Gå til innhold

Når kjente dere liv med tvillinger:)

bratt

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er snart ferdig med uke 12 og bare lurte på når dere kjente liv første gangen?

Gleder meg til det kommer men rekner med det går frem til uke 18.20, men kanskje vi kjenner det før vi med tvillinger?

Jeg har bakovervendt livmor, så kanskje det kan gjør at jeg kjenner det senere, magen er så vidt kommet ut nå.

Kjekt med tilbakemeldinger her:)

Fortsetter under...

Hei hei!!

Det er nok veldig forskjellig når man kjenner liv for første gang, og at du har bakovervendt livmor spiller nok inn, i tillegg til korleis morkaka er plassert. Har inntrykk av at man kjenner det tidligere med tvillinger ja...

Eg kjente liv i uke 12, men er andregangs. Kjente det relativt tidlig også forrige gang :)

Men vær trygg, plutselig er sparkene der! Deilige og gode, og etterkvart litt for mykje av det gode, hehe (spark i ribbeina er ikkje alltid så deilig)...

jeg kjente liv i uke 19-20.

er i uke 26 nå og kjenner liv hver dag nå og myyyyye.

lurte litt på om jeg kjente noen fiskeplopp i ca uke 16 , men de var så svake, var ikke før i uke 19 jeg visste med sikkerhet at det var barna som sparker.

morkakene hos meg ligger under ribbeina og bak ryggen.

gled deg, det er helt fantasktisk å kjenne det sparker.etterhvert kjenner du sparkene overalt.

Jeg kjente liv når jeg var 14+1 , da var det som noe snudde seg og boblet nederst i livmora...så var det stille ett par dager, så kom det igjen: bobler og bølger.. sånn fortsatte det av og på i ca halvannen uke.

Fra ca uke 16 og utover har jeg kjent bølger, bobler og bevegelser hver dag. Magen buler/presses utover innimellom. Og det bølger seg no veldig..

Jeg har livmora foran på magen, derfor kjenner jeg enda ikke harde spark, sier jordmora mi. Men det kommer ;)

Det er så koselig å kjenne liv :)

Annonse

Jeg kjente den første "kilingen" ganske tidlig, rundt uke 14-15. Har et barn fra før, så jeg kjente igjen følelsen fra sist. Ganske pussig, akkurat som om noen kiler deg forsiktig fra innsida. Det gikk ganske mange uker før jeg begynte å kjenne ordentlige spark og dult. Nå er jeg i uke 22, og det har det tatt seg skikkelig opp! Kjenner spark og turning både fra innsida og på utsida når jeg legger hånda på magen. Kan se det også ganske ofte. Moro - det er bare å glede seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...