Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 ...vår dotter är två veckor och vi kan inte bestämma oss för vad hon ska heta! Vad tycker ni är finast? Nellie eller Hedvig. Namnen är ju väldigt olika, men tror hon kan passa till bägge :-)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Nellie! Hedvig er litt tungt. På svensk legger dere vel også trykk på Hed? (HEEDvig) hvilket ikke gjør det bedre.
Vannmann35 Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Hedvig :-) Nellie får meg bare til å tenke på begravelsesblomsten nellik.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 Hedvig - solid sterk klok mørk og vakker Nellie - yndig søt morsom blond og glad jeg ville valgt Hedvig, men Nellie var søtt, det og. veldig forskjellige navn. Lykke til! La oss høre hva det ble
prebs Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 Hedvig er veldig aktuelt for meg også, så jeg ville gått for det: -)
Sentralstøvsugeren Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 Nellie......men jeg foretrekker Nelly!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #7 Skrevet 3. februar 2008 Tusen tack för alla inspel på namnen!! Vill gärna ha ännu fler. Namnen är väldigt olika och det är det som gör valet så svårt...Nellie/Nelly är mjukare, rundare, snällare och søtare, men samtidigt tufft och lite annorlunda. Hedvig är mer traditionellt, men utan att bli tråkigt, ett tryggt och starkt namn. Phu...det här är svårt alltså.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #8 Skrevet 3. februar 2008 kanskje etternavnet gjør en forskjell? det skal vel godt gjøres at det klinger like godt og naturlig med to så forskjellige navn. hvis dere har to navn dere liker like godt kan kanskje melodien i hele navnet være det som vekter i den ene eller den andre retning tilslutt? jeg er spent på resultatet.
Synnøve_Solbakken Skrevet 3. februar 2008 #9 Skrevet 3. februar 2008 Ingen av de er min smak, men tror jeg ville valgt Hedvig. Hva med Hedda eller Ellie/Elly? Syns de er finere.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #10 Skrevet 3. februar 2008 Nellie är lätt att vrida lite på, hon kan kallas Nell eller Ellie tex...kärt barn får lätt många namn. Hedvig är mer bestämt, men kan förkortas Hedda, eller Heddie. Hon ska heta Bergh i efternamn. Så anntingen Hedvig Bergh eller Nelly Bergh.
volve Skrevet 3. februar 2008 #11 Skrevet 3. februar 2008 Hedvig Berg er helt klart finest. Nellie høres ut som et kallenavn, mens Hedvig er solid og samtidig ganske spesielt.
anaina Skrevet 3. februar 2008 #12 Skrevet 3. februar 2008 Hedvig,helt klart! Hedvig har en tyngde som Nellie mangler, men uten at det blir tungt og tråkig, som du sier. Hedvig funker i alle livsfaser, men Nellie kan bli litt for lett i en voksen jobbsituasjon, f.eks.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #13 Skrevet 3. februar 2008 Med Bergh til etternavn ville jeg helt klart valgt Hedvig! Nellie Bergh ble kræsj for meg Hedvig Bergh var fjellstøtt! og klinger bra! godt valg.
Jannamor Skrevet 3. februar 2008 #14 Skrevet 3. februar 2008 Jeg liker Hedvig best, men det er pga Ibsen og hun tar jo liv av seg... så ikke verdens beste assosiasjoner
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #15 Skrevet 5. februar 2008 Vi har fortfarande inte bestämt oss...men, tusen tack för inspel! jag talar om vad det blir tillslut...fler som har lust att synsa??
Vannmann35 Skrevet 6. februar 2008 #17 Skrevet 6. februar 2008 Jeg har tidligere stemt på Hedvig, og holder på det :-) Men hvorfor ikke Lilly i stedet for Nellie - det er jo mye vakrere, synes jeg :-)
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #20 Skrevet 9. februar 2008 Hmm...alla i vänskapskretsen tycker Hedvig är finast. Svärmor trodde namnet "Nelly" var en spøk (!) från vår sida. Nu lutar det åt att det blir Hedvig som tilltalsnamn och Nelly som mellannamn. Alltså: Hedvig Nelly Bergh...på måndag ska vi fixa pass så då måste vi ha bestämt oss :-)
togutter-08og10 Skrevet 9. februar 2008 #21 Skrevet 9. februar 2008 Jeg liker absolut Hedvig best. Jeg syns det passer best med etternavnet deres også. Jeg vet at nellie er pop i Sverige, her i Norge er vi litt tregere så det kommer nok hit om noen år. Der er nok derfor svigermoren din rynket på nesen tror jeg. Jeg er ikke så glad i dobbeltnavn, men siden du er svensk så må du vel ha det. (kjenner ingen svensker med kun et fornavn)
ma-85 Skrevet 9. februar 2008 #22 Skrevet 9. februar 2008 Liker egentlig ingen av dem, synes Nellie er for engelsk/kallenavn-aktig (litt i samme gate som Molly feks), mes Hedvig synes jeg er litt sånn "sossenavn". Utteler dere det Hedvig eller Hedvik? Har hørt begge deler...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå