babygullz <3 vilde Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 Har hørt at dette ikke skal være SÅ bra når man er gravid, men HVOR farlig er d? Om man MÅ drikke d hver dag, hvilken "dose" kan man holde seg til?
Pysjen Skrevet 2. februar 2008 #2 Skrevet 2. februar 2008 hmm, aldri hørt om? Levde på pepsi max hele mitt forrige svangerskap...dette også... Hva er skadelig med det da?
2 fine små Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Groenn te er veldig rensende paa kroppen, drikker vanligvis et par kopper til dagen, naar jeg er gravid bare en sjelden gang og da tynn te. Det er rett og slett fordi det man vil "skal bli" inni der, ikke skal gaa gjennom noe som har med rensing aa gjoere. Man skal ikke ta rensekurer, ikke drikke balanseteer og den type ting. Drikk te for smakens skyld naar du er gravid, det er et greit tips. Naar det er sagt, saa tror jeg ikke det er direkte farlig aa drikker groenn te som gravid, men jeg stopper altsaa nesten opp etter raad fra min lege (bor i Asia og de kan jo et og annet om groenn te her) Men jeg er ikke hysterisk og har jeg lyst paa groenn te, ja - saa drikker jeg det. Men ikke faa panikk noen naa, fordi om man har drukket groenn te, altsaa.... =o) Jeg drakk mye jeg foer jeg fikk et hint om at for mye ikke var bra, ogsaa tidlig i graviditeten, og ingen skade skjedd her. Lykke til!
tilde-68 Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 Heisan, Grønn te er det koffein i, men ikke like mye som svart te, så slik jeg har forstått det bør en begrense det, spesielt i 1.trimester da for mye koffein gir større risk for SA. Mener jeg har lest noe sted at 2 kopper om dagen er ok, men det finnes tabeller for hvor stor koffeindose en bør holde seg under. Og her er en link på en VGartikkel fra januar om koffein og risk, hvor de anbefaler å holde seg helt borte fra koffein: http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=508795 Jeg har en lang historie i SA/MA så jeg forsøker å holde meg unna koffein denne gangen:) Femina nevner at balanse-te ikke er så bra, hva kommer under kategorien balanse-te? Noen som vet noe om disse økologiske Yogi Tea som du kjøper på Helsekost - mange er uten koffein i allefall og Kjempegode! Har nettopp oppdaget de og koser meg verre. Men kanskje jeg lurer meg selv - kanskje de ikke er så bra???
Hedda+en til...i sept 08 Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 Jeg lurer også på om det går bra å drikke Yogi Tea. Er kjempe fan av de teene. Det er urte og krydder te, og uten koffein, men det er jo urter i som kankje kan være rensende? Hvordan vet man om en urtete er rensende eller ikke?
To gutter + spire Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 Leste i et blad at ca 3-4 kopper te i første trim . er trygt .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå