Gå til innhold

Kroppspleieprodukter...

Lillehjertet2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg lurer på om noen har noen tanker/erfaringer rundt kroppspleieprodukter og graviditet? Jeg lurer nemlig på om jeg kan fortsette med de vanlige kremene og produktene jeg bruker til vanlig, nå som jeg er gravid? Eller om dere vet om det er enkelte "ingredienser" i vanlige velvære produkter man bør vær forsiktig med... Og med dette mener jeg selvfølgelig ikke spesielle produkter ikke anbefalles for gravide- det sier seg selv....

;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei;) jeg bruker de samme produktene. men har de veldig milde da pga jeg har sensitiv hud. men har hørt A-creme og mild hudolje fra apotek eller helskost skulle være bra;)

Skrevet

Bruk de samme produktene som før. Vi kan da ikke bli helt skrullete i hodet fordi vi er gravide. Vi er da ikke syke akkurat.

Skrevet

Det som selges i Norge er jo "lovlig"... Noen er skeptiske til parabener. Andre advarer mot noen naturlig eteriske oljer i kremer etc. Mest mulig nøytrale og milde produkt er gjerne bra... Gravidietet er en ting, men allergi og hudirritasjoner for din egen del er et annet aspekt....

Skrevet

Takk for svar! Ser ikke akkurat på meg selv som så veldig skrullete selv om jeg er gravid, da spørsmålet mitt bunnet i at jeg leste en artikkel om forskning på kosmetikk og parabener, som også finnes i kremer. Graviditet er jo naturligvis noe kvinner har vært igjennom siden tidenes morgen...alle velværeprodukter som vi bruker i dag er ikke like naturlig akkurat, så bevissthet rundt dette kan nok ikke skade...Handler vel mer om å ville vite mest mulig, for da føler jeg meg trygg...

:)

Skrevet

Du kan stort sett bruke de samme produktene som før.. Hvis du ikke reagerer på dem da.. VIL I TILLEGG ANBEFALE DEG Å BRUKE COCOA PRODUKTENE FRA THE BODY SHOP FOR Å UNNGÅ/ FOREBYGGE STREKKMERKER UNDER SVANGERSKAPET :-)Det er helt supre produkter for dette :-)

Skrevet

Og hvis du er spesielt bekymret for parabener så har The Body Shop produkter både for ansikt og for kropp som ikke inneholder verken konserveringsmidler, fargestoffer eller parfyme.. Denne Aloe Vera serien er den mildeste på markedet tror jeg og er bare kjempebra :-) Produktene kan til og med brukes på svært små barn :-)

Skrevet

Du skal være forsiktig med produkter som inneholder koffein (finnes i bla. anti-cellulittkremer) og selvbruningskremer. Nei, vi er ikke syke, men alt vi putter i oss og smører oss inn med kan og vil påvirke fosteret, og den risikoen gidder hvertfall ikke jeg å ta. Noe av dette mener de kan virke på hormonene til fosteret og i verstefall påvirke babyens hormonbalanse og fertilitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...