ILRK Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Lurer på hvordan dere bruker å fordele påsken? Annen hver påske eller dele påsken i 2?
mamma til twins Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Annenhver påske og annenhver jul. Jeg hadde jentungen i juleferien, så nå er det fars tur til å ta henne i påsken. Vi deler ikke opp påsken i to. Jeg reiser alltid hjemover til familien min og har ikke muligheten til dette.
junijente fikk julijente Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Vi (dvs sambo, og eksen) deler halve jula og halve påsken. Gutten er hos oss annenhver julaften og nyttårsaften (bytter 4.juledag). Det er litt mer uregelmessig hvilken del av påsken han er her, men har stort sett vært i helligdagene, når sambo har fri (mora til gutten jobber ikke, så det har ikke vært så nøye for henne med de fridagene). Om noen av oss hadde pleid å reise bort måtte nok ordningen vært annerledes...
ILRK Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. februar 2008 Ja påsken er en høytid hvor jeg liker å reise bortpå påskeferie. Datteren min er hos pappan sin annen hver påske, og vi synes det fungerer kjempe bra... Hadde det sånn når jeg var liten selv. Men nå skal samboeren min gjennom påske nr 2 etter bruddet med moren til barna hans, og de har ennå ikke ordnet noen avtale... Datteren min skal til faren sin i påsken og jeg vil dra på påskeferie. Er jeg egoistisk hvis jeg bli skuffet hvis han skal dele opp påsken når jeg ikke gjør det med min datter?
januarsurprise Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 Vi delerjula i to - bytter 3. juledag, og vi deler påska i to vanligvis. Vet ikke hva det blir til i år med påska, blir vel at de er palmehelgen hos moren og resten av påska hos oss. (Den som ikke har julaften har påskehelgen)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 Han bør strekke seg langt for å innordne seg deg. Han har ikke noe avtale, og du har tradisjoner å ivareta. Samme om det er å reise bort med eller uten barn så er det greit at en slipper å dele opp tiden og en kan være borte en stund. Jeg er selv vant å reise på påskeferier og det er en fin tradisjon å holde. Vi reiser kun annenhvert år dvs når vi ikke har barna hans, for det har vi ikke råd til. Dette kan bli konfliktfylt når barna våre vokser til. Men frem til nå har det vært ok.
januarsurprise Skrevet 3. februar 2008 #7 Skrevet 3. februar 2008 Er ikke det litt prioriteringssak om man har råd til å reise på ferie når han har barna? Hadde dere virkelig hatt lyst hadde dere vel fått det til? Er faktisk endel steder det ikke er så dyrt, men det krever at man leter litt på nettet og andre steder da... Synes det hørtes trist ut at dere ikke kan reise når barna hans er hos dere...
*-* Skrevet 4. februar 2008 #8 Skrevet 4. februar 2008 Vi deler jula på midten, sånn at barna er hos en familie på julaften og den andre på nyttårsaften. Det går fint fordi begge familier er i nærheten av hverandre. Påskeferier og vinterferier tar vi imidlertid annenhver fordi det er ferier hvor man kanskje har lyst til å reise bort. Greit at man ikke binder seg opp til å dele da, tre dager på fjellet kan bli litt kort. Jeg syns det er en veldig grei ordning, og vil absolutt anbefale den hvis ikke barna er veldig små.
ILRK Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 4. februar 2008 Ja, jeg kommer til å bli veldig skuffet hvis han vil dele opp påsken i 2... Da kan man jo ikke dra noen steder, fordi man må hjem å bytte barn... Jeg tror det er mere stress for barna også at de ikke kan få være hele påskeferien på en plass... Julen er grei, den deler vi i to...
Kristin71 Skrevet 4. februar 2008 #10 Skrevet 4. februar 2008 Min mann har to fra tidligere. Jula deler dem på,annenhver jul og nyttår. Fra lillejulaften til annen juledag,og omvendt neste år. Påsken er i utgangspunktet annenhver påske,men der skjer det noe "rart"hver gang det er hennes tur,for da skal hun ha de hele påsken. Og når det er min manns tur til å ha de i påsken, får han de ikke før onsdagen ( dagen før skjærtorsdag ).Det syns ikke jeg er riktig,for da skulle jo han fått ha de første del av påsken også,når det er hennes påske.Eller?
junijente fikk julijente Skrevet 4. februar 2008 #11 Skrevet 4. februar 2008 Enig med deg her. Hele påsken oppfatter jeg som fra Palmesøndag til 2.påskedag. Halve påsken er enten palmehelga til onsdag eller skjærtorsdag til 2.påskedag.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #12 Skrevet 3. mars 2008 Vi har barna hans i partallsuker, og har dem så og si hele jula og hver påske...Og i år har det blitt høstferien og vinterferien også, fordi det har landet på partallsuker... Vi har dem annenhver julaften og nyttårsaften, men mor er ikke interessert i å ha dem mer enn det i jula. Synes det er litt rart... Nå venter vi nummer to sammen, og synes egentlig vi kunne delt litt på iallefall jul og påske. Det er ganske dyrt å reise bort 6 personer ifht bare med de to små, og dessuten har vi jo endel venner med små barn, og da blir det kjedelig for de to eldste... Men selvsagt vil ikke faren kommme med noe slikt forslag om deling...han vil jo helst at de er her hele tida.
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 5. mars 2008 #13 Skrevet 5. mars 2008 Vi deler både julen og påsken i to. Den ene har ungen julaften og den andre nyttårsaften, den ene har palmehelgen og den andre har påskehelgen. Fungerer utmerket!
Sikkertforgammel Skrevet 8. mars 2008 #14 Skrevet 8. mars 2008 Vi har annenhver jul, påske, nyttårsaften og så videre
vimsan Skrevet 9. mars 2008 #15 Skrevet 9. mars 2008 Blir til at påsken deles i to annenhvert år. I år har jeg barnet til skjærtorsdag og hun kommer hjem 2. påskedag. Neste år er hun hos meg hele påsken.. Blir mindre på far, men det var nå slik han ville ha det og det er helt greit for meg. Mer tid med barnet på meg er bare kos:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå