du nok, ja!!! Så utrolig deilig! Her forsvant bekkenplagene med èn gang nesten, så er så er så deilig å kunne gå uten de smerten! Kjenner jeg er litt øm etter å ha revnet enda, men det blir bedre og bedre. Og så lettvint å komme ned til skoene så lett!

Den jordmora du fikk etter vaktskifte hørtes jo helt snål ut! Stakkar deg! En kan jo ikke akkurat bare frese på i en fødsel! kroppen må jo nesten bestemme tempo.. Og presse uten pressrier, da! Må være knalltungt!

Høres koselig ut å være fire! Blir en skikkeig familie da, ja. Derfor også jeg føler at det blir litt lite å stoppe på èn unge.. Høres veldig koselig ut! Storesøster kommer nok til å bare bli stoltere og stoltere av broren sin. Virker så koselig å dra på ferie og sånt med skikkelig familie.

Ammer, og tror han får nok mat. Han ser iallefall ut til å legge fint på seg. Så ksjønner ikke het hva som han er så misfornøyd med.. Er bare på natten, men de to siste har han sovet greit.

Så deilig å ikk måtte mate oftere! men må jo være mer styr med flaske, da. Må innrømme at jeg er litt sliten av å amme allerede, så kunne egentlig tenke meg å gi flaske, men ser jo at det er enkelt å amme med tanke på at en alltid har med maten.. Men de blir jo mettere lenger, så det må vøre deilig! Var det mye styr før du fant ut at du ikke hadde no melk? Synes de styrte så med det der på sykehuset at det ble helt stress..

Visste du forresten at du fikk gutt på forhånd? Selv om en blir fornøyd uansett, så synes jeg det virker gøy å ha en av hver.

Kos deg masse! :o)

Det var vel de vi sa det,skulle føde på onsdag he he.

Nei du får jo ikke den opplevelsen som det faktisk er når alt går på skinner, jeg husker sist gang da gikk alt veldig bra og ganske raskt så det var liksom ikke noe frykt får å gjøre det igjen da, men nå er jeg vel ganske sikker på at det blir ikke flere ganger på meg. Selv om jeg har sagt at jeg vil ha 3 barn,men vi får jo se om noen år he he øhh nei tror ikke det nei.

Men jeg tror du får en liten en innen 1,5år he he ;-)

Skal jo litt til at det ja

Ja 18kg er veldig bra nå føler jeg liksom at jeg orker så mye mer.

Godt å høre at bekkenplagene dine også forsvant så fort.

Det blir nok bare bedre og bedre for hver dag.

Jeg har ikke så veldig vondt nå men merker det svir veldig når jeg tisser og noen ganger så stikker det liksom litt der nede, men det er vel bare at det gror.

Heldigvis så blør jeg ikke så mye heller da

Ja tror ikke hun var helt god nei, men kan jo hende hun mente at jeg skulle slippe å ha vondt så mye lenger så at det beste bare var å få ut ungen. Hvem vet.

Tenk ferietur med 2 barn gøy ja men kan jo kanskje bli slitsomt he he men det er jo sånn det skal være.

Tror nok storesøster kommer til å passe på lillebror ganske lenge.

Da får han sikkert nok mat,men husk når han var i magen så var jo mer aktiv om natten når vi var rolige, så sikkert bare litt omstilling.

Ja det er mye jobb med flasker vasking, koking og laging.

Så det hadde nok vært mye enklere med pupp ja.

Jeg hadde ikke nok melk med jentungene heller, så jeg var vel ganske klar over at det kunne være det nå også.

Jeg pumpet meg å da så jeg at det ble nesten ingen ting ble ikke mer selv hvor mye jeg pumpet så helsesøster sa også at mest trolig så fikk jeg ikke mer heller, så nå er det bare flaske har sluttet å pumpe også. Har jo ikke melkespreng heller.

På sykehuset så virket de ikke så ivrige på det her, mener det var mer mas om det forrige gang.

Nei jeg visste ikke hva det ble, jeg syns det er halve opplevelsen å høre vad det er når man har født.

Har foresten beggynt å tenke på sex, men vet ikke helt hvor lenge jeg bør vente, så må vel prøve å drøye litt til, men det er jo en stund siden sist. he he

Vi snakkes gi lille gutt en klem fra meg da kos dere.

Spørs om nummer to kommer så kjapt her, men skal aldri si aldri ;o) Har vært åpen for å få tre her, men ikke så veldig åpen nå lenger, he he. Men må jo bare se med tiden. Du skal se at lysten på den tredje blir så stor hos deg etterhvert at du bare hopper i det!

Hadde bare vondt når jeg tisset de første 2 dagene, eller noe, så jeg var heldig sånn! Håper smertene gir seg kjapt for deg! Alt som gjør vondt gjør jo ting ekstra slitsomme..

Gleder meg masse til ferie, 17.mai og andre sånne ting sammen med unge! Sikkert slitsomt å ha to unger på ferie, ja, men virker bare utrolig koselig, synes jeg! Er liksom en skikkelig familie på tur da.

I natt sov lillegutt godt! Var så deilig! Natten før var forferdelig, for da holdt han det gående til 4 på natta. Så håper han begynner å kjenne på at det er deilig å sov litt om nata, he he. Kjenner at jeg har så mye mer overskudd selv når jeg får sove litt, og da er det utrolig mye gøyere med baby enn når jeg stresser med ham halve natta. Men skjønner jo at det er periode nå i begynnelsen som kan være tøff sånn før det blir litt system på tingene.

Har en ikke nok melk så er det jo ikke noe annet å gjøre enn å begynne med flaske. Trenger nok en del mer planlegging, ja.

Her ble jeg sydd så masse innvendig at jeg føler jeg ikke har noen åpning lenger, bare en hoven klump, he he. Så sex frister ikke.. Men blir koselig når en kan pleie alle deler av parforholdet igjen, ja! Vet ikke hvor lenge en bør vente, jeg heller. Tror ikke det er noe regel på det, men bare at man bør ha prevansjonen i orden hvis en ikke vil risikere å bli gravid igjen med èn gang. Frister ikke helt å gå på med ni nye måneder kronet med fødsel og våkennetter.. ;o)

Skal gi lillegutt en god klem, og så får du gjøre det samme med din. Fortell ham at han er kjempeskjønn :o)

Jeg fikk 5 februar. Ja, han er en flott og stor gutt. Vi er også endelig en komplett familie på 4. Det føles godt! Litt slit nå med brystbetennelse, men er i bedringen med antibiotikakur. Gutten har fått grønn bæsj pga antibiotikaen, men takler det med magevondt som en helt. Blir helt imponert over hvor lite han klager. Han er mest fornøyd. Jeg ble også klippet mye og sydd pga.stor baby-nesten 5 kg, men det har grodd fint. Var livredd infeksjon i begynnelsen. Tror man bør vente 6 uker med sengekos, passer bra etter hard fødsel:)

Gulda og Snart dere får ha ei fin barseltid. Har dere hatt brystbet.el.har formen vært grei etter fødselen?

Høres så vondt ut med brystbetennelse! Både du og sønnen din er tapre! :o) Har vært litt sår men er nok ingenting i forhold til brystbetennelse. Så imponert over at du fortsatt klarer å amme! Har hatt lyst til å gi opp selv av langt mindre problemer :o)

Den lille gutten din trengte nok sin plass for å komme ut i verden, ja! Au.. Har dere planer om flere, eller var det nok med de fødslene du har hatt? Godt det har grodd fint!

Vet ikke hvordan ting ligger an her. Ble jo sydd mye innvendig, og kjenner det godt til tider. Gjør ikke direkte vondt, en kan være veldig ubehagelig, så spent på hvordan ting ligger an.

I natt sov lillegutt rundt, forresten! forrige natt ville han ha mat med max 1 times mellomrom, noen ganger mindre. Kvart ver hver time begynte han og mase. Var så trøtt, og må innrømme også litt iritert! Og så var han så urolig i går på dagen også, så sov ikke mye. I gårkveld begynte han å sutre igjen, og rett før midtnatt tok mannen min ham med ned i stua slik at jeg kunne prøve å få litt søvn. Og da sov han fra da, og spiste ikke før over kl.7! Var utrolig deilig! Var nok utslitt etter et urolig døgn :o)

Har forresten begynt å trille litt turer samen med en nabo, og det er så koselig! Guten sover godt i vogna, og mamma'n trives med frisk luft. Føler meg temmelig fin i formen, så bortsett fra underskudd av søvn så er livet ganske fint!

Takk, takk, ja08! du må også kose deg i barseltiden!

Er dere inne på DinBaby forresten? Jeg har tittet innom men går så i ett med baby at jeg knapt har rukket å lese noe der inne..

Annonse

Jeg er ikke så mye på dataen lengre, mye annet å henge fingrene i og nå har det jo vært en sykdomsperiode med forkjølelse i familien også. Men, jeg tror det er koseligst på BIM, men det er vel på tide å flytte over:o)

Vi har nå gutt og jente, tror det holder. Får heller få en hundebaby etterhvert hvis savnet etter flere blir stort. Skal du ha flere barn? Var dette din første? Barnefødsler krever sitt av kroppen. Ja, jeg har også sting innvendig, tror de klippet godt oppover for å få han ut. Er likevel så utrolig takknemlig for at jeg har fått født og at alt har gått så bra.

Jeg hadde ammeproblemer i starten på s-huset. Han hadde antakelig suttet på hånda si i fosterlivet og fått feil teknikk og måtte trenes opp. Han fikk først tørstefeber. Stor gutt, krever mye mat! Måtte få fra melkebanken, og jeg pumpet opp egen produksjon. Ja, amming er ikke gitt, mye arbeid. Lykkes man ikke er ikke det noe nederlag, babyen blir sunn og frisk likevel.

Vi startet trilleturer før jeg fikk brystbet.men nå skal vi ut en liten tur etter brødbaking. Ha det kos med babyen:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...