Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #1 Del Skrevet 3. februar 2008 Har vært til flere samtaler på sykehuset pga..dette,og jeg griner like mye hver gang men får bare svar tilbake at di tør ikke ta d på meg så lenge jeg er så frisk... Trodde d hadde vært værre å få vist e hadde vært kjempe dårlig,og d er kan oppstå komplikasjoner... Men er så redd at jeg er så kvalm,og uvel og skjelver som bare d,og får ikke sove om nettene er gav utslitt,er kjempe redd... Så nå har e sendt et brev til legen min,for fant noe informasjon om keisersnitt på nettet at så lenge e hadde så angst for å føde var situasjonen et valg,og risikoen for mor og barn er minimal under et KS,og at d er et godt å sikkert alternativ... E blir så sinna for at di ikke kan se å redd jeg er for å føde normalt... Så e sendte disse papirene til legen min,og et brev,så e gir meg ikke.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136738419-f%C3%A5r-ikke-planlagt-keisersnitt-snufs-snusog-jeg-er-s%C3%A5-redd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #2 Del Skrevet 3. februar 2008 Hvorfor ikke bare bestille deg keisersnitt NÅ på privatsykehus i utlandet ......nærmest i London eller Frankrike ..... siden du er nektet KS hjemme i Norge etter mange samtaler med sykehus ? Er jo bare noen timers reising unna med båt eller fly .... : ) Koster litt penger siden en må betale det selv .... men er da verd d ...for å få en trygg og positiv fødtselsoplevelse ! Er helt tydelig at i Norge må kvinner som ønsker KS - planlegge sin graviditet fra a - å og og benytte private utenlandske sykehus -dersom de skal være garantert et selvbestemt KS i dag . For det er ingenting som heter selvbestemt KS i Norge desverre ...kunn nærmest " katastrofesnitt " utføres om nødvendig her ... og det er jo ikke betryggende akkurat å tenke på !.. slik som de har i USA , Australia , London og Frankrike osv - hvor det finns godt utvalg av privatklinikker og et godt helsetilbud .For i Norge ....er dette rene " lotto " å satse på å få innvilget under svangerskapet .Hvis jeg var så redd og engstelig som deg .... hadde jeg aldri latt meg overtale til vaginal fødtsel . Jeg hadde bestilt KS på privatsykehus og betalt det selv . koster bare ca 100 000 for 3 dagers opphold på privatklinikk inklusiv KS . Men da får du også mye luxus med på kjøpet i tillegg .... eget koslig rom ....med plass til barnefar osv Renslig ikke minst ....ikke så mye " sykehusbakterier " og infeksjonsfare heller som på norske off. sykehus .Egne Mor & Barn klinikker er absolutt det tryggeste ., En liten sum i dag ..... om en ikke planlegger å få 6 unger da : ) Og har du ikke penger .... så er det ikke vanskelig å få lån på dagen dersom en er i jobb ... Lykke til : ) Prøv også å ringe andre sykehus også i Norge ...... kanskje er du heldig og møter på en " menneskelig " overlege v / en annen fødeavd og kan få plass der i stede .Som tar angst på alvor .Ikke gi opp ! Er mange forskjellige sykehus i Norge og det er FRITT SYKEHUSVALG OGSÅ ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136738419-f%C3%A5r-ikke-planlagt-keisersnitt-snufs-snusog-jeg-er-s%C3%A5-redd/#findComment-136739414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #3 Del Skrevet 3. februar 2008 NB ! Er redd du " kaster bort tiden " med å sende brev ...... Det går så tregt ...å vente på svar ! Hvor mange mnd er du på vei nå ??? vær mer aktiv - ring rundt nå og reis til samtale v / annet sykehus . Kontakt / ring evt Josef Ekgren gynekologspesialist privatpraksis . i Oslo - be han hjelpe deg / tale din sak evt finne et annet sykehus ..... Han er FOR KS ikke bastant imot ..svært menneskelig og forståelsesfull lege som kan anbefales .. Finns også mange " moderne " leger som mener kvinner må få bestemme dette selv i dag . Ikke alle er fysisk og psykisk godt egnet til å føde vaginalt - det er holdningsendringer heldigvis på gang .......Mange fysisk friske unge eller eldre kvinner har ikke godt av å føde vaginalt psykisk el fysisk .. tvert om ! Fæl situasjon å være oppi .Men Slutt å gråt ...hjelper deg ikke -du kom jo ikke langt med det ??Gråtende kvinnfolk blir ikke tatt seriøst .. Du må forhandle som en voksen nå og søke hjelp fra fagpersoner som kan være til hjelp . Kontakt forskjellige overleger , psykolog evt advokat i siste runde - få dokumentasjon skriftlig på din fødtselsangst diagnose . Veldig viktig .Du må i hvertfall få hjelp . Du kan ikke gå å slite med denne angsten alene .Dokumentasjon er viktig . Tilfelle pasientklage på fødtsels-lege / erstatning blir aktuelt senere pga feilbehandling og manglende helsehjelp . Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136738419-f%C3%A5r-ikke-planlagt-keisersnitt-snufs-snusog-jeg-er-s%C3%A5-redd/#findComment-136739765 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #4 Del Skrevet 3. februar 2008 Skal jammen ringe han i morra,men vet du tlf,nr til han eller hvordan jeg kan finne d?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136738419-f%C3%A5r-ikke-planlagt-keisersnitt-snufs-snusog-jeg-er-s%C3%A5-redd/#findComment-136740623 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #5 Del Skrevet 3. februar 2008 Jeg er foresten 36 uker,og føler at jeg har dårlig tid.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136738419-f%C3%A5r-ikke-planlagt-keisersnitt-snufs-snusog-jeg-er-s%C3%A5-redd/#findComment-136740661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #6 Del Skrevet 6. februar 2008 Han jobber visst på Majorstuaklinikken i Oslo . Ringer du opplysningen eller søker på nett så finner du nok nummeret over " Gynekologer " . Han har tidligere skrevet en avisartikkel om fødtselsskader i vår moderne tid , Josef Ekgren - som jeg fant da jeg søkte rundt på nettet ...! Verd å lese .... da han faktisk er Lege og spesialist på kvinnesykdom / fødtselshjelp .Og jeg er så enig så enig ! Selvfølgelig har han helt rett i det han uttaler - men møter motstand fra andre leger ......synet er delt blant de .... Ut fra artikkelen jeg leste ønsket han t.o.m egne keisersnittklinikker (private ) også i Norge - slik som de har allerede har i f.eks i USA -og komplikasjonsfaren er under 1 % på de aller BESTE KS Klinikkene .... Alltså - tryggere enn å føde vaginalt for både mor & barn .... Han ble kalt den " fritt talende gynekologen " .Hvor han sier hver 3 kvinne får fødtselsskader og kanskje bleiekrevende urin og avførings lekkasjer som følge av fødtselsskader . Derfor ønsker han egne KS Klinikker til kvinner så de får bestemme over kroppen sin selv og dermed kan unngå skader som følge av fødtsler . Han mener og ifølge artikkel at " ikke alle " kvinner er psykisk el . fysisk godt nok egnet til å føde vaginalt i våre dager .... pga større fødtselsvekt på barna enn normalt og førstegangsfødendes alder har steget dramatisk i vår moderne tid m.m . F. eks Oslo 32 år gj. snittsalder v / første fødtsel . Artikkelen er veldig intrisang .... alle burde lese den ..... ! Flott at det finnes en eneste en tøffing som tør å si sin oppriktige mening basert på kunnskapene sine som lege og gynekolog OFFENTLIG i aviser .....Fødtsels- skader er et av samfunnets siste tabuer ...... sjelden å lese noe om det eller høre noe om det i media - men det betyr ikke at det ikke " eksisterer et problem med det " . Meget synd, Kan samfunnet spy ut sex råd og tale fritt om det i alle medier - JA - så må samfunnet OGSÅ SNAKKE HØYT om fødtselsskader også mener jeg .....for det hører med til sexlivet det også faktisk .... er mange som må leve med skader ....og bruke hjelpemidler og sexleketøy for i det hele tatt orke å ha et noenlunde sexliv ..... selv om artikkelen nok skapte blest og storm i fagmiljøet og møtte sterk motstand . Men slike som han .... sørger for at verden går sakte sakte men sikkert fremover til det bedre ..for begge kjønn ! Menn ønsker da heller ikke å få " ødelagt " sine koner under fødtsler her i landet - pga økonomisparingen på norske sykehus ... ????? Dette er jo noe som angår oss alle til syvende og sist ...og dette " rammer " i like stor grad også disse kvinners menn som er så uheldige at de får slike skader . Han mener og ifølge artikkelen at det hersker " føydalistiske tilstander " på norske fødestuer rundt i landet - .... det har han også helt rett i ! Ser man på andre lands praksis og meget lave terskel for å utføre KS på også friske kvinner uten medisinske grunner .Sammenlignet med Norge . Norske kvinner har ikke så god og høy levestandard egentlig helsemessig som de tror her i norge ..... om en tenker på alle de alvorlige fødtselsskadene de får i Norge pga fødtsler og må leve med , som kvinner i andre land er spart for da tilgangen til KS er så mye enklere enn i Norge . Så er jo dette helt elendig og må koste samfunnet en hel " formue " totalt i sykepenger og trygd pga kvinners skader og invalidiserende underlivsplager som i verste fall utelukker