Gå til innhold

minnelund

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei.

på torsdag måtte jeg føde den lille babyen vår som ikke var levedyktig utenfor magen, og fikk spørsmålet om minnelund. det er kanskje litt for privat, men til dere som synes det går greit å snakke om så lurer jeg på om dere valgte minnelund eller ikke. min mormor døde nylig, og mamma sa at om jeg ville, så kunne jeg begrave jenta vår på samme sted. det skal jeg også. noen tanker?

Fortsetter under...

Vi valgte minnelund. Hovedgrunnen var vel at om ikke jeg hadde mulighet/overskudd til å dra på kirkegården så var graven velstelt likevel. Ønsker hellere ikke å være forpliktet til å passe en grav i x antall år fremover. Har siden fått 2 "nye" barn og selv om jeg ikke glemmer vår førstefødte så føler jeg ikke lengre behov for å besøke graven. Har han i hjertet mitt. Ville ha dårlig samvittighet om jeg hadde en grav til han og ikke var å stelte den ofte.

ok. leit å høre at du mistet, men det er bra at du har fått to barn som du kan glede deg over! det kommer ikke til å stå noe navn på gravstenen, de bare legger ned urnen på samme graven som mormors. så den graven kommer til å bli stelt uansett. og da vet jeg også hvor hun ligger. noe som er betryggende..

kan jeg også spørre om det var tungt å bli gravid på ny? om det første svangerskapet var spesielt følelsesladet. for jeg gruer meg litt til å bli gravid igjen, men tenker ikke på annet for tiden..

Hei,

ja jeg synes det var tungt å bli gravid igjen, men det var jo veldig ønsket. Var veldig hardt psykisk. Hadde svært med å glede meg. Tror først det var rundt uke 28-29 jeg klarte senke skuldrene.

Jeg var delvis sykemeldt gjennom hele svangerskapet. Var godt å jobbe og få tankene bort, men samtidig var det bra ikke å skulle yte 100% energi på jobben- bra å kunne bruke litt tid på tankene og sorgen.

Håper det snart sitter en liten spire hos deg igjen. Og husk at det er ytterst sjeldent det skjer to gange.

Lykke til

Vi valgte minnelund for jenta vår som ble 22 uker gammel.

Grunnen er at vi har flytteplaner og ville ikke ha en grav her som vi må stelle for.

Fin tanke å gravlegge barnet deres med et fam. medlem.

Om jeg blir gravid igjen tar jeg ikke for god fisk at det ikke skjer igjen,nei! Har lest så mange historier om gjentakleser så.... Jeg skal følges opp i bauer og kanter.....og mulig få sydd på tråd rundt livmorhalsen.

Håper du får sørget og kommer deg igjennom denne tiden.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...