NoDoubt Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Hvor langt er studie? Hvor kan du studere? Tar imot all info:-)
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Er noen år siden jeg var ferdig utdannet så mulig jeg sier litt feil nå hehehehehe 3 år BI
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Detta er fra høgskulen i Telemark avd Bø. Der tar eg internasjonal markedsføring og dei starta med eiendomsmegler i høst. Du får ein bachelor etter tre år også står det neders at autorisasjonen kjem etter to år som megler. Faginnhold: Studiet retter seg mot deg som ønsker å arbeide med salg av eiendommer og eiendomsmegling. Studiet gir deg gode og praktiske kunnskaper om eiendomsmeglerens rolle og gjør deg i stand til å arbeide selvstendig som eiendomsmegler og bruke tittelen eiendomsmegler. Gjennom studiet opparbeider du også faglig innsikt, analytiske evner og problemforståelse på det økonomisk-administrative området og innenfor flere juridiske områder. 1. år • Praktisk eiendomsmegling 10 stp • Matematikk 10 stp • Bedriftsøkonomisk analyse og regnskap 10 stp • Jus for eiendomsmeglere 5 stp • Statistikk 5 stp • Organisasjonsfag I 5 stp • Mikro- og markedsøkonomi 5 stp • Informasjonsteknologi 10 stp 2. år • Jus for eiendomsmeglere II 10 stp • Markedsføring 10 stp • Makroøkonomisk teori og politikk 5 stp • Investering og finansiering 5 stp • Finansregnskap med analyse 10 stp • Praktisk eiendomsmegling II 10 stp • Valgemne 10 stp 3. år • Finansiering av eiendomsinvestering 10 stp • Skatt- og avgiftsrett for eiendomsmeglere 10 stp • Oppgjør og regnskap for eiendomshandel 10 stp • Jus for eiendomsmeglere III 10 stp • Praktisk eiendomsmegling III 20 stp Arbeids- og læringsformer: Det vil bli benyttet varierte arbeids- og undervisningsformer i emnene som inngår i studieplanen, i form av forelesninger, seminarer, gruppeoppgaver, individuelle oppgaver og ekskursjoner. Det blir muligheter for arbeidserfaring ved praksisplass i 6. semester. Hva kan du bruke dette studiet til? Etter fullført studium er du utdannet eiendomsmegler, og med to års arbeidserfaring fra eiendomsmeglervirksomhet kan bruke tittelen eiendomsmegler. Med tittelen statsautorisert eiendomsmegler kan du få bevilling til å drive eiendomsmegling og starte din egen virksomhet eller arbeide som fagansvarlig leder. Du vil også ha en økonomisk-administrativ utdannelse og mulighet for autorisasjon som regnskapsfører med noen tilleggsfag, og du kan studere videre, for eksempel til en mastergrad.
NoDoubt Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. februar 2008 Trivs du med studiet? Er det tungt/vanskelig?
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 Eg stor kosar meg eg!! Føler at eg er på veg vidare i livet. Ja det er ikkje alt som er like lett, nå feks så har eg ein ekstra eksamen i våres for eg strøyk på matte eksamen, men for å sjå det positive i det så er det matte me skal bruke vidare så ein E hadde ikkje vert noko bra uansett. Er bedre å kunne det litt bedre enn ein E, satsar på ein D helst C nå. Det tar jo litt på å skulle lesa på kvelden etter at ungane har lagt seg, men kjem ein inn i ein god rutine så går det litt lettare. Eg gjekk ut av vgs i 2000 så det er nokon år sida eg satt på skule benken. Eg er glad eg valgte å studere nå og ikkje vente enda lengere. Føler at det er på rett tidspunkt.
NoDoubt Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. februar 2008 Jeg er nok på vei mot omskolering nå og tenkte at dette var litt interessant. Litt teit spørsmål men er du på skolen og har timer hver dag siden du leser mye på kveldene? Eller?
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #7 Skrevet 3. februar 2008 orker du å jobbe som megler med små barn ND? Kvelder + helger......
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 3. februar 2008 #8 Skrevet 3. februar 2008 Eg prøvar å vera på forelesning kvør dag. Men uansett så må ein lesa på kvelden, helst. Det var eg ikkje så flink til i høst og det gjekk ikkje så kjempe bra på eksamen så eg må ta meg litt i nakken og gjera ein bedre innsats. Eg har jo fri fram til 1330 på tysdag, ferdig 1215 på onsdag og startar 1230 på torsdag, og fri anna kvør fredag. Men eg er ikkje disiplinert nok til å setta meg til å lesa så mykje da, me har jobba ein del med matta sida jul nå. Me er ein god gjeng som skal konte den.
NoDoubt Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. februar 2008 Er det så mye kvelder og helger? Er jo vant med det nå. Problemet mitt er at jeg må finne meg en jobb hvor jeg kan veksle på å være i bevegelse og i ro. Da tenkte jeg at det måtte være en grei jobb. Det jeg gruer mest for er timevis på skolebenken, det har jeg bare ikke helse til:-( Men vil jo nytte meg av omskolering viss jeg kan få det!
NoDoubt Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 3. februar 2008 Er dette et heltidsstudie da? Takk for fine svar forresten:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå