Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 Jeg har tidligere hatt et innlegg der jeg fortalte om vanskelig valg etter duotesten (tråden heter vanskelig valg etter duotest). Blodprøven var fin, men nakkefold var på ca. 3 mm. Fikk tilbud om fostervannsprøve, og selv om abortrisiko var like stor som risiko utregnet etter duotest - takket jeg ja til det. Har vært fryktelig bekymret og lei meg, har nesten angret på at jeg tok duotesten, slik at jeg ikke begynte disse spekulasjonene jeg har gått med i det siste. Når tankevirksomheten først har begynt, når man leter på nettet etter informasjon - og finner en masse, ikke alt like forståelig, da har man oppskriften på et bekymret svangerskap. Vel, nå har jeg fått vite at fosteret ikke har noen alvorlig kromsomfeil. Jeg er veldig lettet og glad, og selv om jeg ikke har noen garanti for et friskt barn - har jeg nå bestemt meg for endelig å nyte svangerskapet!
Gjest Skrevet 2. februar 2008 #2 Skrevet 2. februar 2008 Så flott! All denne testingen er ikke bare bare, nei. Jeg er "bare" 36 og får dermed ikke tilbud om tester, men jeg tok tidlig UL for å scanne nakken. Det slo meg imidlertid at jeg ikke helt visste hva jeg ville gjort med informasjonen, dersom jeg virkelig fikk vite at nakkefolden var forstørret...
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Hei! Jeg vet hvordan du har hatt det. Jeg tok selv duotest(nakkefold var normal) men fordi de måtte analysere blodprøven på nytt pga avvik i målene de tok av fosteret fikk jeg forhøyet risiko. Fikk også tilbud om fostervannsprøve, men vi valgte å ikke ta den pga den lille abortrisikoen. ( vi har strevd veldig med å bli gravide, så vi turte ikke ta sjansen). Men det var mye tankevirksomhet, frustrasjon og tårer før vi kom fram til den konklusjonen. Nå er jeg i uke 35 og hittil ser alt helt fint ut med den lille der inne. Ønsker deg lykke til videre i svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå