Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å virkelig innse at man er gravid?

Undrende85

Anbefalte innlegg

Jeg vet det jo med fornuften, men har på en måte ikke gått opp for meg, sånn skikkelig.

Får litt sommerfugler i magen en gang i blant, men så går det over og så tenker jeg ikke noe mer på det. Dette er jo mitt første barn, hvor lang tid tar det før jeg virkelig føler meg gravid?

Har jo lyst til å finne det ut, og jada jeg vet at jeg har jo 9 måneder på meg, men jeg er så spent! :)

Til dere som har fått "mammafølelsen" hva var det som fikk dere til å virkelig føle det sånn? Positiv test? Mage som vokser?

Fortsetter under...

Noe mammafølelse har jeg ikke enda nå når jeg er 19+4. Men jeg føler meg jo gravid, det gjorde jeg vel egentlig ganske tidlig fordi jeg var så innmari mye dårlig. Føler jo meg gravid nå og når jeg ikke er dårlig lengre fordi magen er jo der og jeg kjenner jo spark innimellom. Men mammafølelse.....nei

Det lurer jeg også på. Er 17+3 og har vært en del kvalm, så symptomene har absolutt vært der. Men jeg får liksom ikke helt grep om hvor stort dette egentlig er.

Håper og tror at ultralyden kan ha noe å si - at jeg faktisk får SE at det bor noen i meg :) Hjelper sikkert at magen vokser og at man begynner å kjenne spark.

Blir jo glad og kriblete innimellom, men "morsfølelse"? Ikke ennå her i alle fall.

Annonse

Det har ikke gått opp for meg enda. Etter ukesvis med spying tror jeg enda at jeg bare er lurt og blitt smitta med en langvarig omgangsyke eller noe slikt. To ultralyder har jeg vært på, det er helt magisk, babyen danser og turner..men det er for stort til å forstå..enda..

Det har vel egentlig ikke gått helt opp for meg heller. Jeg er 18+5. Var på ultralyd på mandag, og det hjalp litt. Buksene er for trange nå, og jeg må over på mammabukser. Også er det så varmt for tiden. Kanskje på tide å registrere graviditeten nå?

Annonse

Jeg er 9+6 i dag, har fortsatt litt vanskelig å fatte at jeg er gravid..Jeg tok ikke mindre enn CB 7 tester, da alle var positive, måtte jeg likevel til lege for å få det bekreftet. Var på første kontroll i beg av uke 8, kom hjem med helsekortet, har fått innkalling til ordinær UL, likevel har jeg litt problemer med å skjønne at det er en liten spire inni meg.

Merker jo godt symptomene, er sykemeldt pga kvalme, oppkast, overstadig trøtt. I tillegg merker jeg jo at ting skjer med kroppen min, men likevel...

Det går vel ikke helt opp for meg før jeg ser babymagen, nå er jeg mer oppblåst (føler meg igrunn ganske feit), og kan kjenne at det er liv.

Til tross for at jeg har vanskelig å innse at jeg faktisk er gravid, så ser jeg fram til de "magiske " fulgåtte 12 ukene,(så da er jeg vel i ferd med å oppdage det lille underet), håper på litt lettere dagere da, både fysisk og psykisk, kan ikke for at jeg tenker en del på alt som kan gå galt, leser jo om så mangt og mye av det er skremmende lesing. Men, dette er første gangen jeg er gravid, og alt er liksom så nytt..så sluker jo alt jeg kommer over. Men, så lenge jeg ikke har hatt noen blødning, og symptomene er i full blomst satser jeg på at alt er vel med lille spiren min.

Idag var jeg på ultralyd med samboeren. Jeg er så tidlig i svangerskapet at de måtte bruke sånn "dildo" til ultralyden da hihi

Så nå har jeg bilde av en liten klump som er PRESIS så stor som den skal være i forhold til hvor gammel den er. På dagen korrekt i forhold til gjennomsnittet hehe.

Men... At den er det samme som en sånn baby som jeg ser i aviser og i vogner, nei det tror jeg ikke helt på enda, føles ikke sånn liksom :P

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Det gikk opp for meg i dag, i allefall litt meir enn tidlegare. Var til jordmor i dag og fikk høyre hjertet slå, det var virkeleg ein opplevelse!:) Så etter kvart som magen skyt fart og vi skal på ultralyd blir det nok endå meir virkeleg.

Eg gledar meg!!:)

• 3 uker senere...

Godt å høre at det er fler som føler omtrent det samme som meg:) Er i 16.uke nå, og har problemer med å se for meg at jeg skal ha baby om et halvår! Amme og greier....jeg?!? Hørte hjertelyden denne uka, og da fikk vi hvertfall bekrefta at det var noen der:) Et bittelite barn av vårt eget kjøtt og blod som ligger og gjemmer seg inne i magen min....rart å tenke på! Jeg gleder meg, tror jeg....

• 2 uker senere...

Tror ikke det vil virkelig gå opp for meg før jeg har babyen min i armene, og jeg er i uke 37 nå! Fikk en aha opplevelse da vi var på omvisning på føden, men jeg syns fortsatt det er helt uvirkelig at jeg skal bli mamma =)

9 måneder bare raser avgårde, og plutselig er det bare et par uker til fødsel. Kos deg med magen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...