Gå til innhold

Holdbarhetsdato på løvstek

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor lenge kjøttvarer som for eksempel løvstek holder seg i fryseboksen som er under kjøleskapet?

Regnes den som dypfryser? Synes alt som er i disse skuffene er som dypfryste.

Gikk ut på dato i begynnelsen av januar, sånn egentlig, men når det har ligget i fryseboks? Hvor lenge holder det seg da?

Grunnen til at jeg spør er at det står slik på pakken: Holdbarhet:

I kjøleskap (5 grader): 1 døgn

I kjøleskapets fryserom (5grader): 3 døgn

I dypfryser: (-18 grader): Se datomerking

Hva er det vi har da? Dypfryser?

Bruker alltid kjøpe for eksempel en del kjøttdeig på tilbud og legge i fryseboksen. Datoen går jo ut før vi får spist det. Hva renger de holdbarhetsdatoen ut fra da?

Bør jeg heller dra og kjøpe ny løvstek?

Jeg er helt gal, jeg vet. Er kjempe hysterisk for å spise noe som kan gjøre at jeg blir syk og skader babyen i magen min. Er ikke slik engstelig til vanlig.

Alle disse skrekk histoirene om listeria, toxo, E coli osv har tatt helt knekken på en stakkars gravid som bare for en gangs skyld vil kose seg med løvbiff og pommes frites til lørdagskvelden. Ellers går det jo bare i det sunneste...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner deg godt! Hadde dratt og kjøpt ny hvis jeg var deg.. Hvis nå deres fryseboks tilsvarer frysekvaliteteten på en dypfryser- så står det jo svart på hvitt at datomerkingen er det som gjelder. Selv om det er snakk om noen uker ekstra så hadde ikke jeg turt.. men jeg er veldig forsiktig da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...