Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 Min sønn på 7,5 mnd har fått konstatert astma. Det synes jeg er helt forferdelig så liten som han er. Jeg har fått inhalasjonsutstyr som jeg ikke får brukt på han ordentlig. Han skriker+nekter. Dere som har astma barn: Har dere noen tips? Så lurer jeg også på om han skal allergitestes. Jeg har katt. Legen sa jeg ikke trengte å kvitte meg med katten, fordi hun var der, når han ble født. Men så hører jeg at det uansett ikke er bra. Har jeg krav på en ny legeuttalelse? Spesialisten jeg var hos, foretok ingen allergitest. Jeg har hørt at barn kan vokse fra astma. Noen som har erfaring med dette?
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Min datter fikk kontatert astma når hun var ca 1 år. Hun ble ikke allergitestet. Det gjør de ikke før de er 4 år fikk jeg bedskje om. Vi slett også med å få tatt medisinene. Vi tok dem på henne når hun sov, ikke like bra men da var det ingen kamp. I dag er hun 4 år og bruker spray enda. Men har et opphold på 2-3 mnd. om sommeren. Men det finnes mange typer astma. Min datter har en type anstrengelse astama. Men er mindre syk. Legen mente hun kom til å vokse det av seg.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Takk for svar! Jeg fikk også det tipset med soving, men han ligger med nesen mot sengekanten eller med på magen med ansiktet/nesa gravd ned i madrassen. Grunnen til at jeg er ut etter allergitesting er fordi jeg har en katt. Nå sa legen at jeg kunne beholde katten, siden hun var der, når han ble født. Men ei venninne som har astma sier at det kan være katten som forverrer det hele likevel. Vi går også på babysvømming og kanskje kombinasjon av klorvann, katt og et teppe - som jeg nå har hevet ut - forårsaker astma?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå