Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Hei. Hadde hastekeisersnitt for litt over fire år siden og kom meg ganske så kjapt etter dette, hadde ikke noe særlig smerter eller noe og var ute og gikk tur da sønnen min var 10 dager gammel. Men den gangen hadde jeg et veldig lett svangerskap også. Skal ha planlagt keisersnitt fredag den 8 og har begynt å grue meg. Gruer meg både til selve keisersnittet og tiden etterpå, aller mest til tiden etterpå. Har hatt et tungt svangerskap og vært fullt sykmeldt siden jeg var tre mnd på vei. Ryggen har vært et kjempestort problem hele veien, klarte å gå meg en tur om dagen hver dag frem til desember, men nå klarer jeg knapt å komme meg på butikken. Har vært plaget med ryggen i mange år, men det har forverret seg mye under svangerskapet. Har også helt grusomme åreknuter på det eine beinet sånn at jeg må bruke støttestrømpe som går opp til lysken. Så det jeg lurer mest på er om det er noen her som har hatt store ryggplager under svangerskapet og om dette har forbedret seg etter fødselen? Lurer også på hvordan formen har vært for dere etter keisersnitt nr 2, var det likt som første keisersnitt eller verre å komme seg igjen andre gangen.? Og hvordan har svangerskapet deres vært, lett eller tungt? Takknemlig for svar.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Vet at noen FÅR ryggproblemer under vaginal fødtsel pga enormt press på rygg / halebein under utpressingen ..... En kjenning fikk skiveutsklidning i rygg ikke lenge etter fødtsel ...ble liggende på gulvet uten å greie å røre på bena .... men ble bedre heldigvis . Er det flere her som har fått dårlig rygg etter vaginal fødtsel .. ?
TussiLussi Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Formen min etter KS nr 2, som var et planlagt snitt var myyyye bedre enn med det første som var hastesnitt!!!! Tror kroppen var ekstra sliten etter først ha prøvd fødsel og så lagt i narkose med førstemann. Gleder meg bare til snitt nr 3 i mars Hadde to tunge svangerskap med de to første, men denne gangen har det gått mye bedre. Har en generelt svak rygg og hatt flere sykmeldingsperioder pga dette mellom svangerskapene, men vært "normalt" plaget under svangerskapene. Tror ikke det endret seg særlig etter fødsel, men siden jeg måtte ta det med ro etter KS, føltes også ryggen bedre i starten. Lykke til den 8.!!!
mortiltre* Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Jeg fikk også nr 2 med hastesnitt og var følgelig mer sliten enn etter det første hastesnittet. Om 20 dager skal jeg ha planlagt KS og de bedyrer at man etter planlagte stort sett kommer seg veldig fort. Jordmor anbefalte meg å drikke to glass eplejuice før klokken 6 grensen:o) Man kom seg fortere med litt sukker i kroppen sa hun!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Hei igjen. Hadde mitt planlagte keisersnitt for en uke siden idag. Og har kommet meg veldig fort i forhold til mitt hastekeisersnitt for fire år siden. Har ikke hatt noe vondt i forhold til keisersnittet, eneste som fortsatt plager meg er ryggvondtet mitt, noe jeg også håper slipper taket etterhvert. Har også mistet ti kilo på ei uke nå i forhold til de 13 jeg gikk opp. Så jeg er førnøyd med både keisersnittet og tiden nå etterpå- Så lykke til dere andre som skal ha planlagt keisersnitt-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå