Gå til innhold

Ser dere på TILDE som et uvanlig navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ikke hørt det før nylig jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har møtt et par jenter som heter Tilde, men ser ikke på det som et veldig vanlig navn. Det er ikke inne på 40-lista.

Men jeg tror det er "i vinden". Et koselig navn: )

Skrevet

syns ikkje det er eit vanleg namn. Syns foresten ikkje noko om det...høyrest så halvegs ut...høyres ut som halve MATILDE ( som er eit veldig fint namn)

Skrevet

Akkurat passe uvanlig slik at det ikke er rart. Fint.

Skrevet

Kjempefint...Tilda og er veldig fint....

Skrevet

I og med at jeg gikk på skolen med ei Anne-Tilde, så er jeg godt vant med navnet, men husker jeg syntes det var spesielt da. Ingen andre som het det på 80-tallet, som jeg visste om. Nå tror jeg det begynner å bli ganske pop, 53 som fikk navnet i fjor, samt 11 som fikk navnet Tilda :-)

Skrevet

ikke uvanlig, nei.

og litt mye kallenavn etter min smak. bedre med Mathilde :)

Skrevet

Hmm... Vannmann30... Hvor gikk du på skole da? Kjenner også ei som heter Anne-Tilde! Ikke så vanlig kombinasjon..!

Skrevet

Jeg kjenner en liten Matilde og hun blir kalt Tilde-mor:) Koselig. Så jeg forbinner det med ett kosenavn for Matilde jeg da. Men for all del ett koselig navn.

Skrevet

Det er ikke vanlig, men stemmer i at det er kjent nok til at folk ikke strusser. Vurderte dette da jeg fikk barn nummer 2 (men det ble en gutt og navnet ble naturlig nok ikke brukt). Lykke til med navnevalget.

Skrevet

Vi skulle ha Tilde på barn nr. 2 dersom det ble jente, men vi fikk også gutt ;)

Skrevet

Kristiansand - verden er kanskje ikke så stor ;-)

Skrevet

Kjenner to barn som heter det. Synes ikke det er uvanlig, men heller ikke mye brukt...

Skrevet

Hehe... Nei, da er nok ikke verden så stor! ;O)

Skrevet

blir feil for meg, ligner på vilde åsså høres det ut som tilte..hehe hadde ei vennine som hadde en søster som het det!ikke vanlig!

Skrevet

Ser ikke på tilde som et selvstendig navn, men som forkortelse eller kallenavn for Matilde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...