mulighet til å greie å stå i full jobb etterpå og en rekke også samlivsbrudd .At norske kvinner skal måtte spille lotto i dag med helsa si og barna sine sin helse under barnefødtsler i Norge - kan jeg ikke forstå ! Vi som er et av verdens rikeste land .... ! Er rett og slett skammelig for et land som Norge syns jeg og ligge på TOPP i alvorlige invalidiserende fødtselsskader sammenlignet med andre land . Og norske kvinner " tror " de lever i et av verdens beste og likestilte land med høyest levestandard ??? Vell ... er vell ikke mange kvinner som " føler " det slik tror jeg . Vær derfor meget selektiv ved valg av sykehus . Sykehus som ikke gjør en bra jobb - bør heller ikke få flere pasienter . Håper du finner hjelp . Bare stå på ditt ! Aldri gi deg . Nekt totalt å samarbeide på fødeavd . og krev KS ! Og husk - forsikringer .... ! Du kan forsikre deg selv og barnet ...... kan komme godt med . F. eks til advokatutgifter om behandlingen du får skulle påføre deg skader eller barnet ditt . Er nokk av slike saker i Norge fra før . Er utrolig tøfft å kjempe med et helsevesen som KUNN jobber for å få KS statistikken NED og ikke er der for å ivareta pasientenes beste og gi de en hyggelig og positiv og ikke minst trygg opplevelse .... ! Håper du greier " kampen " med de ! Nekter de hjemme i Norge - så har du som sagt private Mother & Children / Private hospitals klinikker i utlandet hvor ks kan bestilles om du ønsker . Blir nok mer og mer vanlig for nordmenn å reise utenlands for å føde nå i moderne tid ..... siden føde-tilbudet i Norge er så dårlig og KS er så utrolig vanskelig å få ..... om en er førstegangsfødende og skadefri i underlivet ...... når en søker . Er visst bare syke kvinner med tidligere totalrupturer o.a underlivsskader og problemer med underlivet etter første fødtsel .... som blir innvilget KS neste gang ....i Norge ! Desverre . Vi kommer til å benytte privatsykehus i utlandet til KS - for jeg har heller ingen medisinske grunner å skylde på - derfor må vi bare betale dette selv ... god helse er verd å invistere penger i . Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136738419-f%C3%A5r-ikke-planlagt-keisersnitt-snufs-snusog-jeg-er-s%C3%A5-redd/#findComment-136765615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruttitutt :-) Skrevet 11. februar 2008 #7 Del Skrevet 11. februar 2008 Det er fritt sykehusvalg! Og sykehuset på Elverum gir de som har fødelsangst ks, jeg er allerede lovet det hvis jeg ikke får det på det sykehuset jeg bor nærmest. Og det er det jordmora mi som har lovet meg uten å prate med de, så da kan du fint ta kontakt med de. For der får alle hjelp!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136738419-f%C3%A5r-ikke-planlagt-keisersnitt-snufs-snusog-jeg-er-s%C3%A5-redd/#findComment-136820772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2jenterog1guttmennåerdslutt Skrevet 11. februar 2008 #8 Del Skrevet 11. februar 2008 Slutter meg til denne. Det er jo fritt sykehusvalg i norge, så du trenger da ikke dra til utlandet. Blir bare ekstra stress, samt papirmølle. Hadde en venninne som fødte for tidlig, mens de var på ferie i danmark, og det var en evig prosess å få norsk statsborgerskap til barnet. Og det bare Danmark liksom. Og det er jo mye mer slitsomt med retureise fra frankrike med en nyfødt, enn fra oslo. Vet at ullevål heller ikke nekter noen ks. Men det begynner jo å haste litt ja.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136738419-f%C3%A5r-ikke-planlagt-keisersnitt-snufs-snusog-jeg-er-s%C3%A5-redd/#findComment-136822526 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #9 Del Skrevet 12. februar 2008 Fikk d endelig til,skal ha planlagt keisersnitt 28 Februar,etter mye mas,men e tenkte e ville ikke gi meg,og d hjalp... Di ville ikke at e skulle prøve et annet sykehus... Jeg er så glad... Tusen takk for hjelpa jenter.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136738419-f%C3%A5r-ikke-planlagt-keisersnitt-snufs-snusog-jeg-er-s%C3%A5-redd/#findComment-136825259 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #10 Del Skrevet 12. februar 2008 Så bra at du fikk innvilget KS til slutt! Håper du får en fin opplevelse av det og kan slappe av resten av svangerskapet Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136738419-f%C3%A5r-ikke-planlagt-keisersnitt-snufs-snusog-jeg-er-s%C3%A5-redd/#findComment-136829576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå