Gå til innhold

hjelp! Vil ikke ha pupp mer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 7 mnd. Fullammet til 6 mnd. I de siste ukene vil han ikke ha pupp, vrir seg unna og gråter. Vil ha litt om natta. Jeg har masse melk, han virker rett og slett ikke int lenger, har ikke treg utdriving, er jeg heldig og han vil die litt spiser han en kort stund og stopper selvom melken renner.

Får litt middag og grøt, men er ikke veldig storspist her heller, men litt spiser han jo.

Hva skal jeg gjøre, er trist og lei og vil ikke slutte å amme! Skal jeg vente til han er veldig sulten og tar pupp og deretter gi han fast føde eller skal jeg bare innse at amminga er over?

Må legge til at han har vært småsyk en lang stund og at det har kommet endel tenner i det siste, men dette skulle vel ikke gjøre at han ikke vil ha melk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen snille ammehjelpere eller andre med kunnskap som vil hjelpe en stakkars mor?

Skrevet

Hallo

Kan svare så godt eg kan.Har opplevt at mine og har hatt ein sånn periode.Det eg gjorde med minsten var at eg gjekk når eg amma,og då glømte han seg, og drakk.Og så begynte han å drikke skikkelig igjen på den puppen han ville ha slutta på når eg starta med lecitin pga tette mjelkeganger, og det var nok pga at då rant mjelka veldig lett.Og så seiest det at kvitløk gjer at de får lyst å drike meir av mjelka di, om du har ete noko med det.Eg trur han vil fortsette å drikke hos deg eg.Pump deg litt så holder du produksjonen oppe, Og så slepp du å få vondt.Lykke til, eg veit det er fortvilande når det er slik som det,men det er litt typisk at de har ein sånn periode mellom 7-9 mnd,og fortsetter de videre då,ja så kan ein som oftest amme lenge.Min minste amma eg til han var nesten tre,men då var eg lei,mest av alt pga tette mjelkeganger.Klem

Skrevet

Har ei på 6 mnd som er likedan, og min første var også slik. Med begge to endte vim opp med mm på flaske slik at de blir skikkelig mette, fungerer for oss. snuppa på 6 mnd, koser seg ved puppen om morgenen og hvis hun har tid om dagen, men det er sjelden, så hun får utpumpet mm. for meg betyr det lite om hun får melka i flaske eller fra pupp, bare hun får den, mine to eldste barn fikk mm til de var året.

Nå må det sies jeg uansett pumper, slik at det ikke er så mye ekstra arbeide alikevel, viktigst for meg er at snuppa er mett og fornøyd

Skrevet

...Ville bare si at jeg også hadde det sånn med dattera mi i den perioden du beskriver...iforb. med introduksjon til annen mat en mm og iforb. med tannebissene...men det var en periode,og så gikk det over:)

Nå er prinsessa mi ett år, og jeg ammer enda:)

Tror de fleste har en sånn periode,når det er så mye nytt å utforske har de ikke så god tid ved puppen plutselig :)

-Prøv å slapp av...Ønsker deg lykke til;)

Skrevet

tusen takk for hjelpen dere!

Synes dere jeg skal vente med å gi mat til han har drukket litt pupp? Han vil ha melk når han er sulten nok. Gir jeg grøt/middag og jeg ikke har fått i han pupp først vil han iallefall ikke ha melk etterpå...

Skrevet

Eg ville gitt han pupp først, er jo enda ikkje året så det går fint etter mitt syn.Han vil regulere det meir ettersom han blir større.Eg har gjort det slik med mine når de begynte med mat.Pupp først, og så mat.Minsten ville ikkje ha så mykje mat etterpå då, for han var vel mett,men for han var det godt det første året å få gjere det slik,pga skjør mage,og kolikk.Lykke til,gjer det du føler blir rett, og eg trur nok at det går fint det første året sjølv og pga jernlageret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...