Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er første gang jeg er inne på denne siden, men lurer på noe som noen her kanskje vet!

Har prøvd å bli gravid i flere år nå og har hatt 8 spontan aborter ( noen etter 12.uke). Har hatt en underlivsoperasjon da det viste seg at jeg hadde delt livmor.Har også hatt hormon tabletter pga ustabil mens.

Innimellom dette har vi også fått en datter ,som ble født 2 mnd for tidlig grunnet delt livmor.

Vi er kjempeheldige som har datteren vår,hun er alt for oss men ønsker oss så sårt en til. Vurdere adopsjon ,men ser på andre alternativer først.

Er det noen her som vet hvor mye kunstig befruktning koster privat, og om det i det hele tatt er mulig?

Blir glad for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare lurer på om forstår begrepet kunstig befruktning riktig...tenker du på prøverørsbefruktning?

Hva er grunnen til at dere vil gå privat?

Her er en link til privat klinikk med litt informasjon og priser http://www.haugesundfertilitet.no/

I tillegg kommer prisen for medisinene, man får refundert det som overstiger 15000 kr.

Skrevet

Beklager, linken jeg ga deg var offentlig på Haugesund sykehus. Skal se om jeg finner til privatklinikken

Skrevet

Snakk med din gyn! Kanskje du får hjelp og slipper gå privat!

I slutten av mnd skal jeg til utredning for hab abort, (på rigshospitalet i Kbh hos en super spesialisten Ole Bjarne) og det er jammen mange grunner til det - og som du skriver delt livmor er en av dem. Det kan og hende at det kan fikses?

Ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

mente prøverørsbefruktning ja:)

slet i 3 år før vi fikk datteren vår, og nå har det gått 3 nye år uten at noe har skjedd. Tar så på psykisk dette,klarer ikke tenke på noe annet.

Tenkte at vi kanskje måtte gå privat siden vi har et barn, og det dermed ikke er helt umulig å klare det selv (selv om jeg føler det).

Da jeg skulle ha underlivsoperasjonen tok det 2 år fra det ble bestemt til det ble gjordt. Gjorde det på Ullevål. Vet ikke hvordan det er med prøverørsbefruktning og det offentlige, men orker ikke å sitte på venteliste i flere år igjen.

Skrevet

takker for svar!!

men må spørre igjen jeg..

selv om jeg går gjennom en gyn så må jeg vel på venteliste for å få prøverørs befruktningen gjordt? eller er det annerledes med "sånne inngrep" siden det ikke er en operasjon?

Da jeg hadde operasjonen for delt livmor gikk det fort med henvisningen til Ullevål, men så kom jeg på venteliste der og det tok sin tid før det ble gjordt (nesten 1,5 år).

Vet ikke helt hvordan dette fungerer så tusen takk for svarene!

Skrevet

Du går til gynokolog ja, og blir henvist pga. at dere har brukt så lang tid på egenhånd uten resultat. Ventelista trenger ikke være lang, kommer ann på hvor dere søker. Denne gangen (søskenforsøk) fikk jeg begynne så snart det passet inn i syklusen min.

Skrevet

Jeg er nokså sikker på at dere er kanditater for å få offentlig hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...