Gå til innhold

Jenta mi har sår i begge munnvikene, hva kan jeg smøre på slik at det blir bedre?

Anbefalte innlegg

Begynte med at hun var tørr på munnen og så fikk hun sår i munnvikene. Har vært førkjølet en stund nå, kome i forbindelse med det. Ingen i huset har hatt munnsår før. Kan det være slik herpes?? Hva skal jeg smøre med? Basimycin? Fucidin? Eller noe annet?

Takk for svar!

Fortsetter under...

Du skulle kjøpt Alpnaeringe Tea Tree Creme! Førstehjelp på tube! Alle skulle hatt en slik! Jeg har alltid en i veska + en hjemme på badet.

Lindrer og kjøler sår, bitt, brennmerker m.m. Desinfiserende og kan has direkte i åpne sår. Kan brukes på ALT som verker. Bleieutslett/sårhet m.m.

MEN, kan som sagt kun kjøpes gjennom konsulenter.

Om det er herpes-munnsår, har dei sikkert noko på apoteket. Ellers brukar eg Savex(lipsyl på boks) på tørre lepper. Eg brukte det også ved sånn rød rundt munnen om vinteren ved smokk-bruk. Det kan egentlig brukast til det meste:)

Jeg spurte på apoteket siden 4-åringen slikket seg rundt munnen ute i kulden og ble sår. Da fikk jeg en krem fra Avene som var spesielt for sår i munnviken, den var bakteriedrepende og helende, samtidig som det var litt sinksalve i den som jo legger seg som en hinne over såret. Fungerte kjempefint, gutten ble mye bedre på et par dager!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...