Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #1 Del Skrevet 3. februar 2008 off. jeg har s dårlig samvitighet. her setter jeg et barn til verden som faktisk er helt uønsket av alle, utenom meg. tenk å komme til verden uten å være velkommen. det er bare en person som er glad for barnet som skal komme, og det er meg. bf sier han vil delta og alt det der, men han har en merkelig måte å vise det på. han sier den vetle tassen har vekket følelser i ham, noe jeg har VELDIG vanskeligfor å tro. hvordan går det ann når han bare har sett meg 2 ganger unger graviditeten, ikke vert med på ul og ikke kjent gutten sparke? for noen dager siden sendete jeg mld til foreldrene hans og fortalte at jeg ventet barn med deres sønn. ne jeg har ventet 5 mnd på at han skal si selv nå. jeg fikk egentlig en grei tilbakemelding på det, de håpte at vi kunne finne ut av ting, og at jeg hadde det bra. han bor hjemme hos foreldrene, men jobber borte og er difor bare hjemme i helgene. så de skulle snakke mer om dette i helgen. jeg sendte mld i kveld og lurte på hva de hadde sagt. da sa han at de lurte fælt på hvordan jeg hadde tenkt å gjennomføre det, og om jeg hadde tenkt på konsekvensene... salvsagt er det mitt valg å beholde barnet. men jeg skjønner ikke hvordan det går ann å være så kjølig til at det skal komme et barn til verden. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136745497-d%C3%A5rlig-samvittighet/
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #2 Del Skrevet 4. februar 2008 Slet med de samme tankene, og nå etter over 4 mnd har jeg fremdeles ikke sett barnefaren, etter jeg fortalte han at jeg var gravid. Han lover mye, og sier han skal være der, men ikke sett snurten av han enda. Kun en hau med lovnader, som skuffer meg mer enn å gjøre meg glad. Mora hans og han snakket sammen da vi fant det ut, de to mente at situasjonen og timingen ikke var rett, men alikevel bestemte jeg meg for å gjennomføre dette. Så der satt jeg. Med noe av de samme følelsene som deg vil jeg tro. Nå har plutselig begynt å småprate med meg, over msn vel og merke, og vil ha meg til å komme på besøk og møte mora hans. Noe jeg synes kommer til å bli ubehagelig. Et tips til deg er tenke fremover, tenk på hvor bra du og babyen kommer til å få det sammen, og tenk på det øyeblikket du får holde barnet ditt for første gang. Om han involverer seg etter hvert er jo det bare positivt, han er nok bare like umoden og redd som min eks. De burde vært på et kurs sammen, om det og ta ansvar. Husk! Du ble ikke gravid alene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136745497-d%C3%A5rlig-samvittighet/#findComment-136748597
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #3 Del Skrevet 4. februar 2008 takk for svar hadde ikke jeg tatt kontakt med han hadde jeg aldri hørt noe fra han. han sier han skal delta så mue som mulig, men jeg tror det ikke før jeg får se det. med tanke på hvor ekkel han har vert mot meg. jeg synst det er skikkelig dårlig gjort av han om han har gått og sagt til sin mor alle mulige ting om meg som ikke er sant. hvorfor sier han at han skal gjøre det beste utav ting, når han gjør det stikk motsatte? jeg strekker meg langt for å dra han med på ting, men får alltid negative svar. jeg er så drit lei hele opplegget. her går jeg gravid, og gleder meg ikke til barnet kommer en gang... synest det er så utrolig dårlig gjort av han å ødlegge noe som skulle vert den fineste tiden i mitt liv. jeg har tenkt en del de siste dagene og kommet frem til at om det fortsetter på denne måten, så orker jeg ikke mer. jeg klarer ikke ta imot mer drit fra han snart. ikke har jeg noen å snakke med om mine følelser heller. folk spørr om det går bra, å jeg svarer ja og smiler. men jeg har det helt jævlig. hvorfor kan ingen forstå? det var foresten ei jente på jobben som spurte hvorfor jeg ikke hadde tatt abort... er det bare meg, eller var det et frekt spørsmål? hvorfor må jeg unnskylde meg for å beholde mitt eget barn?!????? det mest natulige i hele verden er å få barn, det blir født barn hvert sekund, å hvorfor må jeg forsvare meg for det valget jeg har tatt??? det høres ut på folk som om jeg er umennesklig fordi jeg har beholdt mitt eget barn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136745497-d%C3%A5rlig-samvittighet/#findComment-136749009
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #4 Del Skrevet 5. februar 2008 Hei igjen Vel, føler det samme angående når folk spørr hvordan går. Må ærlig innrømme at det går ikke en kveld før jeg legger meg at jeg bruker en halvtime på og tenke, på ting som burde ha vært gjort annerledes. Og hvorfor han er sånn. Senest i dag spurte han om hvordan det gikk med meg, og når jeg sa dårlig med tanke på at jeg er syk, skrev han bare uff, da. Nå vil han faktisk være med på ultralyd, noe jeg ser positivt på samtidig som jeg gruer meg. Jeg vil mer enn gjerne at min mor skal være med meg, problemet med det er at min eks ikke er særlig poppis i familien min. Mest av alt fordi han stakk på en måte av og fikk seg ny dame 1,5 mnd etter meg. Og hver gang han har sagt at han skal komme å se meg så vi får prata, får jeg høre av andre at han stikker på fylla er eller er sammen med dama si. Jeg synes det er dårlig at de to tingene kommer før hans eget barn, som han faktisk skal forsørge og ha et forhold til i ca 18 år fremover, og når han engang ikke møter meg på halvveien og bare lover fult av ting blir situasjonen vanskelig. Jeg er veldig ofte lei meg og bekymret og som du sier, utroolig lei. Opplevde det samme som deg, gymlæreren min på skolen var ubehagelig når jeg fortalte at jeg var gravid, og så på en måte ned på meg, som om jeg hadde gjort et utrolig idiotisk valg. Er bare å bite seg i leppa og tenke at dette her er ditt valg, og at det kommer til å gå utrolig bra. Savner noen og prate med om det her jeg og, derfor er det så utrolig bra at vi har debattene her på barnimagen. Jeg skjønner situasjonen din utrolig godt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136745497-d%C3%A5rlig-samvittighet/#findComment-136759658
Miss Misantrop Skrevet 5. februar 2008 #5 Del Skrevet 5. februar 2008 Æsj så ekle disse menneskene er. Jeg var en gang i livet mitt i en situasjon der jeg ville blitt alene mor. Mistet i 4,5 måned pga sorg over bf. Ikke spiste jeg, ikke drakk jeg... jeg mistet håret og stemmen. Vennene mine var fantastiske rundt meg så også familien min... ei jente som spør om hvorfor du ikke tok abort er enten ung eller fryktelig umoden- du burde svare at det var et veldig sårende spørsmål som jeg ikke vil svare på, så kanskje hun tenker seg om neste gang. Dere har vel mødre, jenter. Disse har en tildens til å være bekymra, men jeg har aldri sett ei dame som skal bli bestemor uten å glede seg minst like mye som mamman. Tror ikke et sekund på at dere kommer til å bli de eneste som elsker disse barna. Hvor langt er dere på vei? Han gymlærern skal du bare se langt bort i fra. Har til dagsdato aldri møtt en anstendig gymlærer (dog jeg sier ikke at du ikke finnes der ute, og hvis det er tilfelle er jeg veldig lei meg hvis jeg har tråkket deg på tærene) Et normalt voksent menneske sier, nei så gøy det kommer til å bli, gratulerer... Ta godt vare på dere selv. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136745497-d%C3%A5rlig-samvittighet/#findComment-136765250
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #6 Del Skrevet 5. februar 2008 Lå i senga mi å gråt i hvertfall et par døgn for jeg kom meg til hektene igjen etter at bf dro. Har skrevet ett innlegg om den heter: "Nok et hva skal jeg gjøre innlegg" tror jeg. Men, uansett bestemte meg for at han ikke skulle få ødelegge for meg mer, så egentlig er jeg veeeldig skeptisk til at han begynt å liksom bry seg igjen, siden jeg som sagt vet hvordan dette ender. Selv om det hadde vært kjempepositivt om det motsatte hadde skjedd. Det jeg ikke forstår er hvordan foreldrene hans ikke har tatt kontakt med meg, ikke sagt et ord til meg. Og at de ikke har prøvd å sagt noe til han virker det som. Gymlæreren min var kvinnelig, det som overrasket meg mest egentlig, men så har jo fremdeles trøbbel med henne, men velger å bokstavlig talt drite en lang marsj i henne. Er 17 uker på vei Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136745497-d%C3%A5rlig-samvittighet/#findComment-136765429
Miss Misantrop Skrevet 6. februar 2008 #7 Del Skrevet 6. februar 2008 17 uker, whow skulle ønske jeg kunne hoppe frem dit, lol. Jeg er 9 uker. Du MÅ ikke la han få ødelegge. Når han gjør deg glad, ha kontakt... gjør han ikke det hold han unna. Jeg vet virkelig hvor ille det kan gå. Skjønner jo nå at jeg burde ha vært innlagt, og det sier jeg seriøst. Nå har jeg det veldig godt, med eller uten mann.. tror jeg. Det var bare det at det var den første store kjærligheten som gikk tapt. Hvor lenge må du ha gym med det kvinne menneske da? Kan alltids ta gym som privatist, det er kun en skriftelig prøve 1. gang, vil du ta den opp igjen er det skriftelig og praktisk. (Som du kanskje skjønner gjorde jeg det, og jeg fikk alikevel primærvitnemål- men det er jo 10 år siden nå...) Det er spesiellt trist når en kvinne ikke viser noen forståelse, jeg venter mer av mitt eget kjønn. Det motsatte har jeg heller lave forventninger til, så de skuffer aldri lenger. Hvor gammel er du? Og går bf på samme skole? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136745497-d%C3%A5rlig-samvittighet/#findComment-136765655
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #8 Del Skrevet 6. februar 2008 Ut året, jeg rekker akkurat å fullføre skolen, har 3 uker å gå på! Men, gym er jo et treårig fag, skjønner ikke hvorfor hun ikke bare kan ta den praktiske karakteren fra årene før? Og heller gi meg en ekstra skriftlig prøve og en innlevering. Jeg ble 19 på nyåret. Nei, han bor i en by 2 timer unna og lever livet. Flott.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136745497-d%C3%A5rlig-samvittighet/#findComment-136766584
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #9 Del Skrevet 6. februar 2008 HI her Jeg er 22+4 BF er grei med meg og alt det der når jeg snakker med han,men han driter fullstendig i hele greiene virker det som... Det virker som han har glemt at vi var to om å ha sex, å legger all skyld på meg. Jeg skjønner at dette er en vanskelig situasjon for han, men hvorfor sier han at vi skal gjøre det beste ut av det, åsso bare driter han i hele meg. Han er foresten 22 og jeg 25 Har han glemt at vi en gang var forelsket og glad i hverandre? Jeg spurte han hva det verste med hele situasjonen var. Da svarte han at det var alt snakket som kom. Det er jeg enig i han med, men sånn er det å bo på en liten plass. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136745497-d%C3%A5rlig-samvittighet/#findComment-136767484
Miss Misantrop Skrevet 6. februar 2008 #10 Del Skrevet 6. februar 2008 Bygdedyret... nåja trodde liksom ikke det kunne få blitt så mye snakk rundt en ny verdensborger i 2008. Nå vet vi jo, og aksepterer at mennesker har sex utenfor ekteskap. Tilgangs syntes vi det er bra med erfaring. Men, men... Jeg er så jævelig lei av smålige folk som syntes de faktisk ikke har nok egene svin på skogen så det er ok å legge seg opp i andres. Æsj og fysj. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136745497-d%C3%A5rlig-samvittighet/#findComment-136772282
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #11 Del Skrevet 6. februar 2008 Bygdedyret er forferdelig, i fjor hadde de en sketsj i den årlige revyen om hvor mange som hadde vært "uheldige" og blitt knocked up. Dårlig gjort synes jeg! Jeg ser jo litt humoren i det, men mange ble jo såra pga måten det ble fremstilt på. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136745497-d%C3%A5rlig-samvittighet/#findComment-136772332
Miss Misantrop Skrevet 6. februar 2008 #12 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg ser meg grønn på mange typer humor. Humor som direkte er til for å le av personer i svake posisjoner er jo helt patetisk. I dag har jeg hengt meg opp i linken som ligger på forsiden av barnimagen. Det er MORSOMME ting far har sagt under fødselen. Mye av de tingene som kommer frem i tråden der kan jeg overhode ikke se er morsome. La meg få sove ut, hvis du søler fostervann, blod og svette i bilen min får du vaske selv.. osv osv osv. Skrev om det på 1. trimester, de syntes alle det var rasende festelig. Sikkert bare jeg, men jeg liker ikke at gravide medsøstere blir tråkket på i en vanskelig situasjon for så å bare le det bort med at mannfolk er mannfolk. Jeg mener litt folkeskikk forventer jeg faktisk av dem. At de sover under fødselen og spiser morsmat under riene hennes er tydelig vis RASENDE FESTELIG. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136745497-d%C3%A5rlig-samvittighet/#findComment-136776328
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #13 Del Skrevet 6. februar 2008 Det virker som du ikke har det helt bra? Blir på en måte så fort sint og oppgitt av ting. Vi må jo kunne se litt humor i det som skjer også, om vi er alene eller ikke. Men det er ikke bare dette innlegget. Mener ikke å være stygg, men lurer på om det er noe du kanskje burde få ut, snakket om? E Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136745497-d%C3%A5rlig-samvittighet/#findComment-136776466
Miss Misantrop Skrevet 6. februar 2008 #14 Del Skrevet 6. februar 2008 For det første er jeg ikke alene, jeg er gift. Har en fin mann og en interessant jobb. Jeg har humor, men jeg liker ikke kvinne undertrykning på den ene eller andre måten- heller ikke når det kommer fra kvinnen selv. Jeg er brennende politisk aktiv og ser at det er mange flotte jenter her inne i diverse fora som går til grunne på grunn av menn som er egosentriske. Var helt sjokkert på hvem er far der flere av jentene har mottat drapstrusler fra far. De ler det litt bort, men skriver som et ps.. man vet jo aldri da.... og det skal de leve med. Også faller det så mange grusome dommer fra deres medsøstere. Det gjør meg trist. Jeg er lei av folk som gjør mannen til et offer i barnesaker. Som så mange andre kommer jeg med historie, derfor frekventerer jeg mange fora, der jeg har følt det på eget skinn. Som du ser av nicket mitt er jeg skeptisk til menneskene. Men jeg har også blitt kalt filantrop. Har en lengere utdannelse innen psykologi, og har derfor som Hamsund skriver, sett menneskenes irrganger. Jeg prøver å finne ut hvem som er den svake part og taler dens sak. Når det gjelder beholde barnet debatten ser jeg at mange menn truer med vold og presser kvinner til abort. Dette er ikke morsomt. Og noen av historiene på hva far gjorde da mor skulle føde er morsomme. Der de går ut av sin veg for å hjelpe. Til det komiske. Dette viser kjærlighet. Ikke egosentrisme. En mann som sover gjennom sin kones smerte etter å ha stjålet hennes mat for så å gå glipp av fødselen fordi han er ute å røyker. Er ikke morsom. Og han som skrev at mor fikk verse god å vaske sølet etter seg skulle ha vært sterilisert spør du meg. Jeg ser forøvrig at mange kommer med postulater når de uttaler seg. Hvis de gjør det mener jeg de bør være riktige. Det hender jeg slenger inn en syrlig kommentar eller 3 til disse menneskene. De har opplagt nok selvtillitt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136745497-d%C3%A5rlig-samvittighet/#findComment-136776676
Miss Misantrop Skrevet 7. februar 2008 #15 Del Skrevet 7. februar 2008 Saa flott at du faar ferdig vgs! Har du provd aa snakke med sosial laerer om aa bruke den praktiske karakteren fra aaret for? Det virker veldig rimelig. Kanskje like greit at han ikke er paa samme skole- lever livet, ja- men han gaar dessverre glipp av et helt liv ogsaa, livet du baerer paa. Tenk for at tap disse gutta paaforer seg selv uten tydeligvis aa fatte rekkevidden av det. Det maa forresten vaere tofft aa staa I full skolegang naar du er gravid, har du hatt mye plager eller hoyt fravaer paa grunn av graviditeten? Bor du hjemme? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136745497-d%C3%A5rlig-samvittighet/#findComment-136777424
Miss Misantrop Skrevet 7. februar 2008 #16 Del Skrevet 7. februar 2008 Som du skriver er det litt underlig at de ikke husker folelsene de hadde for du/ dere fortalte at dere var gravide. Er jo ogsaa veldig trist at de ikke faar mere veiledning fra sine foreldre paa ar han ikke bare kan skylde paa dama og hoppe rett I seng med neste. Han har jo et ansvar. At svigermor mener at timingen er daarlig er jo en ting, men naa er jo babyen et faktum. Og da burde hun jo ikke reise seg I trampe klapp for hans uansvarlighet. Det maa da vaere forferdelig aa se at sonnen sin har vokst opp til aa bli saa uansvarlig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136745497-d%C3%A5rlig-samvittighet/#findComment-136777436
Singeline Skrevet 7. februar 2008 #17 Del Skrevet 7. februar 2008 Dine innlegg er absolutt høydepunktene mine her inne. Du er en meget klok og reflektert person som evner å gjennomskue destruktive gamle paternalistiske og kvinnediskriminerende holdninger. Alt for mange her inne som ligger under for en misforstått "respekt" for det mannlige kjønn. Denne såkalte respekten reduserer i praksis menn til å være dyr som er drevet av sine drifter og som ikke kan stilles til ansvar for sine seksuelle handlinger, ei heller for sin mangel på empati og sin egoisme. HERLIG å være vitne til ei dame som står opp for de svakestes sak på den måten. HELT enig i at menn er ansvarlige for å beskytte seg selv med prevensjon, dersom de ikke ønsker barn. Får helt KREA av kvinner som smisker for mannfolka ved å ta deres parti og mene at vi damene LURER mannen dersom det blir konsekvenser av sexen som BEGGE er med på. Kvalmt!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136745497-d%C3%A5rlig-samvittighet/#findComment-136784713
Singeline Skrevet 7. februar 2008 #18 Del Skrevet 7. februar 2008 Det er DINE innlegg som er høydepunktene her inne! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136745497-d%C3%A5rlig-samvittighet/#findComment-136784734
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå