lille oscar + bebis Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 hei! Skal dere ha stellebordet på badet eller på barnerommet?? Jeg tenker at stellebordet passer bedre på barnerommet pga plass og stil. (lite bad) Men det er jo utrolig upraktisk da! ikke tilgang til vask der eller noenting.. og ongen sover jo hos oss den første tiden hva er vanlig?? Har aldri hatt barn før jeg, hva mener dere?
anette&tutta mari :) Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 ja dette lurer jeg på og.. vi har knøttlite bad.. og har sett sånne fine stellebord hvor man bare vipper opp borde og så er det liksom et lite badekar under.. men enig med deg - upraktisk uten tilgang til vask.. må liksom bære vannet frem og tilbake.. heldigvis er badet rett ved siden av barnerommet da.. men likevel..
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Vi skal ha den på badet, men har fint plass til å ha den der også. Enig at det er upraktisk så lenge man ikke har vann i umiddelbar nærhet :-)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 De som ikke har det på badet pleier å ta med en bolle med vann dit de har stellebordet har jeg sett.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 Uansett om du har stellebord på bad eller rom må du jo "frakte" vannet. om det er for å fylle balje eller ikke. om du har balje utenom eller i stellebordet. Jeg syns det er mest praktisk å ikke ha det på badet. Selvom vi har stort og nytt bad. Her er det mest kos og ta det på rommet.
Sikkertforgammel Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 Jeg synes det er best å ha det på badet. Der er det varmt og godt. Vi lufter endel på soverommet, ikke så kos å ta baby inn og stelle henne på iskaldt soverom. Ikke mer enn 15-17 grader der.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 3. februar 2008 #7 Skrevet 3. februar 2008 Badet vårt er veldig smalt og langt, men klare å få presset en stellekommode inn der, faktisk Synest det er mest praktisk. Det finnes jo stellebord som dere kan feste i veggen, og klappe sammen oppetter veggen når dere er ferdig med stellet, så det ikke tar opp all plass på badet. Synest det er greiest å ha det på badet jeg da
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #8 Skrevet 3. februar 2008 Ja det må jo være skikkelig varmt og godt for babyen, så bad er nok best uansett!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #9 Skrevet 3. februar 2008 Man kan ju en termos med vatten på sovrummet, så är det det inte kallt, och du slipper ta med dej vatten fram och tillbaka varje gång. Själv så bor vi i ett gammalt hus, med små vasker på 2 av sovrummena. passar finfint.
laroos Skrevet 3. februar 2008 #10 Skrevet 3. februar 2008 Skal ha det på badet. Har stort bad, så jeg har heldigvis ikke noe problem med plassen. Blir veldig praktisk å ha bordet rett ved vask, do og badekar. Skal ha en enkel stellematte i reserve på barnerommet også bare sånn i tilfelle det passer best med et skift der inne av en eller annen grunn jeg ikke har klart for meg ennå ;-)
Joikaboll@ Skrevet 3. februar 2008 #11 Skrevet 3. februar 2008 Badet, må ha tilgang til vann jeg. Dessuten ville et barn i det våte element frosset fast i vannet på sovrommet hos oss. Vi har et knøtt lite bad oppe, hvor vi har dusjkabinett og badebalja og et lite bord, der foregår det meste av morgen og kveldsstellet. Nede på doen som er enda mindre har vi en kommode som vi har lagt ei hobbyplate over som vi bruker som stellebord. Funker helt greit.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #12 Skrevet 3. februar 2008 godt poeng det med temperaturen på rommet og badet. Vi lufter også om dagen, så kan ikke ha stelleborden på soverommet vårt. Men hvis dere ikke har kjøptstellebord...hva med sånn som festes på veggen? som kan vippes opp når det ikke er i bruk..
Jannamor Skrevet 3. februar 2008 #13 Skrevet 3. februar 2008 Vi skal ha det på badet. Vi bygger hus, og bygger da faktisk plass til stellebord, barnevogn og slike ting.. Veldig smart. og veldig glad for det nå som jeg akkurat har blitt gravid... hehee
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #14 Skrevet 3. februar 2008 Er det så smart å ha et barn på et iskaldt rom?? I starten er dem vel ikke så flinke til å regulere varmen selv?
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 3. februar 2008 #15 Skrevet 3. februar 2008 Med førstemann hadde vi det rett og slett på kjøkkenet vi! Måtte frakte vannet en liten meter da også, men dette funka veldig bra. Det sto der i nesten 1 år faktisk. Hadde ikke bad i 1. etg da. På nettene hadde vi bleie og vaskeklut ved siden av senga.. Andremann, Mikael, bodde aldri hjemme, vi brukte bare sofaen de gangene han var hjemme (han lånte storebrors stelleunderlag på badet en gang..). Denne gangen har vi pusset opp badet i 1. etg og skal ha et lite stellebord der. Ser for meg at det blir mye mer praktisk ja, og vil fortsette å ha med for nattstell i senga oppe.. =)
Nætte;mortil2 Skrevet 3. februar 2008 #16 Skrevet 3. februar 2008 BAD!! Helt klart... Kaldt og fysent og kronglete å skulle bære med seg vann.. Da førstemann kom hadde vi bittelite bad. Arvet stellekommode på hjul, så når den ikke var i bruk trilla vi den i dusjen, å så dro jeg den bare bort til vasken etterpå.. Kjempekjekt! Varmt og behagelig.. Selv om vi ikke har det iskaldt på soverommet når knøttet skal sove der, så er jeg avhengig av luft og må ha vinduet litt på gløtt.. Stakkars lille rumpa som skal være naken da!! Hehe!! Stellebordene som festes på veggen og klappes sammen er utrolig kjekke!! En venninne av meg festet sitt over toalettet, eneste plassen som var og i nærheten av vask. Hun var kjempefornøyd!! Hadde bare et lite lager inni der (var noen smale hyller) med det nødvendigste og resten i en kurv under vasken.. :-)
*bombobadilla*m*BABY<3+spire Skrevet 3. februar 2008 #17 Skrevet 3. februar 2008 Brio har et kjempefint stellebord til å henge på veggen (tror det er det det henvises til over her) Se på www.brio.no Vi skal ha et slikt over doen :-) Kjempefint og ikke minst veldig praktisk!
*LilleTroll + spira Skrevet 3. februar 2008 #18 Skrevet 3. februar 2008 Badet på oss og! Vi har vaskemaskinen stående på badet og har kjøpt en god stellemadrass som skal ligge oppå den! Nærme vask og badebajle i tillegg til at det er varmt og godt på badet!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #19 Skrevet 3. februar 2008 Uten tvil på badet! Vi har på begge rom faktisk, men bruker kun det på badet. Brukte det på rommet hans noen få ganger da han var liten baby.
M-79 Skrevet 3. februar 2008 #20 Skrevet 3. februar 2008 Kunne helst tenkt meg å hatt stellebordet på badet ja....men for vår del går det bare ikke! Har historiens minste bad:-( Vi skal kjøpe stellekommode som vi skal sette på barnerommet. Det skal vi ha det varmt og godt for den lille. Den første tiden skal den jo sove inne sammen med oss, og der skal vi ha normal sovetemp. Hadde nok vært mest praktisk med vann i umiddelbar nærhet, men den utfordringen skal vi nok klare;-)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #21 Skrevet 3. februar 2008 Tenkte å skifte på den lille ute i hagen,siden det er sommer når han kommer:-) Så får han luftet seg litt, å blir litt herdet!! Å vn slipper skitt lukten inne!!!! Så kan vi heller stelle han inne til vinteren:-) Skjønner ikke hvorfor alle gjør alt så komplisert??
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #22 Skrevet 4. februar 2008 Jeg sier begge deler ja takk, da badet oppe ikke blir ferdig. Så tror jeg at jeg har lyst på stellebord i hvitmalt tre på barnerommet. Og ett stellebord med Badebalje under nede på 1 etg. Tenker da praktiske grunner så slipper jeg å springe ned på natta å skifte bleier. Da kan jeg ha engangskluter og bleiebøtte oppe på soverommet. Og sikkert noe lignede nede. Men vi får se hva det blir te da, spørs jo helt på ungen som kommer. Kanksje det vil bli kjenkt å få seg en spasertur om natta ned til 1 etg. hvem vet.
Lillebror og stoerebror Skrevet 4. februar 2008 #23 Skrevet 4. februar 2008 Vi har også lite bad. Jeg har bare kjøpt den puta på toppen til stellebordet, så har jeg den på benken ved siden av vasken. Når vi har besøk tar jeg den bare ned så det ser litt hyggeligere ut. Skapene under er fylt med babyens ting. Jeg syntes denne løsningen er genial. Billig, praktisk og ser fint ut også. Vasken rett ved. Når babyen var nyfødt badet vi han i vasken og nå bruker jeg å ta han med i dusjen (har ikke badekar) eller badebalje. Fungerer helt greit det også, men har lyst på badekar når vi bygger ut.
Stella82&lilleprinsen08 Skrevet 4. februar 2008 #24 Skrevet 4. februar 2008 Vi har knøttlite bad, så vi skal kjøpe stellemadrass til å ha oppå vaskemaskinen. rett ved vasken. åsså blir det badebalje på stativ som vi kan slå sammen når vi ikke bruker det. Har kjempelyst på stellebord, men ser ikke for meg å frakte vann helt inn på socerommet. Men går nok greit denne løsningen også:=)
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 4. februar 2008 #25 Skrevet 4. februar 2008 Her i huset blir det hovedstelleplass på badet (stellebord over badekaret tror jeg for å spare gulvplassen), nede blir det trolig en stellemadrass etterhvert tenker jeg.. OG på soverommet da vi har fått låne en liten "stellebordsplate" til å sette på senga. Når de er bittesmå kan det være greit å slippe turen avgårde inn på bad, med lys og det hele (noen våkner skikkelig til da..) så et kjapt skift på sengekanten virker kjekt! Men til syvende og sist, smak og behag. Skal selv satse på å unngå våtservietter og såpe og bruke vann mest mulig.. da er tilgang til vann alfa omega her i huset;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå