Gå til innhold

Hva er velling?

Et mirakel i okt. + Edvard

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er mange som nevner at de begynner med grøt/velling. Er velling bare veldig tynn grøt, sånn som det er for oss voksne? :) er det lurt å begynne med det?

gutten vår er snart 4mnd, og i kveld hadde vi en ts maisgrøtpulver på flaska hans. har virket som han trenger mer mat om kvelden, mer mettende mat:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det velling du ga til gutten din. Tynn tynn grøt på flaske f.eks.

For noen er det vel riktig å begynne med det hvis man merker at de trenger noe mer enn bare mme. Jeg tenker å starte om noen uker, da er vesla 3,5 mnd.

Skrevet

Velling har jeg brukt hver kveld siden lille gull var ca 4,5 mnd. Nå er hun 9, og jeg bruker det fremdeles.

Du kan bare ta grøtpulver rett i melken, det er det letteste. Nå bruker jeg grøt som skal blandes med vann, og da blir det litt mer komplisert.

Det er viktig å bruke smokker som er til velling sånn at babyen slipper å "suge seg i hjel". Det er de med x på istedet for tall. :)

Skrevet

OK! tusen takk for svar. gutten er 4 mnd til uka, og han spiser godt over en liter mme i døgnet.

Når det gjelder flaske, så har vi spesialflaske siden han har ganespalte, hvor man kan regulerer str på åpningen på flasken, så da antar jeg at det går greit med den største åpningen.

vi prøver:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...