Gå til innhold

OVERGANGSSTØNAD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir alene med jenta mi. Og kommer til og få utbetalt ca 12000 i permisjonspenger (80%) Er det noen som har peiling på hvor mye jeg får i overgangsstønad da?

Skrevet

Dytter

Skrevet

Kanskje du burde gjemme overgangsstønaden til senere, hvis du ikke har en bra utdannelse og en fast jobb du liker. Jeg tror ikke det kan være mye overg.stønad du får, men man kan ha den i tre år+ to hvis do tar utdanning.

Skrevet

Du får veldig lite i overgangsstønad, så du bør ikke ta det nå. Jeg gjorde det da jeg var alene, og jeg tapte jo ett helt år av overgangsstønaden pga av det. så vent heller til du får behov for det.

Skrevet

Full overgangsstønad er på ca 9200 hvis jeg ikke husker helt feil. men blir noe mindre når du mottar fødselspenger. du kan vente til permisjonen din går ut og da søke om overgangsstønad hvis du ikke er i fast jobb. går du skole får du utdannigsstønad som er på samme beløpet. du har krav på tre år som alenemor. men i tillegg til dine fødselspenger får du også dobbel barnetrygd,med småbarnstillegg d første året,ca 2600 og barnebidrag.

Regner med at din overgangsstønad nå vill ligge på ca 4000-5000 når du har 12000 i fødselspenger.

Skrevet

Takk for svar, kristineh. Jeg er i fast jobb nå, og har fast jobb og komme tilbake til etter perimsjon. Derfor får jeg ikke småbarnstilleg. Men får jo barnetrygd for to og barnebidrag fra bf da. 4000-5000 er jo ganske mye. Så deilig da:) Da kommer jeg sikkert til og klare meg fint, selv om jeg er alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...