Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 Dette her handler egentlig ikke så mye om baby, men håper noen gidder å svare allikevel. Vurderer seriøst å ikke kjøpe noe valentinsgave til mannen min. Jeg er veldig glad i han, og vi har det veldig godt sammen ellers, men jeg har lyst å gi han litt lærepenger.. Saken er at han er den typen av mennesket som bryr seg aldri og husker aldri om dager som bursdager, bryllupsdager, eller andre spesielle datoer. Han husker aldri bursdagen min, valentindag er som alle andre dager i året, for å ikke snakke om bryllupsdagen vår. Da jenta vår var født i fjor høst fikk jeg ikke blomster en gang, var forberedt på å ikke få noe "mamma-gave ", men hadde faktisk håpet på blomster . Men nei, det har jeg tydeligvis ikke fortjent i hans øyne, selv om han var med under hele fødselen og så hvor dramatisk det ble til slutt ( nå dramatiserer jeg litt her, vet det og beklager, men var virkelig lei meg da ). Jeg er det motsatte av han, og det er kanskje derfor det gjør så vondt. Husker alltid om bursdager, pappadager ( han fikk sitt første pappagave rett etter fødselen )og alt det han ikke gidder å bry seg om. Han bryr seg ikke så mye om penger ellers , men gaver får jeg nesten aldri. Uten anledning har jeg ikke fått noe så lenge jeg husker, og med anledning heller ikke, siden han ignorerer alt. Så jeg er litt lei meg, vet godt at det ikke er verdens største problem, men det gjør meg trist, og har lyst å lære han litt hvordan det er. Han blir sikkert kjempe overrasket hvis han ikke får noe nå i februar, hvis han en gang kommer på at det er valentindag snart ( men han gjør jo det, med dagens reklame og press , alle må få det med seg ). Vet ikke helt om jeg gjør det eller ikke, er jo et menneske som elsker å gi gaver og vise folk at jeg er glad i de, så det er ikke sikkert at jeg klarer å la vare. Men har faktisk veldig lyst , bare for å se på hans reaksjon ( eller kanskje kjøper jeg noe til han, og så venter til for eks 24 ferb før han får det ). Kan dere komme med deres synspunkter ? Hva synes dere om det, hva burde jeg gjøre? Er det egentlig noe vits i lærepenger til 35-åring ? P.S. Kan noen være så snill og legge det ut på skravle for meg ?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #3 Skrevet 2. februar 2008 Tusen takk .. ingen kommentarer ellers ..? HI
duracellmamma Skrevet 2. februar 2008 #5 Skrevet 2. februar 2008 hehe... jo da:) ideen din var jo bra den, kjøp en gave men ikke si noe eller gjør noe ut av valentines dagen, se om han husker det og hvis han gjør det så har du jo backup hvis han virkelig vet hvor opptatte vi jentene er av den dagen burde han jo huske det da.... Nå skal jo jeg bli alenemamma så jeg har liksom aldri kommet inn i den gave rutinen, men jeg selv elsker å gi gaver og syntes det er utrolig stas og gå noe også
mamma til s@lma Skrevet 2. februar 2008 #6 Skrevet 2. februar 2008 Ser ikke innlegget ditt på skravle, så legger det ut jeg da:) jeg ville forsøkt. Ikke sikker du klarer å forandre mannen din, men han får hvert fall et pekepinne hva han burde jobbe med . Lykke til !
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #7 Skrevet 2. februar 2008 Jeg synes du virker kravstor jeg. Hvorfor skal man ha gaver fordi man har født barn? Du kan vel gi han gaver uten å måtte ha noe tilbake, eller du kan la være. Syns det er alt for mange jenter som sutrer fordi mannen ikke gir gaver til bryllupsdager, valentine og andre merkedager. Hvis dere syter hver gang dere ikke får noe, så skjønner jeg mennene deres godt jeg.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #8 Skrevet 2. februar 2008 Jeg synes du virker kravstor jeg. Hvorfor skal man ha gaver fordi man har født barn? Du kan vel gi han gaver uten å måtte ha noe tilbake, eller du kan la være. Syns det er alt for mange jenter som sutrer fordi mannen ikke gir gaver til bryllupsdager, valentine og andre merkedager. Hvis dere syter hver gang dere ikke får noe, så skjønner jeg mennene deres godt jeg. Anonym
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #9 Skrevet 3. februar 2008 HI her Kravstor er jeg hver fall ikke ! Når andre rundt får diamantring fordi de fødte barn, synes jeg at å håpe på en blomsterbukett er så stor krav. Husker veldig godt et innlegg noen skrev på BIM forum, om fremtidige mødre forventet en mammagave, og gjett hva slags svar kom da ? 99 % av de som svarte sa ja, de forventer mammagave. Gull, handletur på mannen sin regning etter fødsel, osv. Så jeg synes ikke at det er så mye å håpe på å få blomster. Og vet du hva? Jeg har husket alle viktige dato i vår liv og gitt gaver ( og da mener jeg ikke en rolex-klokke, men en kopp med våres første felles bilde for eks ) i mange år , uten at jeg får noe selv. Synes det er absolutt på plass å huske bursdagen til din egen kone, hvis det er viktig for henne, eller en liten rose for å minne dagen vi traff hverandre. Det er sånne ting jeg mener, og det er det jeg aldri får. Og det er derfor jeg er lei meg. Takker du da nei hvis din partner kommer hjem med en valentine gave ? Tviler på det.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #10 Skrevet 3. februar 2008 HI liten korrigering: av skrivefeil :" når andre rundt får diamantring fordi de fødte barn, synes jeg IKKE en blomsterbukett er så stor krav" skulle det stå.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #11 Skrevet 3. februar 2008 Tror du helt sikkert at det vil ha noen virkening da? Regner med at om han glemmer alt annet så får du ikke gave til valentines heller, så da kan han vel ikke bli sur ihvertfall. Men ville karnsje gi mer dårlig samvittighet om han får og ikke har noe til deg. Her gir vi ikke gaver sånne dager. Mannen min er også flink til å glemme slike dager så istede for å vente og bli lei meg så minner jeg han på det. Når det gjelder på sykehuset så ventet jeg da ikke å få gave og ikke fikk jeg. Hadde sagt fra at han ikke skulle kjøpe noe også da. Syntes at vi begge fikk gave den dagen og det var jenta vår. Skjønner at det kan være litt trist at han glemmer men er nok veldig vanlig at mannfolk glemmer, ofte fordi de ikke legger så mye i disse dagene som vi gjør. Jeg oppøevde faktisk for noen år siden at absolutt alle jeg kjenner glemte bursdagen min. Både foreldre, søsken, svigerfamilien og venner. Ingen ringte eller sendte sms. Da følte jeg meg ubetydelig da. og var så lei meg at mannen har alltid husket bursdagen min etter det. Jeg forventer ikke at alle skal huske men er vondt å bli fullstendig glemt.
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 3. februar 2008 #12 Skrevet 3. februar 2008 Jeg hadde nok droppa gave til han, siden han ikke engang ga deg en liten blomsterbukett etter fødselen. Og du er IKKE kravstor! Du krever jo ikke gull og diamanter, men en liten oppmerksomhet fra mannen er jo normalt når man har født. Jeg skjønner godt at du blir lei deg, det hadde jeg også blitt. min mann glemte meg på valentine i fjor, mens jeg ga han en boksershort med bilde av meg på. Ikke store dealen ang valentine egentlig, men når det gjelder bursdager og bryllupsdager så blir man så klart litt skuffet. Jeg har nå hintet så pente opptil flere ganger at det nærmer seg både morsdag og valentine til mannen min. Han er så busy og jobber 10 timer hver dag og har kun fri på mandager, så han legger jo ikke merke til hva slags dag eller dato det er. Så da må jeg jo si ifra så han ikke glemmer..... ;o)
mamazon <3<3<3 Skrevet 3. februar 2008 #13 Skrevet 3. februar 2008 Men er han flink til å vise deg at han er glad i deg ellers? For å sette dette i et annet lys kan jeg fortelle litt hvordan det er her i heimen. Jeg har fått blomster på valentines-dagen en eneste gang på ti år av min mann, det var fordi en venninne av han presset han til å kjøpe de, og jeg skjønte jo at dette ikke var hans eget valg. Jeg har bare akseptert at det med romantiske gaver ikke er hans greie i det hele tatt. MEN han har helt andre måter å vise meg omtanke og kjærlighet på, er oppmerksom, lager en god middag, tar meg med ut e.l. Etter fødselen ga han meg det beste han kunne gitt meg, tok tre uker ferie i tillegg til de to ukene han fikk i perm, og brukte all sin tid på å varte meg opp med god mat og andre ting, mens jeg satt i sofaen og ammet Jeg smurte ikke en eneste brødskive selv de første ukene Ville aldri byttet ut dette med en dyr gave! (Hadde seff blitt glad for å få en diamantring i tillegg, skal ikke juge, men jeg synes ikke det er så viktig!) Når det er sagt er det jo selvfølgelig ikke noe kult at han ikke husker bursdagen din engang da... der burde han gjøre litt større innsats. Men Valentine og andre "merkedager" som handelsstanden har importert fra USA og tredd nedover hodene våre er det ikke sååå farlig med synes jeg.
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #14 Skrevet 3. februar 2008 Syns det er veldig rart at du forventer en mamma-gave av mannen din. Har jeg aldri hørt om. Ikke har jeg hørt om at noen får diamantring i forbindelse med det heller..... Jeg fikk ikke noe av mannen min da lillegutt ble født og det forventet jeg ikke heller.... Mannen min er veldig treig med datoer her, så her er det jeg som minner han på at søstern hans har bursdag (for eksempel). Men han husket bursdagen min da (men da hadde jo jeg snakket om det flere dager i forveien, for jeg gledet meg sånn.) Kan du ikke spørre han om dere skal gå ut å spise på valentines day istedet for gaver også kan du legge det fram sånn til han at det blir hans oppgave å reservere bord og sånn? (hvis dere har mulighet til å få barnevakt og sånn da) Kan du ikke si til mannen din at syns det er trist at han ikke husker bryllupsdagen deres? Mannfolk må noen ganger ha ting inn med teskje før de skjønner at ting kanskje ikke er så greit som det virker.
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 3. februar 2008 #15 Skrevet 3. februar 2008 Jeg synes Valentines er fryktelig oppskrytt og verken gir eller forventer gave denne dagen. Derimot, naar man foeder et barn saa synes jeg definitivt man fortjener en liten oppmerksomhet fra sin kjaere. Jeg kjoepte en liten ting til min mann, men maatte minne han paa flere ganger at jeg ogsaa kanskje fortjente noe... :-) Det endte med at han kjoepte en flaske god champagne, som jeg eeeelsker men ikke kunne drikke paa flere maaneder. Derimot kjoepte han et babysmykkeskrin til tulla vaar og fikk hennes navn gravert inn, og DET synes jeg var en fantastisk gave! Men at han ikke husker bursdagen din, det er vel der verste. Skamme seg! Saa blir det spennende aa se da, om vi faar noen morsdagsgave neste soendag??? Krysse fingrene!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #16 Skrevet 3. februar 2008 Syntes ikke du er kravstor. Vil bare si det - lykke til :-)
Capricornia Skrevet 3. februar 2008 #17 Skrevet 3. februar 2008 Eg hadde ikkje gitt han nokonting og heller ikkje hatt dårlig samvittighet heller. Han viser korleis han vil ha det, så du kan jo bare følge hans eksempel. Hvis han faktisk legger merke til de tog synes det er dumt så får du en gyllen anledning til å fortelle han at en faktisk må så for å høste. Glem hans valentine gave, glem bursdagen hans.
MaRiAnNe_85 Skrevet 3. februar 2008 #18 Skrevet 3. februar 2008 Menn tenker ofte ikke over at de er tankeløse.Jo før man inser det desto bedre. De venter på at man skal be dem om ting..Men ER ikke flinke til å se hva en burde ha gjort,eller analysere mennesker og dems følelser. Hadde jeg vært deg så ville jeg heller ha prøvd å fortelle han hvor viktig d var for meg. Sagt at jeg synes d er viktig at vi setter pris på hverandre med å gi hverandre gaver av og til. At d er like viktig for meg å gi som d er for meg å få. Fortelle han hvilke anledninger det er snakk om.. Hvis han da er like tankeløs ved neste anldening så ville jeg nok ha gitt meg f...i å gi han noe som helst og heller vil jeg ikke hatt dårlig samvittighet for d. Men, SI I FRA OM D FØRST!! Du vil se at han ikke har fått d med seg...beklageligvis:) Jeg har god erfaring med å gjøre d på denne måten,håper at du prøver den før du skjærer han av:) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #19 Skrevet 3. februar 2008 Ok, her er min mening: Valentines er et stort tøv. Hvorfor skal man få gave denne dagen? For å gi handelsstanden penger? Jeg vet at mannen min elsker meg, selvom jeg ikke får gave hos han. Jeg tror ikke mannen din kommer til å merke at han ikke får gave fra deg, for jeg tror ikke han bryr seg. Ang. fødsel, så fikk jeg gave begge gangene: 2 velskapte gutter. :-) Sånn.
oblix Skrevet 3. februar 2008 #20 Skrevet 3. februar 2008 Fikk ingen ting etter fødsel, og det var HELT GREIT, er ikke det som teller. Bryr meg svært lite om blomster og gaver, det er ikke på den måten samboeren min viser sin kjærlighet. Jeg driter i valentines day, veldig oppskrytt, passer mest til teenage synes jeg. Synes du er litt kravstor, han er da en mann, og de er jo ikke så veldig opptatt av sånne ting. Er nok mange menn som kjøper blomster for husfreden sin skyld.... Mange er så oppatatt av martielle ting altså.
scoobidoo Skrevet 3. februar 2008 #21 Skrevet 3. februar 2008 Signerer denne, Oblix. :-) Forstår ikke hvorfor så mange er så opptatte av å få ting hele tiden? Selv syns jeg det er mye koseligere med feks en middag på kvelden når ungene har lagt seg.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #22 Skrevet 3. februar 2008 HI her igjen.. hadde håpet på noen svar, men så stor response hadde jeg ikke forventet. Bra det takk for alle svar, også de som synes jeg er kravstor, selv om jeg er ikke enig i det hele tatt. Når dere komenterte så mye fødselen og mammagave, bare et lite spørsmål. Hvor mange av dere har fått blomster fra mannen/ sambo osv ? Og om dere ikke hadde fått verken blomster eller en klem , hadde det vært så hyggelig ? Det er det jeg mener, har ikke forventet å få noe gave, jeg kjenner jo mannen min, men blomster .. det var ikke veldig hyggelig da nattbordet mitt på barsel var eneste uten en blomst. Lå med 3 andre damer på rommet, og merket det godt. Deg som har en mann som tok ferie da deres barn var født.. Dette var en flott gave, og om jeg var deg, så ville jeg ikke byttet det med diamantring heller. Du er heldig:) Min mann hadde ikke de vanlige 2 uker fri etter fødsel en gang, satt hjemmet alene jeg..
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #23 Skrevet 3. februar 2008 Jeg fikk ingenting av faren til babyen da hun ble født, og jeg ble faktisk skikkelig lei meg! Det jeg fikk var en telefon fra moren hans om at han hadde sagt til dem at jeg ikke visste hvem som var faren (noe som ikke var sant). Så her gikk jeg da rundt på fødestua etter en kjempetung fødsel og så på alle de nybakte foreldrene som så forelsket på hverandre og fedre som koste med babyene sine. Da følte jeg meg som den mest ensomme personen i hele verden! Du er ikke kravstor! Jeg synes fortsatt det er trist at jeg ikke fikk et "takk", eller et "unnskyld for at jeg behandlet deg som dritt da du var på sykehuset" eller blomster. Så jeg skjønner hvordan du har det.
MissBenz Skrevet 3. februar 2008 #24 Skrevet 3. februar 2008 Jeg synes ikke du virker kravstor. Det er jo alltid fint å få litt oppmerksomhet, samme hva det er og hva det koster. Men selv så elsker jeg å gi kjæresten min gave, gjør det likevel om det ikke er noe spesielt. Overasker han med å f.eks.lage en romantisk middag eller ligge klar på senga når han kommer hjem fra jobb. Forventer ikke noe tilbake.. Liker bare å gjøre han glad
Solbollatilmamma Skrevet 3. februar 2008 #25 Skrevet 3. februar 2008 Har du noengang poengtert for ham hvor mye gaver, blomster, merkedager, "merkedager" og andre små oppmerksomheter betyr da? Regner med at din er like lite tankeleser som min, hvilket betyr at han ikke automatisk kan skjønne hva du føler, tenker - eller forventer deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå