Gå til innhold

Dr Torkil, lurer på


nattinatt

Anbefalte innlegg

Er det bedre å ete de brødene som Fedon har produsert enn som du nevner på her,knekkebrød,med tanke på karbohydrat, og slanking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for svar. Har du forresten brød/knekkebrød sorter som du vil foreslå som vil være mest effektivt med tanke på vektnedgang? Og så meiner eg å ha lest at det fettet som setter seg rundt mage,flanker er de plassene fettet lettest legger seg pga insulinresistens, og det er dermed effektivt med lavkarbo/ketolyse kur? Stemmer det eller? Ønsker å gjere litt forskjell på kostholdet i kvardagen som viser igjen på målene rundt magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med fettet rundt magen kan jeg svare på, for jeg har gått på GreteRoede mange ganger, og blitt tynnere i beina og armene. (Nå siste gang virket ikke GR i det hele tatt.) Har nå gått på en lavkarbodiett i 1,5mnd. og det ER fettet rundt magen som forsvinner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

Ja det høres flott ut!!! Har bestilt meg bok om lavkarbo diett, så då skal eg jammen prøve å leve på denne dietten.Går det greitt, og ikkje så altfor mykje å sette seg inn i? Har prøvt eindel forskjellig no,men satser på at dette er noko som virker.Og ilag med bailine som eg tar, så må det vel bli bra dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ketolyse jeg går på, har kjøpt boka og div. andre ting (noe sånn mel-blanding lignende der jeg ikke fikk så veldig vellykkede bakverk i alle fall)...men jeg er ingen stor kokk da, he he:) OG det FUNKER!!! DET FUNKER VIRKELIG!!! Jeg er veldig streng med meg selv, og veier meg kun en gang i uka, og vektnedgangen har ligget jevnt på 1-1,5kg. i uka. Det er mye lettere å leve etter dette enn GreteRoede, enda jeg er ikke sånn supernøye med telling av karbohydrater heller. Spiser 1/2 pk.bacon og 2 stekte egg til frokost, en salat med kylling eller skinke (el. reker, krepsehaler, kokt laks etc) litt agurk, tomat, isberg eller ruccolasalat, fetaost og rømmedressing. Til middag har jeg enten kjøtt eller fisk (blir ofte kylling for det er det beste jeg vet), jeg er nøye med å spise rent kjøtt, ikke farsemat. Tilbehør er grønnsaker av forskjellige typer etter hva jeg spiser, kokt brokkoli eller blomkål, soppstuing, squash etc.(bruker litt fløte og smør på grønnsakene da.) Jeg spiser ikke kvelds, rett og slett fordi jeg ikke er sulten, men har tatt et par ruter med mørk kokesjokolade til kaffen min om kvelden, og det har gått bra. Ellers drikker jeg mye vann, tar ketolysevitaminene (vanskelig å huske å ta dem da...) trimmer 4 dager i uken (aerobic)...

Det er ingen problem å holde seg til kostanvisningen, og en blir heller ikke sånn sulten som man gjør på dietter med lite fett. Fettet metter mye, i tillegg til at ketosen fjerner sult og "ulvehunger". Jeg kommer til å gå på ketolyse til jeg har gått ned det jeg ønsker (regner med et par mnd. til) så går jeg over på et liv etter Fedon Lindbergs prinsipper, med lite men litt mer karbohydrater og et sunt kosthold:)

 

Du må skrive litt hvordan det går med deg da:0) LYKKE TIL!

 

Og til deg Dr Torkil: Tusen takk for at du er så behjelpelig med svar så raskt, det er kjempeflott! Virker som du brenner for saken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

Det høres jo veldig greitt ut å følge denne kuren då,og egentlig enkelt å lage seg den salaten og ta med og.Gjerne eg skulle først prøvt ketolysekuren,og så leve etter meir lavkarbo etterpå.Er igrunen veldig lysten på å få de kiloa raskt av no,etter å ha prøvt så lenge diverse ting.Og det at ein slepp å gå svolten er jo og kjempeflott då.Eg trener og ein god del, så då går det greitt å leve på ketolyse sjølv om ein trener ein god del då. Ja eg skal sei korleis det går med meg,gjerne berre starta i morgon den dag!! Skal skrive korleis det går med meg etter kvart.,No hadde eg gått ned to kilo etter fem beh med bailine og,og 14 cm over heile kroppen,så eg skal ha meg ein fem beh til,gjerne det blir nok ilag med ketolyse. Og så er det mellom 6-8 kilo eg skal ha vekk,men sjølv om de anbefaler over ti kilo for å ta den kuren,så trur eg at eg vil prøve den no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo Igjen

Spør litt til eg,i og med at eg ikkje har fått tak i boka om ketolysekuren, begge bokhandlene mangla den.-men starta opp idag med kuren.Har ete meg litt ost til kvelds,men lurte på om nøtter og mandler er slikt ein kan ete?? Og er det ingen frukt ein kan ete under ketolysekuren??

Og tusen takk til Dr Torkil som svarer oss så godt her inne,og takk til dere andre som hjelper meg på veien til å få prøve denne kura herEr spent på om eg vil merke noko hodepine eller anna.Har lang skuledag i morgon..men ser at det helst skjer etter 36 timer,og ikkje sikkert eg regerer så veldig heller.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Tillater meg å svare deg jeg siden jeg også går på ketolysekur.

 

Du kan spise noen typer nøtter/mandler, men det fyller fort opp "kvoten" for karbohydrater.

 

Hvis du går inn på lavkarbo.no ligger det er matvaretabell der. Den er super å forholde seg til og etter hvert lærer man seg hva som er lov og ikke.

 

Som du kommer til å se er det ikke mye frukt du kan spise:-)

 

Jeg har gått på det litt over en uke og hadde litt hodepine i begynnelsen. Nå er jeg bare slapp og venter på denne energien alle snakker om:-)

 

Ønsker deg masse lykke til, og det FUNKER!!! JEg gikk ned 3 kg den første uka:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

Og tusen takk for svar!Første dagen min dette, og no har eg vært å trent to timer i kveld,har ete litt tunfisk og ost etter eg kom heim,men er fortsatt litt svolten då!! Så no sitter eg her å lurer på kva eg kan ete då .Men kan eg ta kesam med fun light saft i,og evt litt cottage cheese oppi?? Gler meg uansett til å sjå at vekta leer på seg,og at det vil hjelpe meg denne kura,sjølv om det er 6-8 kilo eg har igjen å få vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo

Hadde gått to døgn skikkelig på Ketolysekuren,og så vart eg så uvel i går kveld,så regna eg med at eg hadde gått i ketose(har ikkje fått Sticksene enda då)men i natt så verka eg i heile kroppen,og kvalm,og varm,og litt feber.Men idag så fant eg ut at dette var nok det same som ungene hadde,går jo spy sykje her.Så det eineste eg klarte då idag var gryn blanding,egg og bacon bydde meg så i mot idag då.Så skitt, då må eg starte på nytt igjen når eg blir frisk igjen.Men passer meg jo å ikkje skeie for fælt ut.Til middag no skal eg prøve å ete litt fisk og grønsaker.Men dr Torkil,bør eg få i meg mest mulig fett av smør,rømme og fløyte?? Sliter litt med det fettet eg då,men det kjem seg vel når formen er bedre igjen.Så så langt er eg kome no...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at eg brukte fedon sitt sukker på frokostblandingen,og brukte soya mjelk.Er visst mindre karbo i den.Og til middag så åt eg kun fisk,grønsaker(blomkål,og broccoli)smør,og litt rømme.Så då er eg ikkje heilt på avveie heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk på at Fruktose (hvis det er den du har brukt) inneholder MYE karber.......det er visstnok fruktsukker.

 

Det anbefales Splenda herfra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he,ja det fant eg ut,etterpå,så no har eg den i hus.Og så ser eg at ein skal visst være forsiktig med tomater.Har du andre matvarer som ein og bør være forsiktig med,som egentlig ligger under det som er lov??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...