Gå til innhold

Trener og eter sunt

Anbefalte innlegg

Men den vekta går så seint ned over,det same med cm.Vekta er på vei ned no,og same med cm,med hjelp av bailine i tillegg.Men er det at eg trener for hardt,og for ofte? har klart å opparbeide meg ein veldig god kondis og,men kunne godt tenkt meg at det fettet rundt magen forsvant. Lurer på om eg i tillegg skulle prøvt ketolyse,eller lav karbo,men trener jo opptil 4-5 ganger i veka,og innimellom doble timer, og då spørs det om det er så lurt med det kostholdet. Er så lei, for det har vært slik etter den siste fødselen,for over tre år sidan! Tar gjerne i mot gode råd!! Gjerne ein dagsmeny som kan være grei å følge.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136728284-trener-og-eter-sunt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Du sier lite om hva du trener. Er det variert trening eller det samme hver gang?

Det er ikke mulig aa punktslanke seg, men mageovelser, yoga og pusteoevelser kan hjelpe for aa faa fastere muskler og evt mindre fett.

• 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Noen tips på generelt grunnlag for deg som trener mye og bruker mye tid på trening:

- gå litt ned på treningsmengde(antall timer per uke) og ØK intensiteten mye! Mer overskudd til hver trening med bedre kvalitet

- bytt ut stram opp med styrketimer i sal, og løft TUNGT.Stram opp blir for lite utfordrende etter ikke veldig lang tid, om du ønsker fremgang...

- bytt ut en økt eller to med løping(det overlegent beste middel for å øke kondisjonen og tidseffektivt. Seff forutsatt at bein og hofter tåler det) Gå inn på iform.nu og hent ut nybegynnerprogram på løping- veldig bra progresjon

- kjør flere lavintensitets- økter på sykkel og lengre økter; 2 og 3 timer etter hverandre med LAV intensitet i stedet for de "vanlige" halvharde- kvasi øktene som de fleste gjør på sykkeltimer.

Dette er helt konkrete råd, og jeg må bare presisere at du selv må gjøre vurderinga på totalbelastning i livet og kjenner kroppen din med tanke på skader og evt begrensninger.

Generelt kan de aller aller fleste som trener på studio gjøre noe med intensiteten sin og kvaliteten på øktene ved å være mer bevisst på hva en egentlig driver med.

Annonse

og en ting til: jeg vil ikke anbefale lav-karbo eller ketolyse når du trener så mye som du gjør. Dårlig kombinasjon!!! Det er karbohydratlagrene dine i muskler og lever som er dine primære energikilder under trening. Og om du skal tømme disse ved hjelp av kosten, så blir det ikke spesielt moro å trene slik du har gjort!! Det er det samme som skjer når en "møter veggen" i trening eller konkurranse. Da har en tømt disse lagrene med energi og klarer ikke å holde oppe intensiteten, samtidig som det er jævlig ubehagelig og ikke særlig motiverende å måtte holde halve tempoet av det man pleier.....

Bailaine og gjengen er og bortkasta penger- kortsiktig tull hvor du skal være veldig på vakt for hvordan og hvor de holder målebåndet for hver gang de måler.....mye triks som brukes der. og evt effekt du oppnår etter noen dyre behandlinger, vil forsvinne utrolig fort når du gir deg med opplegget!

Da ville jeg heller satt av pengene til sparing til fettsuging. Jeg vil ikke oppfordre til kirurgi, men om det er slik at det plager deg masse, masse og du er så flink å trene og spise som du klarer, og det fortsatt er der, så vil i alle fall det være en permanent løsning(så lenge du ikke legger på deg masse igjen og snur opp ned på livsstilen etterpå/senere)

LYKKE TIL

• 1 måned senere...

har en del utdanning på området og en del egen erfaring, ja.

vanskelig å gi råd når en ikke kjenner personen, men de rådene over er, som skrevet, generelle og som egentlig alle som trener regelmessig kan tenke over iblant.

Og jeg vil bare presiserer at jeg ikke anbefaler kirurgi!!! men det får bli opp til hver enkelt om hva de ønsker å bruke penga på og gjøre med kroppen sin. regner med at voksne gjør en fornuftig vurdering av egen helse og økonomi :)

Tusen takk for eit godt svar Månestråle. Skal ta det til etterretning. Og Ketolyse er eg slutta med no. Og du har nok alldeles rett ang trening. Kjenner jo at eg har mykje meir å gje på treninga når det er litt tid mellom.Kan stå på hardere då. Og eg har vurdert sjølv og om eg sakl heller ta enkelte økter berre på tredemølla istaden for. Har klart å bygge opp ein god kondis i følge de målingene på tredemølla som de har.

• 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...