Gå til innhold

Fra fang til fang

Anbefalte innlegg

Har akkurat hatt besøk av familien min. De bor et stykke unna så er ikke så ofte de ser babyen vår, som nå er to mnd. Så når de er her vil de selvfølgelig holde babyen og dulle masse. Greit det, fint at babyen blir kjent med besteforeldre og onkler og tanter. Men når de er her en hel ettermiddag og kveld, merker jeg at nå syns jeg det er på tide at jeg får holde babyen min selv. Er først og fremst når hun er urolig at jeg føler det sånn. Vil helst bære henne og roe henne selv.

Vet ikke helt hvorfor, om det er til hensyn til meg selv (at jeg savner henne), eller til henne (at det kan bli slitsomt med så mye forandring og at det er tryggest hos meg.. og at jeg lettere ser behovene hennes når jeg holder henne selv). Babyen selv har jo ingen problemer med fremmede.

Er det flere som føler det sånn? Hva sier dere da når slektningene spør om de kan holde om de kan bære osv..? Føler meg nesten litt egoistisk når jeg sier at jeg vil "ha henne selv", siden jeg ser henne hele tiden..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136735323-fra-fang-til-fang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg føler det også sånn :) Merker at jeg savner han når andre har holdt han lenge.. Tenker for meg selv at JEG må i hvertfall gi han mat, så jeg vet at han må til meg hver 3-4 time i hvertfall :P

Når det gjelder svigerfamilien som bor litt langt unna og ser han sjeldent så prøver jeg å bite sammen tennene og la de få ha han så mye som mulig når vi først er med de. prøver å tenke at jeg har han jo hele tiden ellers, men er det min mor som bor like ved så tørr jeg å si i fra at NÅ vil jeg ha han litt selv :P Og det forstår hun ;) Bare ler av meg hun da.

Men jeg blir nok litt sjalu om han har vært hos andre veldig lenge og de sitter og pludrer med gogutten min;) Er ikke det ganske naturlig da? Men la familien få bli kjent med babyen din og!

Hvis hun viser tydelig uro så trenger hun deg, da må du jo bare ta henne. Uansett så skal du amme og stelle osv av og til og får henne da. Pass på og kos godt med henne den lille stunden, og la de andre benytte sjansen innimellom. Jenta har det jo greit dersom hun ikke sutrer eller gråter =)

Tror forresten at det ikke bare er at jeg savner henne. For merker at jeg syns det er greit når pappan får holde henne også. Vil at en av oss skal fordi vi kjenner henne. Men det er jo ikke det at de andre gjør noe feil eller noe sånnt.

HI

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...