Gå til innhold

til ammehjelpen. andre kan gjerne svare de også.

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en sønn på 8 uker.han sover mellom en halvtime og en time på dagen og kvelden. og da spiser han hver gang han våkner.spiser ofte. han blir mett fra begge bryst,men blir sulten fort igjen. har mye melk. hva skal jeg gjøre. kansje melka mi ikke er mettende. på natta er han våken 1 og 2 ganger. da spiser han fra bare en pupp noen ganger også. også når han er i vogna sover han lenge. men må jo også sove bra og lenge i senga hjemme.slitsomt å amme så ofte.har ei jente på 3 også.takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår ikke helt av innlegget ditt hvor ofte du ammer.

Kanksje du kan skrive ned antall ganger?

Men det viktigste er å sjekke om han har tilfredstillende vektoppgang og om han har ca 5-6 våte bleier i døgnet.

Har selv gutt på 12 uker og når han var 8 uker ammet jeg 10-12 ganger pr. døgn, fra begge bryst på dagen og ofte kun fra ett bryst på natten.

På natten har jeg mer melk og jeg antar at det er derfor det er nok med ett bryst. Ammer som regel 2 ganger om natten (definerer natt som mellom midnatt og klokken 6).

• 2 uker senere...
Skrevet

Ammehjelper her...

Om barnet er rolig og fornøyd så snart det får sove og spise som det vil, og vektoppgangen er dette ok, om ikke litt mye jobb. Pes. Kanskje er livet ditt lettere om du bruker en bæreslynge til barnet på dagtid? Du kan lære mye om bæring på tettinntil.com

Er det nevnt over IKKE i orden så fortell, jeg hjelper deg gjerne! Om jeg ikke svarer fort så send en pm eller skriv nicket mitt i innlegget, jeg søker etter det når jeg er inne!

Skrevet

Suger han lenge nok på hvert bryst? Slik at han får i seg den fete "fløteskvetten" som kommer sist i måltidet? Jeg fikk tips om å ikke bytte bryst for snart, men la babyen få die seg helt ferdig på det første. Den fete melka som kommer fra et nesten tomt bryst metter godt og roer magen. Synes det har fungert bra for oss.

Ellers forstår jeg deg slik at han dier ca en gang i timen dag og kveld, og sjeldnere på natt. Det er jo ikke helt uvanlig med et så lite barn. Har i perioder ammet minst like ofte, spesielt under økedøgn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...