Gå til innhold

Oppstart -ivf mars, hva skjer og når?

Anbefalte innlegg

hei. vi har vært til forundersøkelse, og skal ringe inn når menstruasjonen kommer i mars. Hva skjer egentlig da?når begynner jeg på spray, hvor lenge tar jeg den, og når må jeg stikke meg selv (sprøyten..)? hvor lenge tar jeg sprøyte før uttak? har så mange spørsmål og det er alt for lenge til... noen som vil dele erfaringene sine? Vi har prøvd i over 2 år. har ikke blitt gravid foreløpig, denne måneden er vel egentlig siste forsøk uten hjelp..

mannen har flotte svømmere og finner ingenting på meg. merkelige greier.setter STOR pris på svar :)

Fortsetter under...

Den dagen du ringer inn å sier du har fått mensen teller de 20 dager frem og da begynner du med synarela spray.

Den må du ta iallfall i 2-3 uker, men lengden på denne spray tiden avhenger av når de har tid å ta deg på sykehuset, så du kan gå på den 1 mnd også uten at det gjør noe.

Du skal få en ny mens mens du går på denne sprayen pga at livmoren skal være klar mht slimhinnen når du begynner med sprøytene og den dagen du setter inn egget.

Når du har gått lenge nok på sprayen du får dato av legen din, så begynner du med sprøyten som er en pen og som er super lett å bruke, ser bare skummel ut nå:)

Det skal du at en gang til dagen på samme tidspunkt, jeg gjorde det alltid kl 2200 på kvelden fordi om jeg fikk en reaksjon så var jeg hjemme og hadde en hel natt og komme meg på.

Du går på sprayen 3 ganger til dagen som normalt fordi om du går på sprøyter, hadde du ikke gjort det hadde du fått mens og det skal du ikke for slimhinnen i livmoren trenger du passe tykk når du setter inn egget.,

Så vil de etter 9 dager ha deg på ultralyd der de ser på eggposene dine, de må være helst 15mm 20 mm for at det skal ligge et modent og fint egg inni der, og er de litt for små så går du på sprøyten noen dager til for å få de større før du tar de ut.

Etter det så får du beskjed når du skal sette den siste eggløsnings sprøyta, den er super viktig.

Tar du eller glemmer den, så blir det ikke egg å få ut, den tas for at eggene skal slippe og kunne tas ut av eggposen.

ved uttak så får du medisiner, valium osv, og lokabedøvelse i sjeden.

Jeg har hatt 3 uttak og forskjellige smerte ved de forskjellige, men dette er induviduelt, og alt klarer du når du vet hva du får igjen.

Jeg måtte også ta 1 hormon til for å få egg, og det var en sprøyte som jeg måtte blande selv som heter luvris og det var en beholde med pulver og en med veske og det var litt styr men jeg klarte dette selv om det var komplisert i begynnelsen og jeg følte meg som en lege der jeg holdt på og knipse ut luft:)

håper dette var til hjelp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...