Elisa79 Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 jeg klagde min nød her i går kveld, over ørebetennelsen til jenta mi. Hun skrek og hadde grusomt vondt. Fikk beskjed om å kun bruke nesespray og smertestillende. Da hun knapt har sovet i natt, reiste vi til legevakten på nytt.. da vi satt der og ventet, sprakk trommehinnen tydeligvis, for det væsket litt fra øret hennes. Stakkars liten Vi skal nå behandle med pencillin. Noen som har opplevd det samme, noe vi må være ekstra forsiktige med? Trodde egentlig man fikk øredråper i slike tilfeller, men disse skal altså svelges oralt.
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Det har vært et par ganger, ja, at mitt høyeste ønske der og da har vært nettopp at trommehinnen skulle sprekke. Jeg får store smerter ved ørebetennelse, og nå har gullet fått vondt i ørene, men "trøsten" fra legevakten er paracet, nesespray og ligge med hodet høyt... Frøkna har heldigvis sovet brukbart i natt, men er utrolig pjusk i dag også....
*ale* Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Ikke fly.. og unngå kullsyreholdig drikke, da dette kan skape trykk og da smerter i øret.. Som regel blir det bedre når det først har sprukket, det er ofte presset fra betennelsen som verker.. God bedring.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 Hvis det er påvist at trommehinnen er sprukket må hun bruke silikonpropper i ørene når hun bader frem til det er leget. Ørene må sjekkes 6 uker etter, hvis jeg ikke husker helt feil, for å se at trommehinnen er leget. Barn med dren kan få øredråper, men vet ikke om det er det samme ved sprukket trommehinne. Jenta mi ville ikke ha øredråper heller, så det ble hyling uansett. Slitsomt å gi medisin til de små. God bedring.
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 Ja, og så var det det man skulle være forsiktig med... Vær forsiktig med bading, vann i ørene generelt. Kan være smart å bruke badevatt.
Salat Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 Datteren min sprakk trommehinnen før jul og det ble behandlet med vanlig penecillin. Jeg fikk beskjed om å være obs på hørselen på det øret etterpå, men ikke noe annet.
___ Skrevet 3. februar 2008 #7 Skrevet 3. februar 2008 Vi har opplevd akkurat det samme. Selv om det er forferdelig vondt er det mange leger som totalt sett mener det er bedre for barnet å la kroppen takkle dette på egenhånd. Ikke bestandig de skriver ut antibiotika selv om trommehinnen sprekker. Det eneste vi skulle være forsiktige med var bading intil jenta vår hadde vært inne til kontroll og sjekket at hinna var grodd og at alt så bra ut.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 3. februar 2008 #8 Skrevet 3. februar 2008 Jeg fikk øredråper en gang, men da hadde jeg betennelsen på utsiden av trommehinna. Når den er på innsiden så er det vel nesespray og oralt pencilin som hjelper vil jeg tro :-) Det er jo en kanal som går fra øret og ned i halsen, for å holde denne åpen så kan det hjelpe med nesedråper. Det kan hjelpe på trykket inni øret fordi da renner "guffen" ut den veien. Men klart blir det for mye så sprekker trommehinna ja. Må ha vært en lettelse for din lille at trommehinna sprakk :-) Gooood bedring
Salat Skrevet 3. februar 2008 #9 Skrevet 3. februar 2008 Oi, ikke fly, ikke bade uten propper og ørene skal sjekkes etter 6 uker? Da er det jammen meg mye forskjellig praksis ute å går!?
Nusseline♀♀♂ Skrevet 3. februar 2008 #10 Skrevet 3. februar 2008 Badevatt finnes ikke lenger fikk jeg beskjed om på apoteket. For all del ikke bruk bomull, suger vann som en svamp!! Silikonpropper blir tett, dog ikke så populært å bruke i starten. Men må man så må man..
Elisa79 Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 3. februar 2008 Var til sjekk med henne i går, og da så legen en hissig betennelse, men alikevel ville han ikke skrive ut antibiotika. Har nå fått "apocillin granulat", som smaker fryktelig sterkt og som hun brekker seg voldsomt av.. men, vi får håpe det gir den virkningen det skal. Silikonpropper hmmm, det blir lett å sette på en 2-åring, får man dette på apoteket? merkelig at det ikke ble nevnt av legen da. Uff nå gråter hun igjen, virker ikke som om all smerte er forsvunnet
Nusseline♀♀♂ Skrevet 3. februar 2008 #13 Skrevet 3. februar 2008 Nei det tar noen ganger til de venner seg til proppene, det gjorde det ihvertfall med jenta mi. Hun var 3 år når hun fikk satt inn dren på begge sider og måtte bruke silikonpropper. Etterhvert brydde hun seg ikke om de. Brukte de vel i en 8 mnd tid. Du får kjøpt de på apoteket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå