Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Dere som har denne vogna med city bag, hvordan er det med plass i bagen til vinterpose? Generelt fornøyd med vogna? Har termin i august, så kommer til å bruke bagdelen med odenwalder pose mest sannsynlig utover høsten. Tenker også litt på emmaljunga edge duo kombi. Stor, god og lun bag, og virker som ei knallvogn, men muligens litt tung? Kommer til å ha med vogna en del i bil, og på mye turer. Tusen takk for svar
augustmissa Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Vi har bestemt oss for edge duo selv om den er tung fordi den er stødigere enn andre vogner og bagen er en av de romsligste på markedet! Også er den jo kjempetøff!! Får heller løfte den inn og ut av bilen. Men trur du trenger stasjonsvogn for å få god plass til den...
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Takk for svar! Dytter litt videre.....
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Vi har bestemt oss for Emmaljunga Edge Duo. Jeg synes den slo alt annet.Den er utrolig lekker og koselig. Den er veldig stor og god, det synes jeg bare er posetivt så lenge enn har stasjonsvogn.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 Vi har kjøpt City Cross, med City Bag:) God plass til lammeskinnpose, og dyne dersom det trengs i tilegg:) MEGET lett og nett vogn, med punkteringsfrie hjul. Vil anbefale denne dersom dere har liten bil, eller bor slik at dere må bære vogna. ( vi bor i 2 etg.) Vi har valgt ulike farger på City Bagen og sportsdelen, slik at vi har "2" vogner. ( Kanskje en liten detalj for noen, mens andre blir fort lei de samme fargene). Fordelen er også at det ikke blir fargeskille på kalesjen og sportsvogndelen, noe som fort kan skje med en duo vogn. City Bagen er bare til å klikke av, og bære med seg hvor det måtte være. Lykke til med valget, jeg strevde med det samme selv:)
smuppemor Skrevet 5. februar 2008 #8 Skrevet 5. februar 2008 Bestilte Emmaljunga Duo Edge i dag, synes den vogna virket helt super:) Kjempefin, praktisk, kan f.eks lett forandre hvilken vei håndtaket skal være...hvis poden f.eks får vind eller sol rett mot seg er d bare å vippe håndtaket andre veien:) Vi skal ha i juni, og ville ha en vogn som fortsatt har god plass i bagen til vinteren..og d tror jeg denne skal ha:) Kjempefornøyd:D
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #9 Skrevet 6. februar 2008 Jeg har den vogna 07 modellen, er kjempefornøyd. =) STOR plass til ungen, han lå i den til han var 8-9mnd.. =) Da bytta vi bare over i sportsdelen, den har god plass til voksipose også. =) dem e så tøff, med masse fine farger.. anbefales! Den er ikke så simpel som visse andre vogn typer.. Den e virkelig solid!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #10 Skrevet 6. februar 2008 Tusen takk for mange flotte svar! Vi har hus med inngang på bakkeplan, og stasjonsvogna er på plass. Så kommer ikke til å trenge å "bære" vogna noe, blir bare inn og ut av bil. Så får vurdere litt å gå å se på de to vognene igjen. Det som frister med City Crossen er at den er så lett. Virker som ei veldig grei vogn. Men Edgen er jo skikkelig lekker med mange fine finesser. Men føles den tung å trille? Er det bedre fjøringer i den enn CC`en? Masse spørsmål her;) Kjempeflott at noen tar seg tid til å svare!
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 6. februar 2008 #11 Skrevet 6. februar 2008 Vi har selv kjøpt Edge duo vogna og gleder meg masse til å bruke den. Syns den har mange fine detaljer og masse ekstrautstyr som er kjekt å ha, som å skifte vei på håndtak osv.. Har ikke veldig stor kjennskap til City crossen så kan desverre ikke uttale meg der. Men ser jo ut som den veier noen få kilo mindre, spørsmålet er om du kommer til å merke denne forskjellen eller ikke. Syns selv Edge'n er litt vel tung men dette fører også til at den blir bedre å trille.. Fjærer er greit å sjekke og ellers ville jeg sjekket hvor høyt bagen er over bakken på de to vognene. Er godt å slippe å bøye seg ned hele tiden osv.. og liker heller ikke tanken på å få dyr og barn "oppi" vogna så lett. Lufthjul vil alltid fjære litt ekstra kontra andre hjul, ja de kan punktere men er ikke akkurat så ofte dette er et problem..... Godt valg;)
Makkapakka Skrevet 7. februar 2008 #12 Skrevet 7. februar 2008 Vi har duo Edge kombi, har brukt den siden august-07. Veldi fornøyd! Til info, dere må ikke ha stasjonsvogn. Vi har en liten GOLF! Og vi får den inni bilen Må riktignok legge bagen oppned oppå understellet, men det går fint.
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 7. februar 2008 #13 Skrevet 7. februar 2008 Vi har City Cross m/City Bag. Er kjempefornøyd med vogna så langt. Vektforskjellen på Cross og Edge merkes, vi har løfta på begge. Et kjempepluss når jeg endte opp med keisersnitt. Edge passa ikke inn i vår Volvo V50, men Crossen kan vi til og med sette rett inn nå som City bagen sitter på Vi har ikke brukt noen pose så langt. Junior er varm og lammeskinn og dyne har gjort jobben så langt. Nå når han har blitt 5,5mnd og 68 cm så må vi nok snart skifte til sportsvogna. Har kjøpt den alround posen, men ikke brukt den enda. Med en augustunge så kan det jo være kjekt å ha en vogn som kan brukes hele vinteren, men snart så skal han vel sitte uansett
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #14 Skrevet 9. februar 2008 Hei! Vi har vært og sett på vogner i dag og fallt for Emmaljunga City Cerox 360. Vi så også på city cross`en, men syntes cerox var bedre å kjøre på grunn av de små hjulene foran. Vet ikke om det er så mye mer forskjell på dem...Har du vurdert den? Lurer også på om det er noen som har erfaring med denne vognen.
mrogvs Skrevet 9. februar 2008 #15 Skrevet 9. februar 2008 Vi bestilte Emmaljunga edge duo i dag (",) Den har en stor og fin bag med mange flotte egenskaper (vuggefunksjon, Hi Pro hodebeskyttelse, isolerende/luftventilert bagbunn og antistat-madrass + at den kjempe stilig å se på!!) Men pga av vekt og fordi vi liker høydejusteringen på håndtaket bedre så har vi bestilt denne vogna med classic cryptonite understell. Den virker som ei fantastisk bra vogn og jeg gleder meg til å ta den i bruk!!
Gjest Skrevet 9. februar 2008 #16 Skrevet 9. februar 2008 Vi har City Cross til en jente som ble født i august i fjor. Nå er hun ganske akkurat 6 mnd, og har fortsatt god plass i bagen med skinnpose eller dumpose (Odenwalder, den er ikke kjempestor). Mini er ikke spesielt liten, ganske så gjennomsnittsbaby egentlig. Er veldig fornøyd med vogna, men snobbemeg er litt lei og skal selge den når bagen blir for liten.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #17 Skrevet 18. februar 2008 Til Trubbel! Ser at du er lei vogna og vil selge den når du skal gå over til sportsvogndelen. Men det er jo det som er så bra med City Cross, at du har to vogner om du vil, for du kan bare velge forskjellig farge på bag og sportsvogndel. Jeg har bag i "carbon", og sportsvogndel i "elk". Det fine med akkurat city cross er at det følger med kalesje separat til begge delene, og på denne måten får du ikke den fargeforskjellen du ofte får med duo-vognene. En annen fordel er at dersom du skulle få et barn til før den første er ferdig med å bruke vogna, kan du bare kjøpe et nytt understell, og dermed har du to vogner. Et godt alternativ synes jeg, og jeg er sikker på at de, som ikke helt uten videre punger ut mange tusen kroner for en vogn om de kan slippe, vil vere enig med meg... Litt penger å spare på å kjøpe city cross altså, og det er jo jammen mye annet å bruke pengene på... Jeg har også hørt mange sier at det er for liten bag i city cross i forhold til duo edge. Dette stemmer ikke, den er faktisk bredere i hode-enden, enn bagen til duo edge. Den smalner litt inn nede med beina, men det er bare såvidt den er litt smalere enn duo'en sin bag, og i fot-enden har det ingenting å si. Vektforskjellen er også ganske stor. Jeg vil anbefale city cross! En kjempegod vogn. (2 kjempegode vogner faktisk!) Fornøyd Emmaljunga-bruker
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #18 Skrevet 18. februar 2008 Det hjelper ikke så mye når jeg synes sportsdelen er så grell som den er, da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå