Gå til innhold

Har født...fødehistorie

Anbefalte innlegg

Fødte ei perfekt jente 21.januar kl 01.00. Vannet gikk dagen før kl 14.30. Riene ble raskt 2 min mellom og vi fikk litt hast med å ringe taxi. Litt skuffet ble jeg da jeg bare hadde 1 cm åpning. Det tok 5 timer med masse maserier før det skjedde noe stort. Men så gikk det raskt igjen. Gikk ikke lange tiden fra 5 cm til full åpning. Jenta ble født vaginalt med lystgass og pedetrin til mor. Det var fullt på riksen da vi kom så fødestue ble det ikke før kl 21.30. Vi var på et inntaksrom fra kl 17. Vi fikk et alternativrom så jeg fikk badekar. Det var fortvilende å ikke få føderom med lystgass. Moren min kom ca 21.45. Hun maserte mens samboer telte meg igjennom riene. De var til stor hjelp. Når pressriene kom føltes det umulig å ikke presse. Det var deilig å få lov til å presse sammen med riene. Husker at jeg tenkte før pressriene at det var sinnsykt vondt og at jeg måtte huske å advare andre fra å bli gravid:) Nå har jeg allerede begynt å glemme litt hvor jævlig det var. Jeg sydde noen sting. Jenta var 3400 gram, 51 cm og 33 i hodeomkrets. Født 9 sdager før termin. Egentlig ikke så stor med andre ord, men stor nok. Sender omtanke og trøst til dere som enda venter. Premien i andre enden gjør det verdt det, men jeg unner ingen å gå overtid. Lykke til:) Klem nybakt mor

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136735462-har-f%C3%B8dtf%C3%B8dehistorie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...