Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Har en gutt på 9måneder som eeeelsker å bade! Skal til Gran Canaria snart og lurer på om det er greit å la han bade i klorbasseng der? Tenker på bakterier.. Og tror dere eventuelt det blir for kaldt for han? Og mens jeg er i gang :-) Lar dere de bade i sjøen også? Eventuelt bare helt i vannkanten eller er vannet for salt?
Mariak *Prinsen kom 070307* Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Vi var på Tenerife da pjokken var 8 mnd, og der badet vi i basseng sammen med han. Mest dypping og plasking da, for vannet var vel i det kaldeste laget for han. Men godt å få avkjølt seg litt.. han storkosa seg iallefall =) Vi badet ikke i sjøen.. men det var på grunn av at vi ikke hadde noen beach-dager i løpet av uka vi var der.. Var kun på stranden et par ettermiddager/kvelder, kun for å rusle litt.. Ha en god tur =) Misunner dere
Willy Wonka Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Vi ble sterkt anbefalt på helsestasjonen å IKKE bade babyen vår i basseng i syden (vår er litt yngre enn din da). Men dette var pga. annen bakterieflora der...og på grunn av at mange av disse hotell bassengene ikke er spesielt hygeniske selv om de ser aldri så innbydende ut. Kanskje plaske med bena? Men hender ville jeg holdt unna da de putter hendene i munn hele tiden...
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 For en tid tilbake ble det foretatt stikkprøver av basseng ved norske charterhotell (husker dessverre ikke hvor det sto skrevet), og man ble positivt overrasket over hvor bra vann og hygiene faktisk var. Konklusjonen var at det var like trygt å bade i disse bassengene som i offentlige svømmebasseng her til lands. Jeg ville selvfølgelig passet på at barnet ikke tok for mange slurker ;-), men ellers tror jeg ikke det er spesielt farlig å la et barn på den alderen bade i "Syden".
sylvimor;) Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 Kjøp et lite rundt babybasseng som man blåser opp så når dåkker e på stranda så tar dere bare vann ifra sjøen oppi bassenget så kan han plaske å kose sæ så mye han vil uten at det e farlig:)
Legekjærringa Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 fikk beskjed på babysvømmingen at de bør ikke dukke i vannet slik vi gjør her. Unngå at babyen får i seg vannet. Men om bading generelt vet jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå