Gå til innhold

advarsel.. DENTINOX (litt langt)

Anbefalte innlegg

etter anbefalling fra apotek begynnte jeg og bruke dentinox på datteren min, min erfaring er denne:

jeg satt med datteren min på fanget(hun er ca 3 mnd)

plutselig blir hun helt rød i ansiktet. det tok noen sekunder før jeg skjønnte at hun ikke fikk puste. jeg løftet henne opp la henne over kneet og slo i meloom skulderbladene. hun hylte. jeg løftet henne opp igjen la henne med magen ned over armen min og strøk henne på ryggen. det skummet ut nesen hennes. jeg var helt "hysterisk" men klarte og holde hodet noe lunde kaldt. i mellomtiden dette pågikk ringte faren til legen. han kom hjem til oss. da hadde alt roet seg.han forklarte at dentinox lammet også svelget. hun hadde gulpet og så ble det sittene fast i halsen. jeg skal ALDRI bruke dentinox igjen. jeg vet at man ikke skal smøre på så mye om gangen. legen forklarte at det er så lite som skal til før det blir for mye.

nå ligger hun og sover fint i sengen sin, nå vet jeg ivertfall hva morsinnstings er.. jeg er helt ødelagt etter dette. klarer nok ikke sove så mye i natt nei...

så jeg vil ikke råde noen til og bruke dentinox ivertfall....

hilsen en mor som ble godt skremt ja,,,

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136733925-advarsel-dentinox-litt-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt dentinox flere ganger og aldri opplevd noe sånt. Sønnen min er 9 mnd.

Jeg har duppa fingeren min 2 ganger og smurt på..

Men ble kjempe skremt av innlegget ditt.. tror vi dropper den dentinoxen jeg... :(

Annonse

det var helt forferdelig... her helt sjelven enda.. en venninne er på vei bort her nå... trenger noen og snakke med. typen min er her også.. men trenger henne nå... uff... jeg er inne hos henne på rommet sikkert 20 ganger i løpet av 5 min nå.. hun er helt fin nå... heldigvis... sover søtt...

HI

huff, det var fint at du delte det med oss da - dine erfaringer. Har ikke brukt det men kjøpte en flaske i tilfelle. I utgangspunktet litt skeptisk til å bruke ting på sønnen min. Nå ble det bekreftet at man må være VELDIG forsiktig og ikke gi hva som helst til babyer selv om mange bruker det.

Annonse

Huff da høres skummelt ut. Her har jeg brukt det på begge ungene mine og dattera til ei venninne drakk en gang ei halv flaske ute noen reaksjon, har selv tatt det på tungespissen, så vet det bedøver..

Kan jeg spørre hvor mye du smørte på? er ikke det at dattera di er allergisk mot det da?

Bra det går fint med henne nå da :)

jeg smurte ikke på mye.. jeg brukte det også i går kveld. da gikk det helt fint. men som legen sa det er sååå lite som skal til før det blir for mye.. smurte på lite.. ja.. kanskje hun er alergisk.. jeg vet ikke,.. men jeg tør ikke bruke det igjen ivertfall...

HI

Uff for en ekkel opplevelse!!! Godt det gikk bra! Her har vi konsekvent IKKE gitt dentinox... Foreldrene mine fortalte at jeg hadde pleid og hyle som en gris da de ga meg det som liten,kastet opp osv.. Så hadde de prøvd det selv, lammer tungen.. Det er jo skikkelig ubehagelig!! Og de hadde også blitt kvalme!!

Vet det er mange som bruker dette i stor stil og det er synd!! Vi og barnet overlever noen dager med litt vondt når tannen kommer.. Jeg tenker at så lenge vi ikke orker og bruke det selv,hvorfor da bruke det på de så barna som ikke har mulighet til og si ifra en gang!! Burde vært ett forbudt produkt mener nå jeg!

Uff.. skummelt å lese!

Jeg har selv prøvd det på meg selv før barnet mitt,å etter det bruker ikke vi det noe mere, det smaker helt forferdelig, å bedøver fryktelig,syns det var ekkelt jeg,tunga var helt rar mange timer eterpå:(

Hvor mye har dere brukt? Leser i innlegg at noen som har prøvd har fått tungen bedøvet i flere timer. Jeg prøvde også dette på meg selv før jeg brukte det på gutten min. Satte fingeren på åpninga på flaska snudde raskt flaska så det ble litt på fingern og smurte på tunga mi. Ble litt nummen, men det gikk over i løpet av få minutter. Har brukt det på gutten med god virkning og syns det var ekkelt å lese om dette. Derfor lurer jeg på hvor mye dere har brukt. Vil gjerne fortsette å bruke det, men om dere har brukt like lite som meg og opplev dette vil jeg definitivt revurdere det.

Uff så forferdelig!!! :-(

Nå lurer jeg på om jeg bare skal gå og kaste den flaska!!!??? Man vet jo aldri reaksjonen på dette, uansett om man tar riktig mengde heller.

SHIT, tenk om sånt skjer på natta, og ikke når de sitter under observasjon på fanget....

Nei nå ble jeg litt satt ut... :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...