Gjest Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 bare spise salvie-blader rett fra planta?? Har vært litt rundt på utkikk etter salvie-te idag, men utsolgt der jeg har vært. Så kom jeg på at det kanskje er mulig å kjøpe en salvie-plante og evt lage te selv?? De plantene er jo ikke vanskelige å få tak i. Hva tror dere??
Babyønske �� Skrevet 2. februar 2008 #2 Skrevet 2. februar 2008 Det kan man ja. Ingen problem. Men du må sikkert bruke litt minfre "dose" enn den tørka. Frisk får mer virkestoff enn tørka.
Gjest Skrevet 2. februar 2008 #3 Skrevet 2. februar 2008 Er jo egentlig ikke særlig glad i te da, men kan vel rett og slett bare spise et par blader om dagen?
Babyønske �� Skrevet 2. februar 2008 #4 Skrevet 2. februar 2008 Jeg vet faktisk ikke om det har samme effekt. Men kan hende det finnes kapsler? Men selv syns jeg ikke salvie-te smakte så verst. Men så har jeg drukket en del urte-te og vanlig te gjennom tidene, så er vel mer mer vant til smaken
Clemencia Skrevet 2. februar 2008 #5 Skrevet 2. februar 2008 Uff, jeg syntes den salvie-teen var helt grusom! Og jeg liker veldig godt både svart og grønn te til vanlig.. Men hva gjør man ikke for at den lille spiren skal sitte? :-) Har hørt at både ingefær, rooibush (husker ikke skrivemåten) og bringebærblad-te også skal hjelpe å bli raskere gravid. Men ikke vet jeg, er jo fortsatt ikke gravid så! Du kan jo kanskje koke opp vann, og la bladene ligge å trekke en stund? Er litt i tvil jeg også om d funker å bare spise dem.
Gjest Skrevet 2. februar 2008 #6 Skrevet 2. februar 2008 Fant denne på matoppskrift.no INGREDIENSER: 1/2 liter skummet melk 1/2 liter vann 1 dusk salvie sukker FREMGANGSMÅTE: Kok opp vann og melk. Legg dusken med salvie i og trekk noen minutter. Ta salviedusken opp. Server teen med sukker.
♥lurelure♥ Skrevet 3. februar 2008 #7 Skrevet 3. februar 2008 Kan ikke skjønne det ikke bare er like greit å spise rett fra dusken?? Jeg tror jammen jeg skal kjøpe en plante. Hva er det godt for egentlig? Skal man drikke det rundt el?
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #8 Skrevet 3. februar 2008 Skal visst være et fruktbarhetsmiddel, men husker ikke helt hva det gjør. Men det skal IKKE drikkes av gravide og ammende, så Beredt, hvis du skal drikke det bør du nok slutte å amme Og det er vel kanskje lite aktuelt ennå?!?! Men ja, skulle jo tro at en fersk plante gjorde susen like bra som tørket te???
Babyønske �� Skrevet 3. februar 2008 #9 Skrevet 3. februar 2008 Her er litt fakta om salvie: http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/salv_off.htm Står lite om fruktbarhet, men skal hjelpe mot menstruasjonsproblemer
♥lurelure♥ Skrevet 3. februar 2008 #10 Skrevet 3. februar 2008 nei, her pumpes puppana så det suse. få prøve det en annen gang. ser du prøver deg med e vitaminer også?? hva skjer turbo??? Hvoran går det i den nye jobben? Du har jo vrt der i to mnd alt!!!
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #11 Skrevet 3. februar 2008 Men drikker ikke knøttet melka da?? Ja, får vel hive innpå litt E-vitaminer denne uka og kanskje knaske litt salvie-blad. Er ikke spesielt glad i te, så får se Ellers går det bra i den nye jobben. To uker uten pasienter nå før vi starter opp på ordentlig
♥lurelure♥ Skrevet 3. februar 2008 #12 Skrevet 3. februar 2008 Jo, han gjør jo det da. Er det a hus du jobber på nå? Hva gjør dere uten pasienter da? Jeg tar sanasol - hahahahaha!!! Takler ikke tran... Skal ta jern og vitaplex og omega3 - står i skapet men kommer aldri så langt i løpet av en dag. Hvordan går det med prøvingen? Har dere forsøkt inseminering igjen? Leste at dere skulle gi det en sjanse til....
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #13 Skrevet 3. februar 2008 Uten pasienter er det likevel nok å gjøre med å få orden på avdelingen. Er ikke ferdig bygd ennå og skal åpne om 14 dager... yeah right. Ja, skal forsøke et AIH til siden vi ikke kom med på IVF denne måneden fordi det var fullt
♥lurelure♥ Skrevet 3. februar 2008 #14 Skrevet 3. februar 2008 Så spennende!! Godt å høre du er positiv med friskt mot! Når vil ikm bli da? Fullt på IVF? Kan du bestille" plass til neste mnd da? Aner ikke hvordan det fungerer... Koster det penger? Har fått dilla på firkløver sjokolade. Trist det ikke selges firkløver på rull lenger. Av en eller annen grunn smakte den bedre enn plata....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå