Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker å gå til fastlegen min snart pga uregelmessig syklus og spotting samt at jeg ikke har blitt gravid. Hva vil skje da? Vil han ta noen prøver? Henvise meg videre? Eller hva?

Noen som vet om det er vanlig å prøve noen medikamenter først når det er snakk om uregelmessig syklus og spotting? Tror muligens lutealfasen min varierer litt også.. Varierer med opptil 3 dager..

Jeg utsetter og utsetter å bestille meg time. Selv om jeg var "bekymret" lenge før vi i det hele tatt begynte å prøve pga syklusen min som ikke har vært stabil siden jeg sluttet med pillen for flere år siden..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik var min prosess.

Jeg hadde fast syklus da, men vet ikke om det spiller noen rolle.

1. Var hos legen min aug 2006, fikk henv til gynekolog.

2. Var hos gynekolog okt 2006. Tok innv UL. Han kune ikke se noe galt, men ville at jeg skulle sjekke om jeg hadde åpne eggledere (noe jeg har lest er 1/3 av årsaken til at folk ikke blir gravid). DVS kontrastveske gjennom eglederne, gjør vondt.

3. des 2006. Tok kontrastveske gjennom egglederne, de var meget tette og den ene defekt.

4. januar 2007. mannen leverte sædprøve.

5. januar/februar 2007, tilbake hos gyenkologen, sædprøve er bra, og den ene egglederen min er åpnet. Legen foreslår å søke IVF.

6. Februar/mars, oppdager at jeg er gravid, men det er dessverre utenfor livmor.

7. mars 2007, får brev fra Ullevål om at de har mottatt søknaden min og at der er8-9 md ventetid.

8. august 2007. Får nytt brev fra Ullevål om at vi kunne starte med medisiner ved neste mens.

9. sept 2007, starter medisiner.

10. oktober 2007 uttak og innsett av egg.

11. nov 2007, positiv graviditetstest.

jeg syns hele prosessen har vært veldig grei, det eneste jeg syns var litt rart var at vi ikke ble kalt inn til samtale i forkant på Ullevål. noe jeg vetde gjør på andre sykehus.

Hvis sædprøve og eggledere er ok, så tror jeg de anbefaler å prøve hormonbehandling før IVF.

Husk det tar lang tid så bestill time i morgen.

Lykke til.

Skrevet

Det glemte jeg å skrive, det er en del blodprøver dere må ta også. Legen / gynekologen gir dere henvisning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...