Gå til innhold

HJELP! Kjenner ikke barnefar:(

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde bestemt meg for abort, men nå er jeg usikker..

Til dere som ikke kjenner barnefaren (eller kjenner noen som har hatt samme problem); Hva valgte dere/hun, og hvorfor?

Takk for svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke at jeg har vært i din situasjon, men lengre ned er det ett forum som heter "hvem er far?" der er det kanskje litt lettere å få svar på det du lurer på tenkte jeg kanskje.

Masse lykke til :)

Skrevet

Takk for svar.. Kjekt at du ville hjelpe=)

Jeg vet hvem som er faren. Men kjenner han ikke.. jaja..

Skrevet

Hei. Jeg har vært i samme situasjon.. Jeg ble gravid etter en one night stand. Valgte å beholde barnet selv om barnefaren sa klart i fra at han ikke ville ha noe med barnet å gjøre. Jeg har klart meg veldig bra uten han. Du må føle på det selv hvordan du tror du kommer til å takle dette. Mine tanker lå hos barnet.. Folk sa datteren min ville takke meg hvis jeg beholdt henne. Nå er jenta mi snart 2 år og barnefar har fortsatt ikke tatt kontakt. Jeg sier ikke at dette kommer til å skje deg, men man kan klare seg veldig bra uten biologisk far. Jeg tenker selvfølgelig veldig mye på han og lurer på om han kommer til å ta kontakt noen gang .. Heldigvis har jeg vært så heldig å truffet "mannen i mitt liv". Han skal adoptere jenta mi når vi gifter oss en gang i fremtiden :-) Så det kan faktisk ende veldig bra uten en biologisk far. Men kjenn godt på følelsene dine før du tar et endelg valg, du må leve med det valget resten av livet :-)

Skrevet

Kanskje tenke litt fremover? Jeg har vært igjennom 2 aborter. Gravid på psprøyte og piller.

Og valgte da faktisk å ta abort av disse grunnene

-Vil jeg ha mine dine barn når jeg er ung. Altså finne en jeg faktisk VIL ha barn med. Og ha et fra før som ikke "har " noen far?

-Jeg ville ha barn med 1 person. altså den jeg vet med 100 % sikkerhet at jeg vil dele livet mitt med.

-At jeg vil være i et stabilt forhold

pluss pluss pluss.

Selvfølgelig klarer man være alenemor.

Men om man kan unngå det. Og heller få barn med en man elsker , man har jo aldri garanti for at et forhold skal vare. Men da er i alle fall barnet ønsket av 2 stykker.

Ikke bare fordi det var et "feilgrep"

Skrevet

Beklager siste anonym, du kan nok aldri få barn hvis et av kritereniene er at du "vet med 100 % sikkerhet at jeg vil dele livet mitt med". Slikt skjer aldri.

Til HI. du greier deg helt fint om det er det du ønsker. Du må egentlig bare sette deg ned å vurdere om du faktisk har lyst på et barn! Så enkelt er det, og samtidig så vanskelig!

Skrevet

Jeg ble gravid etter å ha sovnet på en sofa etter et nachspiel. Flott! Jeg visste ikke engang navnet på han som tilsynelatende hadde gjort meg gravid.

Jeg tok abort og har ikke angret siden. Jeg var da alenemamma for en ettåring og var ikke interessert i å bli alene med to små.

Etter mange år som aleneforsørger så vet jeg at aldri kommer til å bære fram et barn med mindre jeg har en mann ved min side. Å gå med viten og vilje inn for å bli alenemor ville jeg aldri gjort. Det er tøft og det er hardt arbeid. Man er heldig som har valgfrihet her til lands. Vi kan velge å vente med barn til det passer oss. Jeg grøsser med tanke på et det kunne vært en unge til her.... Uff, er glad jeg gjorde noe med det ja.

• 2 uker senere...
Skrevet

Anonym som sa at man ikke kan vite med 100% sikkerthet. Man kan da føle på seg selv om dette er noe man tror på 100% eller ikke. Jeg gjør det i mitt forhold. Er 100% sikkerpå at dette er mannen jeg vil dele mitt liv med. Har aldri følt det sånn for noen andre. Men at man kanskje forandrer syns senere vet man jo ikke.

Skrevet

Så trist!

Jeg har vært alenemamma i mange år og synes det er helt topp! : )

Men jeg har heller aldri synes synd på meg selv- valgte jo å sette meg selv i en situasjon hvor jeg kunne bli gravid, tok ansvaret for konsekvensene - og det viste seg at de konsekvensene var ei herlig jente!

Å ha en mann ved din side er oppskrytt - visst er det fint med støtte, men støtten trenger ikke være din elsker, familie og venner funker også greit!

En glede blir barnet uansett!

• 2 uker senere...
Skrevet

UNNSKYLD meg men leser jeg riktig?? HI, du kjenner ikke barnets far, men har hatt sex med ham? Hvorfor ha sex med noen du ikke kjenner? Det sier vel seg selv at du er ganske løs på tråden da vet jeg...usjameg..

uansett, kjenner du ham nok til å ha sex med mannen, kjenner du vel han nok til å prate med ham idag, og siden du vet hvem det er skal jo ikke dt være noe problem.

Ser det er flere som ikke kjenner mennene de har vært gravide med..kvalmt...!!!

Skrevet

Usjameg??!!

Hva er det du innbiller deg?? Det der er det mest skinnhellige innlegget jeg har lest på lenge. Tror du virkelig at det er dette hun trenger? Ha sånne som deg til å dømme seg i en vanskelig situasjon?

Nekter å tro at du aldri har gjort ting du angrer på, så ikke tro du er bedre enn noen av de andre her, heller ikke HI.

Latterlig!

Skrevet

Skinnhellig innlegg? Jeg synes det var det mest normale innlegget jeg har lest. Man spør et spørsmål, man får svar man må godta at folk har forskjellige synspunkter.

Hvis man har sex med en man ikke kjenner bør 1 prioritet være prevansjon aller helst kondom. Hvis man har til vane med å ha sex med personer man ikke kjenner bør man i tillegg gå på p-piller så er man sikker.

Har man nå blitt gravid slik som HI så må man jo råde henne til å prate med gutten. Synes han også har krav på å få vite noe.

Dette er mine meninger, mine svar, jeg mener ikke å være dømmene.

Men til alle dere der ute som ikke er i et forhold og som ikke er klar for å bli gravide: bruk prevansjon gjerne dobbelt opp både kondom og p-piller el.

Det er så trist å lese innleggene deres, så grusomt å måtte ¨ta abort fordi dere har rota rundt.

(Jeg signerer anonym ser at det er en trend her inne)

Skrevet

NÅ MÅ DERE SLUTTE Å DØMME... folk som ser ned og dømmer andre detter så mye høyere ned når de selv kommer i samme/en lignende situasjon,vi er bare mennesker hele gjengen..vær snill med hverandre,dama har det tøfft nok...

kjære deg:)

du må finne ut hva du føler,er du glad ispiren allerede? føler du at du vill beholde så gjør du det,med eller uten faren:) å være alenemor er tøfft og gå igjennom et svangerskap alene er fælt,men du klarer det viss du vil:) lykke til:)

Skrevet

Tusen takk for svar folkens:) Bryr meg forresten ikke om de som ikke hadde noe svar på spørsmålet mitt.. men heller kommenterte historien.

Tror nok ikke jeg er eneste i verden som har one night stand, at ikke du har det er opp til dere, men det er ikke ulovlig.. Bare godt:) hehe..

Jeg har tatt abort nå. Er veldig glad og lettet for det. Jeg har gjort det rette:) Og for dere som lurte så hadde jeg selvfølgelig snakket med faren om jeg ville beholde det. Men han trenger ikke å vite noe når jeg ikke skal det.

spørsmålet mitt gikk ut på at jeg ville høre hvordan deres erfaringer med dette var, eller råd til hva jeg kunne gjøre. Slik at jeg kunne være litt mer forberedt og/eller være LITT mer sikker på hva jeg ville.

Takk til alle som svarte og virkelig bryr seg om til og med fremmede. Gode mennesker:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...